370.000km beurt was de laatste

Gestart door ruud, 10-06-2004 22:48:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ludo

Een defecte lambdasonde?.
Dat dit voortkomt vanuit de LPi installatie lijkt me straf.


ruud


Ludo

Niet defect?, hoe is dat vastgesteld?.
Een slecht (stekker) contact dan?.

Welke foutcode had je?.

thuur

Gewoon (laten) resetten en kijken of het terugkomt. Zo'n foutcodes zeggen enkel dat de computer het mengsel niet meer kan bijregelen (=buiten regelgebied). Die informatie baseert ie op de sensors dus die kunnen zeker foutieve informatie geven, maar de situatie kan wel degelijk voorkomen. Omdat het niet normaal is, heeft Bosch er voor gekozen dit middels een foutmelding weer te geven.

Als de meldingen terugkomen dan gaan zoeken. Je bent welkom, dat weet je ;D


Gr 8)

ruud

Alweer een poos gleden, net voordat ik op vakantie ging, pfff waar ik ook alweer van terug ben, is de lambda zonde vervangen. Bleek toch de boosdoener. Naast het vervangen van de sirene met accu voor het alarm én de reparatie van de airco (was de condensator en niet de compressor, gelukkig!) al met al weer een dure S70 maand.
Toch vind ik net geen 7 cent per km aan onderhoud en reparaties best meevallen ???? over 277.000 km
Wat scoren jullie????

thuur

12ct de kilometer. Maarja, ik haal dit jaar waarschijnlijk de 10.000km niet..


Gr ;)

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

ruud

Citaat van: Marc O. op 26-09-2009 16:17:25
Hele snelle berekening: 1,6ct/km
Ik weet niet hoe lang je al met je V70 rondtuft, maar dat zou betekenen dat je per beurt al aanzienlijk minder kwijt bent dan 320 euro. Je moet bijvoorbeeld ook eens nieuwe banden etc.
Mijn 7 eurocent betreft alles, behalve brandstof en vaste lasten (verzekering, belasting)

Marc O.

Citaat van: ruud op 27-09-2009 08:53:48
Citaat van: Marc O. op 26-09-2009 16:17:25
Hele snelle berekening: 1,6ct/km
Ik weet niet hoe lang je al met je V70 rondtuft, maar dat zou betekenen dat je per beurt al aanzienlijk minder kwijt bent dan 320 euro. Je moet bijvoorbeeld ook eens nieuwe banden etc.
Mijn 7 eurocent betreft alles, behalve brandstof en vaste lasten (verzekering, belasting)

Banden heb ik idd niet meegerekend. Doe ik dat wel dan komt het op 2,4ct/km.
...The Nile isn't just a river in Africa...

ruud

Vandaag , nog net voor de 290.000km beurt de S70 laten keuren.(Jaarlijkse autokeuring België) Normaal ga ik eerst naar de Volvo dealer om dan tevens het onderhoud uit te laten voeren. Deze keer dus niet, maar wel goedgekeurd. Weer een jaartje vanaf.
Kost overigens wel ruim 50 euro, voor jaarlijks keuring algemeen én LPG keuring.
Gewoonweg geldklopperij!

Ludo

Citaat van: ruud op 08-02-2010 17:50:17
Gewoonweg geldklopperij!

Tja, daar heb je wel gelijk in Ruud, totaal overbodig, maar we kunnen er niks aan doen, je staat er machteloos tegenover.
Wel goed dat het voor de 1é keer gelukt is.  ;D
En al 290.000km?, je bent me wel erg ver voorbijgegaan.  :o

ruud

Tja, nog niet helemaal 290.000km, anders had eerst het onderhoud laten doen.
Hoeveel heb jij dan gereden, cq je Volvo 850 T5 ?  ;)

Ludo

Citaat van: ruud op 08-02-2010 20:17:12
Hoeveel heb jij dan gereden, cq je Volvo 850 T-5 ?  ;)

Ik heb nog 'maar' 264.000 op het klokje staan.  ;D

Vulk

Even terug "ontopic" gaan. :)

Ik doe enkel kritisch onderhoud periodiek: olie, filtertjes, riemen, ...

Al de rest doe ik gewoon van zodra het minder wordt of van zodra het kapot is. Thermostaat kapot? Wel, dan gaan de temperatuurssensor mee.

Dat probeer ik met alles te doen, net zolang hij quasi nieuw is. ;D

ruud

Citaat van: Vulk op 08-02-2010 21:27:55
Ik doe enkel kritisch onderhoud periodiek: olie, filtertjes, riemen, ...

ik doe eigenlijk niet anders, laat dat kritisch bepalen alleen aan een specialist over. Die overlegt wel met mij als het echt kritisch wordt.  ;)  (hoop ik tenminste  :-\  )