derde remlicht in spoiler werkt niet

Gestart door blauweroffel, 16-09-2011 09:56:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

blauweroffel

Goedemorgen,

Ik heb gisteren een spoiler met derde remlicht gemonteerd op mijn 855. Het remlicht aangesloten mbv de gele stekker die in de klep op de contrastekker moet.
Het  werkt alleen niet, en ik heb begrepen dat ik op zoek moet naar een licht module.
die zou aan de bestuurderskant onder het achterlicht moeten zittne ,m aar ik kan het niet vinden.

Op de foto zie je ook een losse stekker, heeft die er soms mee te maken?




Ik weet ook niet hoe die module er uitziet......

Kan iemand mij op weg helpen?

BR

cas

gewoon even stroompje pikken van de geel grijze draad. Dan ben je klaar.  ;)   die losse stekker, daar hoort een relais op aan de stand van de vrouwtjes te zien.

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

blauweroffel

Ik weet dat er in de gele stekker in de klep een rode en zwarte draad zitten. Ik zal eens proberen uit te zoeken waar die vandaan komen.

Ik zie zo gauw geen geel grijze draad... ???

BR

cas

die geel grijze moet je even onder wegpakken, volgens mij zie ik hem op de foto staan? die draadjes op de stekker moet je negeren. de massa kan je wel gebruiken, maar de plus niet. geloof mij... ik heb er uren aan gezeten  ;D   maar ga je gang! ik heb er geen andere oplossing voor gevonden dan de geel grijze draad te pakken  ;D 
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Alien850

Is een zwart rechthoekig bakje onder de koffervloer (aan de zijde van dat achterlicht) dat er ook voor zorgt dat het "lampstoringslampje" op je dashboard ook voor dat 3de remlicht zal werken indien defect.  Bij mij is dat bakje voor 3de remlicht blauw ipv zwart na het wisselen.

cas

ik zie nu dat het een liggende foto is van waar je achterlicht zit. Je moet even je vloerdelen verwijderen. Ik heb de geel grijze vanaf het "grote stekkerblok" af gepakt. Die zit net onder een kunstof afdekdeel.

zat net te zoeken in mijn BLOG waar dat stond, maar het electronica probleem, heb ik in electronica gedeelte geplaatst. dus ik zoek even verder  ;D
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

cas

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,46800.0.html


dat is mijn linkje... zit toch niet heeeel veel info in. Maarja.

je kan ook specifiek even in techniek topics zoeken ( dus even aanvinken in de zoekmachine)  op derde remlicht. Komt wel wat naar boven dan.

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

blauweroffel

Ik denk dat ik m gevonden heb:







Hier moet ik dus een draad vandaan halen?
BR

blauweroffel

Ik zie nu ook de tekst:  2x stoplight, en dat betekent dus dat zo het derde remlicht niet gaat werken.
Ik heb even topic van Cas gelezen en nog iets anders.

Ik kan nu 2 dingen doen?
Ander module zoeken (van V70)
draad aftappen van remlicht re achter.

Mijn spoiler heeft volgens mij led, dus wrschlk geen foutmeldingen, maar ook geen melding als tie kapot is

Zeg/doe ik iets fout?

Maar nu meoet ik dus toch de klepbekleding loshalen?

BR

cas

hmmzz... dat blokje heb ik niet volgens mij. Ik heb hem dacht ik van die stekker die je eronder ziet liggen afgehaald.

je kan hem daar gewoon vanaf halen, je zal geen foutmelding krijgen omdat het LEDS zijn. en stuk gaan... doet dat derde remlicht niet zo gauw. af en toe kijken als je ergens achteruit rijdt in de spiegeling van een auto of andere ruit zegt genoeg ;-)

als je de stekker al IN de klep hebt aangesloten kan je die geel grijze gewoon verbinden met de plus die daarin zit, en zou het moeten werken.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

daytonawim

Effe op de sloop kijken en zo'n dieng uit een andere auto trekken, of effe Dirk bellen, die heeft mischien nog wat

Je kan er eventueel ook een uit een S70 trekken

Wel een kijken of je een ledbalk of 4 of 5 lampjes hebt in je spoiler

blauweroffel

Ok, bedankt voor jullie hulp.

Ik ga toch even naar de sloop en kijk of ik in een /S/V70 zo'n unit kan vinden.

anders wordt het een draad van grijs/geel aftappen maar..............
Waar vind ik de rode draad van de gele stekker in de klep? kan ik die ook al vinden in de D stijl aan de bijrijderskant?
Ik meen mij te herinneren dat die rode draad in de klep uit een bundel met draden kwam (in de klep dus)

Ik ga ff zoeken, maar nu eerst even naar de sloop


IK zal het vervolg hier neer zetten

BR

haasje

s70 unit werkt volgens mij niet, je hebt echt een v70 unit nodig

nieuwe_arjan

Hoi,

als je de "Bulb failure unit" (lampcontrol) gebruikt die je nu hebt, kan je beter aftakken van de gele draad op 12. Dit is de remlichtvoeding. 13 en 14 zijn L en R of R en L lamp.

Neem je een V70, dan komt je spoilerlamp aan 10 (waar nu lijkt wel op de foto een zwarte draad zit).

succes :)

blauweroffel

Ok allemaal , ik ber er uit.

Ik ben bij de sloop geweest en daar heb ik 2 modules gevonden: een grijze uit een C70 (die heeft nl als derde remlicht LED en een blauwe uit een 850. Voor 5 euro meenemen, allebei.

Op de grijze staat:
2x stoplight 12V/21W
1x LED stoplight 12V /4W

OP de blauwe staat:
3x stoplight 12V/ 21W

DE zwarte komt uit mijn 855 en daar staat op : 2x stoplight.

Eerst heb ik de blauwe aangesloten en kreeg een foutmelding als ik op de rem trapte (lampje in dash ging branden als ik remde)
Vervolgens heb ik de grijze aangesloten en........het werkt :eusa_dance:

hier een pic:



Nogmaals bedankt voor jullie meedenken en adviezen.

BR