Pineau's US Spec GLT

Gestart door Pino143, 26-10-2011 15:15:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pino143

Citaat van: Sbv op 26-10-2011 16:36:10
En een roestig open dak.  ;D  of de speciale US=Spec voorbumper mod   ;D

De US Spec voorbumper mod met de gaten van de Passat uitlaat er nog in (ongeluk vorig jaar). Special edition.


Citaat van: Chris op 26-10-2011 16:43:18
En piepende banden bij het wegrijden. :eusa_whistle: :evil:

;D

Terwijl mn schoonmoeder staat te kijken ja. Lekker handig.

darius

Ben je bang van vrouwen dan, in het bijzonder je schoonma ?
No show, only go.

KIM

Hee Pino ook aan de blog.
Gezellig hoor!

elianmars

Leuk om nu de gespoten roofrails ook op foto te zien  ;D

Hoe gaat het met de werkzaamheden van het dakraam?

Marc O.

Zo. Werd eens tijd zeg. Manmanman.

;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Pino143

Ben ik weer.
Heb me een tijdje stilgehouden op een forum. Er waren wat ontwikkelingen in de persoonlijke sfeer die wat meer aandacht vroegen dan mn blog.

Ik ben deze week over de omgerekende grens van 345.000 km gegaan. Officieel kan ik momenteel het volgende aflezen 214.545 miles en nog voordat dit kalenderjaar over is ga ik over de 215.000 miles heen. Dat is een mooie grens, want eind januari van dit jaar haalde ik de 200.000 miles. Normaal ligt mn kilometrage, of moet ik zeggen mijlotrage (???) hoger, maar omdat ik van feb tot mei met de trein heb gereisd van en naar werk, heeft de auto veel in de straat gestaan, wachtend op een nieuw ritje ergens heen. Ik vertelde anderen wel eens: "Dan loop je 's morgens de deur uit, loopt de straat in, ziet je auto staan en denkt: Goh, wat heb ik toch een mooie auto. Om dan vervolgens op je fiets naar het station te springen." Was voor mij als complete autofiel totaal onlogisch.

Ik kwam trouwens laatst in de boekenkast het dossier van de auto weer tegen die mijn vader bij de aanschaf in ontvangst had genomen. Daarin kwam ik ook de originele "Bill of Sale" tegen. De auto is destijds (Mei 1995) voor de som van USD 26.965,- (incl accessoires ("kale" prijs was USD 25.845)) gekocht door mijn pa, via het Tourist & Diplomat Sales traject van Volvo. Best leuk om dat te zien. De VIN en Motorcode staan ook netjes vermeld, evenals "California Specification". Zo'n document is leuk om erbij te houden en evt door te geven, mocht ik ooit op het punt komen om de auto te verkopen. Al zal dat nog heel lang gaan duren, want net als Taranis wil ik de auto richting de half miljoen kilometers sturen.

Wat heb ik er sinds de aanschaf allemaal aan gedaan?
- K&N inlegfilter.
- Veerpootbrug
- Bovenste motorsteun van dat kunststof wat nooit stuk zal gaan. Ben ff de naam kwijt. Kwam iig via ET.
- Dakrails en strips langs de voorruit gespoten in de kleur van de auto. Er is naar mijn weten nog niemand anders op het idee gekomen.
- Heb 1,5jr geleden een spoiler gekocht via MP, maar was de verkeerde kleur, dus die zou ik nog ff spuiten, net als mn dakrails. Is er nog niet van gekomen, en eigenlijk wil ik het op de luie manier doen: deze spoiler verkopen en dan eentje bij ES halen. Die heeft alle kleuren van de regenboog op de plank liggen.
- Bovenste delen van de achterlichten zijn vervangen. De onderste moeten nog, maar omdat daar sidemarkers in verwerkt zitten, moet ik die uit de US halen. Geen spoed mee, kan wachten. Al lopen er wat mensen te mekkeren dat het tijd wordt om die vale units nu echt te gaan vervangen (zij die zich aangesproken voelen: yes, you!)
- Een hele hoop delen aan de voorkant ivm mn ongeluk van vorig jaar zomer.
- Tellerwieltje vervangen in april/mei van dit jaar omdat ineens de teller stopte met lopen. Gelukkig treinde ik in die periode naar mn werk, dus alles bij elkaar denk ik ongeveer 25 mijl gereden te hebben zonder dat dat werd bijgehouden. Nadat ik alles weer vakkundig in elkaar had gezet, de dashboardverlichting (die de plaat doen oplichten ja) en de klokkenwinkel weer in de auto had gemonteerd, besloot het lichtje in de klokkenwinkel voor het linker knipperlicht ermee uit te scheiden. FUCK IT! JE BLIJFT MAAR LEKKER WAAR JE BENT. Ga nl niet weer de klokkenwinkel uit de auto halen voor zo'n buttlampje.

En wat moet er nog gebeuren dan?
- Zoals al gemeld: onderste delen vd achterlichten
- Sierstrips onder de koplampen. Ondertussen wel goede kleur, maar er zitten gaten in voor ruitenwissers die ik niet heb. De oude, van na t ongeluk (kleur: brandweerrood), dan maar overspuiten en terugzetten op de auto, denk ik.
- NIEUW DAKRAAM! Mijn eigen dakraam lekte echt als de ziekte. Heb toen bij Elianmars een "leendak" geregeld en die ingebouwd. Na uitbouw van mijn eigen dakje heb ik het rubber losgetrokken en toen werd duidelijk dat mijne "beyond repair" was. Hij was echt compleet verroest. Gelukkig lekt die van Elianmars veeeeeeeel minder en zal ik dus ff kunnen sparen totdat die nieuwe komt. Ze kosten gelukkig "maar" € 600,- incl rubber. Het kutte van dat dakraam is dat het frame rond t glas zit vastgelast. Dat betekent dus zoveel als: nieuw frame? Dan krijg je er gratis een dakraamglas bij. Alleen nog ff een nieuw rubber erbij bestellen.
- Spoiler spuiten of nieuwe kopen en installeren.
- Bestuurdersstoel Kabel van de electr stoelverstelling fixen. Deze is uit t motortje gelopen waardoor ik de rugleuning niet meer kan verstellen.
- Zitting van de bestuurdersstoel vervangen. Is nog nooit gebeurd en Taranis pleurde van verbazing om toen hij dat hoorde.
- Slijtageplek op de linker lendensteun fixen. Is lederen bekleding, dus als iemand nog een goed adres weet in "the greater Haarlem/Amsterdam area", LET ME KNOW!
- Ruitensproeier vd achterruit is kaput. Heeft geen haast, maar wil ik wel een keertje fixen.
- Als er ooit nog een keer geld overblijft: een nieuwe voor- en achterbumper.

Dit is me het lijstje wel weer. Volgende keer weer een nieuwe update.
Gr
Elmar



Marc O.

Ach, je hebt nu 4 weken de tijd om te klussen hè ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

Chris

Citaat van: Pino143 op 30-11-2011 21:43:39
- Bovenste motorsteun van dat kunststof wat nooit stuk zal gaan. Ben ff de naam kwijt. Kwam iig via ET.


Polyurethaan bussen... ;)

dielie850

Als je die lampen uit de US gaat regelen zou je mij dan even wat willen laten weten?
En zij de er ook van een V70 classic die zijn net iets mooier vind ik :D
Gr Jeroen.

Pino143

ff een kort berichtje:
Halverwege vorige week kwam er het volgende getal op de mijlometer te staan: 217527. Omgerekend kwam dit neer op 350.000km! Op naar de 400.000.

Daarnaast heeft de auto een nieuwe hobby gevonden: koelvloeistof verbruiken. Moet zeggen dat het zich eigenlijk al minstens 1-1,5jr voordoet maar tegenwoordig doet ie 1 tankje op 800km. Met wat tips van KIM moet ik het lek hopelijk snel kunnen vinden.

Tot zover.
Gr


Marc O.

Bij mij lekte ie kvs uit de aansluiting van de slang op het reservoir. Kwestie van slangklem aandraaien.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Pino143

Tijdens een dagje beunen bij KIM, de zogenaamde Boomsloopmeeting, een paar weken geleden, kwam Bouke met de mededeling dat hij nog een voorbumper over had, in mijn kleur 418, omdat hij er een R bumper onder gefietst had.  :eusa_clap:  :eusa_dance: Wat was ik blij dat te horen, want sinds het ongeluk in 2010 heb ik 2 schitterende gaten in de voorbumper van de Passat waar ik achterop gedoken ben.
Gistermiddag ben ik onderweg vanuit Breda langs Bouke gereden om deze op te halen. De bumper ziet er echt TOP uit. Volgende zaken op de lijst: mistlichtunits, mistlichtschakelaar en bovendekje. Zodra ik die zaken heb, kan ik naar KIM toe om deze bijna nieuwe bumper te monteren zodat de auto er aan de voorkant weer wat mooier uitziet. Kan niet wachten. En ja, als het zover is, zullen de foto's volgen!!!  ;D

Taranis

Dat bovendek is volgens mij nog nieuw te krijgen. Ik heb er destijds 128 euro voor betaald, dat was in 2008.

Mooi dat de auto eindelijk weer wat opgeknapt wordt.

Sbv

Mocht je die R bumper niet meenemen van Bouke ?  ;D

arjen850

Bovendek is idd nog te krijgen, 149€ nieuw. Wel mooi dat het zo weer kan, wordt je wagen weer mooier ;)