Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: viking_in_shorts op 15-11-2011 14:29:57
Ik ga niet zo lang wachten. Ik zie wel wanneer ik een (lang) weekendje nix te doen heb en hop even heen en weer :)

Naar Nederland of naar mij?

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Pino143

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 15-11-2011 16:37:30
Citaat van: viking_in_shorts op 15-11-2011 14:29:57
Ik ga niet zo lang wachten. Ik zie wel wanneer ik een (lang) weekendje nix te doen heb en hop even heen en weer :)

Naar Nederland of naar mij?

Ewøut

Goeie vraag.

@ Ewout,
Vind t wel jammer dat ik ws niet meer met mn 850 in Nøørweugen mag komen, op straffe van een dikke boete en gevangenisstraf. Het was nl idd in een 80kmh gebied. Jur (ook forumlid vertelde vorig jaar dat t ws tussen de 600 en 800E ging kosten, als ik wel was aangehouden. Hij hield ongeveer 200E aan per 10kmh overschrijding van de Vmax aan)

Chris

#152
Citaat van: Pino143 op 15-11-2011 16:43:38
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 15-11-2011 16:37:30
Citaat van: viking_in_shorts op 15-11-2011 14:29:57
Ik ga niet zo lang wachten. Ik zie wel wanneer ik een (lang) weekendje nix te doen heb en hop even heen en weer :)

Naar Nederland of naar mij?

Ewøut

Goeie vraag.

@ Ewout,
Vind t wel jammer dat ik ws niet meer met mn 850 in Nøørweugen mag komen, op straffe van een dikke boete en gevangenisstraf. Het was nl idd in een 80kmh gebied. Jur (ook forumlid vertelde vorig jaar dat t ws tussen de 600 en 800E ging kosten, als ik wel was aangehouden. Hij hield ongeveer 200E aan per 10kmh overschrijding van de Vmax aan)

Ik zag laatst een docu over die gevangenissen in Noorwegen... het systeem is daar nog meer dan hier gericht op terugkeer in de samenleving. Voor lichte vergrijpen zag ik een soort van boederij op een eilandje waar je werkzaamheden moet verrichten zoals dieren verzorgen. (Correct me if i'm wrong Ewout)

Valt dus allemaal best mee... risicotje nemen Elmar ;D?

Pino143

Citaat van: Chris op 15-11-2011 16:54:30
Citaat van: Pino143 op 15-11-2011 16:43:38
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 15-11-2011 16:37:30
Citaat van: viking_in_shorts op 15-11-2011 14:29:57
Ik ga niet zo lang wachten. Ik zie wel wanneer ik een (lang) weekendje nix te doen heb en hop even heen en weer :)

Naar Nederland of naar mij?

Ewøut

Goeie vraag.

@ Ewout,
Vind t wel jammer dat ik ws niet meer met mn 850 in Nøørweugen mag komen, op straffe van een dikke boete en gevangenisstraf. Het was nl idd in een 80kmh gebied. Jur (ook forumlid vertelde vorig jaar dat t ws tussen de 600 en 800E ging kosten, als ik wel was aangehouden. Hij hield ongeveer 200E aan per 10kmh overschrijding van de Vmax aan)

Ik zag laatst een docu over die gevangenissen in Noorwegen... het systeem is daar nog meer dan hier gericht op terugkeer in de samenleving. Voor lichte vergrijpen zag ik een soort van boederij op een eilandje waar je werkzaamheden moet verrichten zoals dieren verzorgen. (Correct me if i'm wrong Ewout)

Valt dus allemaal best mee... risicotje nemen Elmar ;D?

Als jij het financiële deel voor je rekening neemt, dan ga ik dieren verzorgen naast die PlofNoor Breivik!

Chris

Citaat van: Pino143 op 15-11-2011 17:01:34
Citaat van: Chris op 15-11-2011 16:54:30
Citaat van: Pino143 op 15-11-2011 16:43:38
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 15-11-2011 16:37:30
Citaat van: viking_in_shorts op 15-11-2011 14:29:57
Ik ga niet zo lang wachten. Ik zie wel wanneer ik een (lang) weekendje nix te doen heb en hop even heen en weer :)

Naar Nederland of naar mij?

Ewøut

Goeie vraag.

@ Ewout,
Vind t wel jammer dat ik ws niet meer met mn 850 in Nøørweugen mag komen, op straffe van een dikke boete en gevangenisstraf. Het was nl idd in een 80kmh gebied. Jur (ook forumlid vertelde vorig jaar dat t ws tussen de 600 en 800E ging kosten, als ik wel was aangehouden. Hij hield ongeveer 200E aan per 10kmh overschrijding van de Vmax aan)

Ik zag laatst een docu over die gevangenissen in Noorwegen... het systeem is daar nog meer dan hier gericht op terugkeer in de samenleving. Voor lichte vergrijpen zag ik een soort van boederij op een eilandje waar je werkzaamheden moet verrichten zoals dieren verzorgen. (Correct me if i'm wrong Ewout)

Valt dus allemaal best mee... risicotje nemen Elmar ;D?

Als jij het financiële deel voor je rekening neemt, dan ga ik dieren verzorgen naast die PlofNoor Breivik!

ROFL.... PlofNoor... ;D!

Wel uitkijken he ;)... Breivik en eilandjes gaan niet zo heel erg goed samen.

Ewout Schalkwijk

Ik vraag me sterk af wat het reële risico zou zijn als je hier weer met de 850 rondrijdt. Zover ik weet worden die kenteken gegevens verder niet opgeslagen omdat ze er toch niks mee kunnen. Vervolgens kan en mag je alleen frontaal geflitst zijn. Het is overal bekend dat de buitenlanders (toeristen en ook het Oostblok tu*g) dwars door de tolwegen heen blazen zonder te betalen, maar ook daar wordt niets aan gedaan. Camera boetes lopen tot over de 2 miljard kronen die oninbaar zijn. Ik zou m'n hand er niet voor in het vuur houden, maar de risico's zijn erg laag. Hof, ons buurdorp, heeft een kleine open gevangenis voor hardrijders en drankrijders. Daar schijnt het allemaal best mee te vallen.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

viking_in_shorts

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 15-11-2011 16:37:30
Citaat van: viking_in_shorts op 15-11-2011 14:29:57
Ik ga niet zo lang wachten. Ik zie wel wanneer ik een (lang) weekendje nix te doen heb en hop even heen en weer :)

Naar Nederland of naar mij?

Ewøut
Euh.  Ik dacht mezelf bij jou uit te nodigen  :-[

Ewout Schalkwijk

Citaat van: viking_in_shorts op 15-11-2011 19:52:10
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 15-11-2011 16:37:30
Citaat van: viking_in_shorts op 15-11-2011 14:29:57
Ik ga niet zo lang wachten. Ik zie wel wanneer ik een (lang) weekendje nix te doen heb en hop even heen en weer :)

Naar Nederland of naar mij?

Ewøut
Euh.  Ik dacht mezelf bij jou uit te nodigen  :-[

En dan ga je je vervolgens zitten schamen? ??? Raar volk die NederZweden. :eusa_doh:
Lijkt me leuk Tim. Doen dus. Komende zaterdag gaan we op HarryTur naar Sverige, maar dan kom ik niet dieper dan Strømstad.

Ik wil ook een keer jouw kant opkomen en dan ook graag naar het Volvomuseum. Is dat in Torslanda? Daar is m'n XC ook in elkaar geschroefd...

Bei de weej, Die Vomac gaat me ook steeds leuker in de oren klinken. Vooral ook omdat m'n vrouw net vroeg of ik ook zin had in zo'n ritje. :eusa_dance:

Ewøut

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 15-11-2011 20:01:10
Bei de weej, Die Vomac gaat me ook steeds leuker in de oren klinken. Vooral ook omdat m'n vrouw net vroeg of ik ook zin had in zo'n ritje. :eusa_dance:

In alle eerlijkheid, ik vond de VOMAC (http://www.vomac-nl.com) een van de gaafste reizen - zo niet dé gaafste reis - die ik heb gemaakt. Dus als je kans ziet: Zéker meegaan!
...The Nile isn't just a river in Africa...

viking_in_shorts

Jepp .. Volvo museum is "hier", oftewel Torslanda, oftewel VolvoCity, oftewel West-Side ;)

Het is maar 300 km, dus waarom eigenlijk niet ?!

Ewout Schalkwijk

Precies, de afstand is het niet. Komend weekend Zweden, weekend erop bij komen van 2 dagen op en neer Nederland incl. m'n buurman Amsterdam laten zien, daarna alweer december... Ben toch bang dat het in het nieuwe jaar wordt. Tenzij je nog klussen hebt.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 15-11-2011 13:27:20
Citaat van: Taranis op 15-11-2011 10:59:36
Citaat van: Sbv op 15-11-2011 10:57:35
Elmar en Noorwegen ?  ;D

;D ;D

Maart komt me niet zo uit, maar 't zou wel een mooie gelegenheid zijn voor een standkachelruil met Ewout 8)


Hierzo. Nodig je hem uit, wil die gelijk ook je spullen... :eusa_naughty: Kom je uit Polen ofzo? :evil:

Ewøut

Nee, Zeeland. Alhoewel, met alle PL-kentekens hier zou je soms denken dat 't hier een Poolse kolonie is :eusa_doh:

Ik stelde gisteravond voor om komend voorjaar langs Tim en jou te rijden en ze was meteen enthousiast, dus binnenkort even de agenda erbij pakken :)

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 16-11-2011 08:18:13
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 15-11-2011 13:27:20
Citaat van: Taranis op 15-11-2011 10:59:36
Citaat van: Sbv op 15-11-2011 10:57:35
Elmar en Noorwegen ?  ;D

;D ;D

Maart komt me niet zo uit, maar 't zou wel een mooie gelegenheid zijn voor een standkachelruil met Ewout 8)


Hierzo. Nodig je hem uit, wil die gelijk ook je spullen... :eusa_naughty: Kom je uit Polen ofzo? :evil:

Ewøut

Nee, Zeeland. Alhoewel, met alle PL-kentekens hier zou je soms denken dat 't hier een Poolse kolonie is :eusa_doh:

Ik stelde gisteravond voor om komend voorjaar langs Tim en jou te rijden en ze was meteen enthousiast, dus binnenkort even de agenda erbij pakken :)

**begint vast met lijstje**

Sbv

Kreeg thuis ook al de vraag wanneer we zouden gaan ivm aanvraag vakantie

maruska

Hotel "Chez Tim" opent zn deuren weer :)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R