Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

viking_in_shorts


Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 16-11-2011 08:19:22
**begint vast met lijstje**

De eerste suggestie werd gisteren al gedaan: er moet per se Erdinger mee :eusa_doh:

Volgend jaar moet de achteras toch weer uit elkaar dus overbelading maakt me nu ook niet meer uit ;D
Nu ik er zo over na denk, heb ik best onderdelen van Ewouts auto nodig. Een differentieeltje sla ik ook niet af :eusa_whistle:

Citaat van: viking_in_shorts op 16-11-2011 08:39:35
Citaat van: maruska op 16-11-2011 08:27:31
Hotel "Chez Tim" opent zn deuren weer :)

:eusa_naughty:

Klushok!

Zorg dan eerst maar eens voor onderdelen. En onder de 5 graden ga ik niet sleutelen :P

viking_in_shorts

#167
Citaat van: Taranis op 16-11-2011 08:57:51
Citaat van: viking_in_shorts op 16-11-2011 08:39:35
Citaat van: maruska op 16-11-2011 08:27:31
Hotel "Chez Tim" opent zn deuren weer :)

:eusa_naughty:

Klushok!

Zorg dan eerst maar eens voor onderdelen. En onder de 5 graden ga ik niet sleutelen :P

Hoevaak moet ik dat zeggen: als ik weet welke, zorg ik ervoor dat ze komen :eusa_wall:
Maar euh - de OkQ8 in de buurt heeft een "huur-een-brug" service - volgens mij hebben ze daar ook verwarming :eusa_dance:


Ewout Schalkwijk

Maarre Tim, Ik ben er wel achter (nee, niet uit ervaring), dat je als je interieurdelen wilt verwijderen, het heel belangrijk is dat je auto door en door op kamertemperatuur is. Anders breekt dat plastic zo makkelijk. Dus gewoon ff op een brug plaatsen is er volgens mij niet bij.

Ik heb voor een klein vermogen aan lampjes liggen voor m'n ECC module, maar ik durf nu echt niet aan de verschillende delen te trekken. Het was vanochtend ineens -6,5 graden hier. Ik bang bang dat die lampjes blijven liggen tot april ofzo.

Hoewel, als ik tot bijna de hele dag rondrij en de auto is goed opgewarmd, dan zou het wel kunnen. :eusa_think:

Hee Ronald, als je ff een lijstje geeft wat je allemaal van mijn XC wilt aftrekken, dan leg ik de juiste gereedschappen vast klaar. :evil:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 16-11-2011 08:59:39
Hoevaak moet ik dat zeggen: als ik weet welke, zorg ik ervoor dat ze komen :eusa_wall:

Aangezien ik niet erg telepathisch aangelegd ben, is het misschien handig dat je dat zelf even uitzoekt ::)

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 16-11-2011 09:08:27
Maarre Tim, Ik ben er wel achter (nee, niet uit ervaring), dat je als je interieurdelen wilt verwijderen, het heel belangrijk is dat je auto door en door op kamertemperatuur is. Anders breekt dat plastic zo makkelijk. Dus gewoon ff op een brug plaatsen is er volgens mij niet bij.

Helemaal mee eens. Ik heb op die manier ook wat interieurdelen van de GLT gemold en sindsdien heb ik er wat angst van (dus neemt Sbv die honneurs nu meestal waar).
Overigens liggen je vingers bij die temperaturen ook in no-time open.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 16-11-2011 09:08:27
Hee Ronald, als je ff een lijstje geeft wat je allemaal van mijn XC wilt aftrekken, dan leg ik de juiste gereedschappen vast klaar. :evil:

- 3 v/d 4 parkeersensoren en de kabelboom
- 2 hydraulische en de bovenste motorsteun
- je standkachel
- RTI
- differentieel

Let op: voor het differentieel heb je speciaal gereedschap nodig wat je moet bestellen bij de dealer. Ik kan desnoods de nummers even voor je opzoeken :evil:

Sbv

gewoon de hele achteras meenemen, dat is handiger. Neem dan ook gelijk die 6-bak mee.

Ik wil wel een downpipe hebben en de extra getinte ramen  ;D


@Ewout, er zal denk ik niet zoveel afbreken met ECC/radio deel loshalen. Het is allemaal redelijk grof. Met een Torx-25 kom je een heel eind.

Ewout Schalkwijk

Oh, dat lijste valt me mee. :eusa_silenced:

Parkeer sensoren? Hier in de outskirts? ::) Tsssss, meneer komt zeker uit een overbevolkt land ofzo. :angel: Sorry, die heb ik niet.

RTI, dan bedoel je zeker dat compleet overgedateerde / obsolete navigatie systeem van Volvo wat er alleen heel geil uitziet als het scherm omhoog komt?
Binnenkort koppel ik die aan m'n iMiv, kan ik er waarschijnlijk nog filmpjes op kijken. :evil:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Pino143

Dus Ewout heeft net een XC70 en Taranis gaat die gebruiken als donorbak? En Ewout is t daar mee eens? Wat mis ik hier?

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 16-11-2011 09:17:47
gewoon de hele achteras meenemen, dat is handiger. Neem dan ook gelijk die 6-bak mee.

Ik wil wel een downpipe hebben en de extra getinte ramen  ;D


@Ewout, er zal denk ik niet zoveel afbreken met ECC/radio deel loshalen. Het is allemaal redelijk grof. Met een Torx-25 kom je een heel eind.



Welja, neem alles mee. :evil: Kan ik een paar dagen later de verzekering bellen met het vermoeden dat het chassis waarschijnlijk in de Schelde ligt.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

#174
Citaat van: Pino143 op 16-11-2011 09:19:23
Dus Ewout heeft net een XC70 en Taranis gaat die gebruiken als donorbak? En Ewout is t daar mee eens? Wat mis ik hier?

Jij mist helemaal niks! Er zijn alleen een paar individuen hier die de realiteit missen. :eusa_snooty:

Ewøut


PS. Blijkbaar maakt het niks uit dat jullie met gele platen rijden. Ik lees de zelfde 'rovers mentaliteit' als die auto's met platen als: LT, PL, RO, BG etc. :evil:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Sbv op 16-11-2011 09:17:47
gewoon de hele achteras meenemen, dat is handiger. Neem dan ook gelijk die 6-bak mee.

Die achteras is een poor men's edition zonder Four C dus die hoef ik niet :evil: Die 6-bak daarentegen... kan ik eindelijk een beetje doorrijden.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 16-11-2011 09:19:09
RTI, dan bedoel je zeker dat compleet overgedateerde / obsolete navigatie systeem van Volvo wat er alleen heel geil uitziet als het scherm omhoog komt?
Binnenkort koppel ik die aan m'n iMiv, kan ik er waarschijnlijk nog filmpjes op kijken. :evil:

Toch staat 't bij mij wel op de verlanglijst. Ik heb nu een losse Garmin navigatie, maar die begint een beetje aan z'n eind te raken (na 4,5 jaar). Zit te denken om zo'n Garmin GVN 53 aan een RTI-schermpje te koppelen.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 16-11-2011 09:21:28
Welja, neem alles mee. :evil: Kan ik een paar dagen later de verzekering bellen met het vermoeden dat het chassis waarschijnlijk in de Schelde ligt.

;D ;D

Neuj, oudijzerboeren genoeg hier.

viking_in_shorts

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 16-11-2011 09:08:27
Maarre Tim, Ik ben er wel achter (nee, niet uit ervaring), dat je als je interieurdelen wilt verwijderen, het heel belangrijk is dat je auto door en door op kamertemperatuur is. Anders breekt dat plastic zo makkelijk. Dus gewoon ff op een brug plaatsen is er volgens mij niet bij.

Hahaha .. bij mij gaat het niet om "fijne" veranderingen zoals interieurdelen. Bij mij gaat het om remmen, stangen en blokken :eusa_shifty:

UserID6342

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 16-11-2011 09:22:40
....Blijkbaar maakt het niks uit dat jullie met gele platen rijden. Ik lees de zelfde 'rovers mentaliteit' als die auto's met platen als: LT, PL, RO, BG etc. :evil:
;D ;D ;D

Marc O.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 16-11-2011 09:22:40
Citaat van: Pino143 op 16-11-2011 09:19:23
Dus Ewout heeft net een XC70 en Taranis gaat die gebruiken als donorbak? En Ewout is t daar mee eens? Wat mis ik hier?

Jij mist helemaal niks! Er zijn alleen een paar individuen hier die de realiteit missen. :eusa_snooty:

Ik heb het idee dat jij straks je halve auto mist ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

Eh hele auto. Ik heb interesse in een deel van het interieur. Ronald en ik hadden bedacht dat een complete xc handiger was ipv alles in delen mee te nemen  ;D