Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 06-12-2011 20:34:07
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 06-12-2011 19:23:05
Ik heb trouwens nog steeds niet van m'n dealer vernomen waar ik de zekering voor de voorste twee 12Volt/sigarettenaansteker

Ik had je PB al beantwoord voordat ik zag dat je in je blog gepost had, dus dan hier ook maar:

http://gurb.deltaland.nl/ronald/xc70/IMG_1728.jpg

Zekering 11 in het kastje achter de geluidisolatie in de voetenruimte van de bestuurder dus.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 06-12-2011 19:23:05
P.S. Aan een spoiler wordt nu serieus gewerkt. Een lokale autohandelaar heeft dringend 'Apple support' nodig en zou het erg fijn vinden als ik dit na m'n werk wilt doen. Wordt vervolgd. :eusa_dance:

;D :eusa_clap:

Je gaat nu trouwens pas echt plezier hebben van je standkachel. Als je 'm lang genoeg vantevoren aan gezet hebt, is de sneeuw al van je ramen gedropen :eusa_dance:

Wow, dat heb ik nergens kunnen vinden. Ik heb wel de originele Zweedse handleiding maar er blijkbaar toch overheen gekeken... Taranis Rocks!  :eusa_dance:

De standkachel gebruik ik al... Staat ook al geprogrammeerd om 23:00 uur. Dan even Kongsberg op en neer. Ben benieuwd met de sneeuw.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Emiel op 06-12-2011 20:52:04
Als het goed is dan is dat slangetje de ontluchting van je achteras.

Dat hoort mijn auto ook te hebben zeker? :eusa_think: Dan gok ik dat dat al eens ergens achter is blijven haken :eusa_whistle:

@ Ewout: succes ;D Hopelijk lost dat je probleem op.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Emiel op 06-12-2011 20:52:04
Als het goed is dan is dat slangetje de ontluchting van je achteras.

Zekering zit idd bij je voeten.

Achteras ontluchting? Ik weet dat je me de vorige keer ook al zo verbaasd hebt met de 'sneeuwklep' dus ik mag niet aan je twijfelen. :eusa_clap:
Maar wat valt er te ontluchten aan m'n achteras? Je gaat me toch niet vertellen dat ik luchtvering heb he? :eusa_shifty:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Emiel


Taranis

Citaat van: Emiel op 06-12-2011 20:58:32
Citaat van: Taranis op 06-12-2011 20:56:45
Dat hoort mijn auto ook te hebben zeker? :eusa_think:

Vast niet... ;D

Mooi ;D

@ Ewout: tijdens het rijden warmt je differentieel op en zet de olie uit. Daardoor loopt de druk op. Om te voorkomen dat je de keerringen eruit blaast, zit er een ontluchting op. Je haakse overbrenging heeft er ook 1 (maar dan zonder slangetje, althans bij mijn auto ;D ).

Emiel

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 06-12-2011 20:58:20
Citaat van: Emiel op 06-12-2011 20:52:04
Als het goed is dan is dat slangetje de ontluchting van je achteras.

Zekering zit idd bij je voeten.

Achteras ontluchting? Ik weet dat je me de vorige keer ook al zo verbaasd hebt met de 'sneeuwklep' dus ik mag niet aan je twijfelen. :eusa_clap:
Maar wat valt er te ontluchten aan m'n achteras? Je gaat me toch niet vertellen dat ik luchtvering heb he? :eusa_shifty:

Ewøut

Neh, je hebt gewoon van die akelige nivomatpompjes. :evil:

Ik bedoel met achteras je hele haldex/differentieel gedeeltje. Dat kan je niet compleet afsluiten van de buitenlucht. Zie het maar als je carterontluchting op het motorblok. De automaat en de haakse overbrenging hebben ook zo'n ontluchting.

* Editski, zie reply van Taranus.

Ewout Schalkwijk

Weer een raadsel opgelost. :eusa_dance: Die zekering ben ik heel blij mee. Alleen nu ligt er al meer dan 10cm sneeuw en dan ga ik niet op m'n knieën naast de auto opgevouwen onder m'n stuur liggen. Is trouwens een raar gezicht ook: een walrus ondersteboven half uit een auto hangend... :eusa_snooty:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 06-12-2011 21:04:41
Weer een raadsel opgelost. :eusa_dance: Die zekering ben ik heel blij mee. Alleen nu ligt er al meer dan 10cm sneeuw en dan ga ik niet op m'n knieën naast de auto opgevouwen onder m'n stuur liggen. Is trouwens een raar gezicht ook: een walrus ondersteboven half uit een auto hangend... :eusa_snooty:

Ewøut
Laat je dan wel wat foto's maken  ;D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 07-12-2011 00:42:15
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 06-12-2011 21:04:41
Weer een raadsel opgelost. :eusa_dance: Die zekering ben ik heel blij mee. Alleen nu ligt er al meer dan 10cm sneeuw en dan ga ik niet op m'n knieën naast de auto opgevouwen onder m'n stuur liggen. Is trouwens een raar gezicht ook: een walrus ondersteboven half uit een auto hangend... :eusa_snooty:

Ewøut
Laat je dan wel wat foto's maken  ;D

:eusa_naughty: Daar is Greenpeace vast op tegen. Walrussen hebben ook recht op privacy en behoud van eigenwaarde. ;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Ewout, de montage van de spoiler heb ik niet beschreven in mijn blog, maar het stelt niet zoveel voor. Als het goed is, wordt er een boormal meegeleverd en dan spreekt het allemaal voor zich.

Sbv

Citaat van: elianmars op 07-12-2011 13:43:40
Ewout, de montage van de spoiler heb ik niet beschreven in mijn blog, maar het stelt niet zoveel voor. Als het goed is, wordt er een boormal meegeleverd en dan spreekt het allemaal voor zich.
Klopt, bij aanschaf nieuwe originele zit alles erbij op de boren na. Het is mijn en mijn pa gelukt dus dan moet het zeker wel lukken denk ik zo

Ewout Schalkwijk

#281
Citaat van: Sbv op 07-12-2011 13:51:04
Citaat van: elianmars op 07-12-2011 13:43:40
Ewout, de montage van de spoiler heb ik niet beschreven in mijn blog, maar het stelt niet zoveel voor. Als het goed is, wordt er een boormal meegeleverd en dan spreekt het allemaal voor zich.
Klopt, bij aanschaf nieuwe originele zit alles erbij op de boren na. Het is mijn en mijn pa gelukt dus dan moet het zeker wel lukken denk ik zo

@Sbv: Huh, moet jij zeggen... Ik heb van het weekend het blog van Taranis op m'n gemak helemaal doorgelezen en daaruit blijkt dat jij toch tenminste volleerd Volvo werkplaatschef bent. :eusa_clap:

@Elianmars: Jouw blog moet ik ook nog maar eens helemaal doorlezen. Sinds jij naar die 'N' bent gegaan heb ik het niet meer zo nauwkeurig gevolgd, maar dat is nu weer actueel. Wie weet doe ik nog wat kennis op. :eusa_whistle:

Ik dank mijn lezers weer voor alle opmerkingen en tips!  :eusa_clap: :eusa_clap:

Ewøut


Edit: F*ck :eusa_wall: 242 pagina's in anderhalf jaar. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-12-2011 15:58:08
@Sbv: Huh, moet jij zeggen... Ik heb van het weekend het blog van Taranis op m'n gemak helemaal doorgelezen en daaruit blijkt dat jij toch tenminste volleerd Volvo werkplaatschef bent. :eusa_clap:

;D
Zonder de hulp van Sbv was ik een stuk meer aan onderhoud kwijt geweest, of had ik het ding al lang een trap gegeven denk ik.

Het is wel grappig dat je de kunst bij een ander afkijkt en daarna durf je 't zelf ook. De eerste keer een schokbreker/draagarm/remmenset/enzovoorts vervangen is goed kijken en opletten, de volgende kun je zelf :)

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 07-12-2011 16:14:09
Het is wel grappig dat je de kunst bij een ander afkijkt en daarna durf je 't zelf ook. De eerste keer een schokbreker/draagarm/remmenset/enzovoorts vervangen is goed kijken en opletten, de volgende kun je zelf :)

Soms denk je, of lijkt iets ontzettend ingewikkeld, en als je het een keer van dichtbij ziet valt het meestal nog wel mee.
Ik begon als 'natte droom' van elke Volvodealer en liet alles uitvoeren door ze. Nu een paar jaar later vervang ik al behoorlijk wat dingen (voor mijn doen dan) zelf en iedere keer ben je weer helemaal trots op je zelf. :eusa_dance:

Daarom blijf ik ook op het Volvo850 forum! OK, ik kijk ook wel op dat andere forum, maar da's toch niet het zelfde. Ook de structuur is niet zo uitgebreid als hier.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Op dat andere forum krijg je meestal geen antwoord of iets van ga maar naar de dealer. Zucht, je stelt een vraag en er komt gewoon geen antwoord of iets waar je niets aan hebt. Overigens komen er ook wel goede reacties moet ik zeggen

Ik ben niet zo een erge monteur. Ik heb alleen bij S60 destijds al eens deels uit elkaar gehaald en nu ook de V70n en dan leer je langzaam aan wel wat en uiteraard ook de XC van Ronald. Mens mag zo zijn hobbies hebben