Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Sbv

Montage is denk ik 1 a 2 uur op het gemak.
Zorg voor juist gereedschap, grote boor(14 mm dacht ik) en wat kleintjes(3 mm) staat wel in de handleiding.
De spoiler wordt teven met dubbelzijdig tape vast gezet.

Je kan ook de achterklep er even uit halen en het dan in de woonkamer doen  ;D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 07-02-2012 13:15:47
Je kan ook de achterklep er even uit halen en het dan in de woonkamer doen  ;D

:eusa_doh: Dat ik daar nou zelf niet opgekomen ben... ;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

de achterklep ligt zo los dacht ik en is van kunststof, het is niet zo heel zwaar. Auto even in de garage zetten zodat deze droog blijft

Ewout Schalkwijk

#558
Omdat ik natuurlijk niet echt kan wachten maar nog wel moet, heb ik alvast wat dingetjes in elkaar gezet. Dan is het de volgende keer in ieder geval sneller klaar. ;D



Remlicht er in geschroefd, kabeltje doorgevoerd en de plakstrips aangebracht. Die strips kunnen dan in ieder geval goed hechten aan de spoiler.



M'n buurman heeft een verwarmde garage, dus ik zal hem eens lief aankijken of m'n auto een nachtje daar kan overnachten. Kan ik de auto ook weer eens een keertje wassen, dat is tenslotte alweer even geleden. Als je aan de spoiler ziet welke kleur je auto eigenlijk heeft... :eusa_shifty:




Ewøut

P.S. Weet iemand waarom ik geen D5 schildje achterop heb? Is dat eraf gehaald? Maar waarom dan de rest niet...? ???
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Volgens mij niet eraf gehaald maar gewoon niet geleverd of je klep is een keer overgespoten en D5 is niet teruggeplakt, maar jouw AWD logo zit op de plaats waar bij mij het D5 logo zit, AWD zit daaronder geplakt.

Ewout Schalkwijk

#560
De laatste dagen vermoed ik dat m'n standkachel zowel de motor als het interieur minder goed opwarmt. Als ik de auto start op de ingestelde temperatuur dan komt de koelwatertemperatuurmeter (scrabble?) tussen de eerste en het tweede streepje te staan. Het interieur is best lekker, maar niet echt warm, ook is de auto gewoon ontdooid.

Ik kan het (nog) niet bewijzen, maar het heeft er de schijn van dat er iets niet helemaal in de haak is. Ook hoor ik wat meer getikkel uit de brander dan voorheen. Het lijkt me niet dat het iets met de radiateur wissel te maken heeft. Hoewel tijdens de laatste servicebeurt, nu zo'n drie weken geleden,  is gebleken dat m'n KVS is beschermd tot -55 graden, wat best wel veel is volgens mij. Ik heb ook iedere keer net na de wissel gevuld met pure glycol ipv 50%. Nagekeken op de fles en het blijkt dat de KVS uit die fles tot -36 gaat.

Vreemd genoeg meet ik zelf met m'n 'wegertje' een vorstbescherming tot -36 graden i.p.v. -55. Nou ja, dan zal dat het probleem wel niet zijn.


Ewøut

Edit: Foute veronderstelling aangepast. (Assumption is the mother of all fuckups. :eusa_wall:)
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Komt het getikkel uit de brander of uit het pompje? En wat voor getikkel bedoel je? Zijn het geen roetdeeltjes die door het uitlaatje naar buiten vliegen?

KIM

Pure glycol is onnodig.
Door het te mengen met gedemineraliseerd water krijg je koelvloeistof. De verhouding bepaalt de vorstbescherming.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: KIM op 08-02-2012 12:46:46
Pure glycol is onnodig.
Door het te mengen met gedemineraliseerd water krijg je koelvloeistof. De verhouding bepaalt de vorstbescherming.

Aangepast in het stukje.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

#564
Vandaag heb ik de dakspoiler gemonteerd. Gisteren eerst maar eens de auto gewassen nadat ik deze week 1200km over de natte en vooral zoute wegen heb gereden. De XC mocht vannacht bij de buren in de garage overnachten waar het +12 graden was terwijl het buiten -21 graden was. Eerst wilde ik eens ff lekker uitgeslapen maar om 9 uur moest ik er echt uit. ;D





Autootje voor de verandering eens gewassen, want het staat zo stom een grijze auto met een zwarte spoiler.


Gaatjes boren...


Eerste resultaat, toch wel een beetje buikpijn de eerste keer boren in je achterklep.


nameten, want ik had geen 16mm staalboor, dus met de dremel op maat gemaakt.


Met wat remmenreiniger de boel goed ontvet en daarna nog eens goed met de föhn de boel op temperatuur gebracht.


Officieel goedgekeurd door de chef


Zo ziet het eruit:


En zo:


En zo:


En zo:


En zo:



Ik ben hier echt heel wijs mee. Ik kan me met moeite voorstellen dat je een V70 eventueel zonder dakrails en/of spoiler zou willen hebben, maar voor een XC kan dat echt niet. :angel:

De XC is nu bijna helemaal af. Nog een paar mooie verstralers voorop en dan is het helemaal goed.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Mooi geworden Ewout. en viel het mee de montage ? Het is best wel eng om een boor in je auto te zetten.
Spoiler achter hoort er gewoon standaard op te zitten

Taranis

Dat is heeeeeel erg opgeknapt! :eusa_clap:

De boor in je auto zetten went ;D

Heb jij trouwens geen rolhoes in de bagageruimte? :eusa_think:

Die verstralers doet me er aan denken dat ik ook nog steeds zo'n setje in de schuur heb liggen. Al een jaar of uhm.... 7 ;D
Dit jaar eens monteren.

Sbv

Zet die er dan eens snel op, dan heb je er wat aan over een maand.
Wat voor soort heb je liggen trouwens ?

elianmars

Staat goed, die spoiler! Zoals Sander al zegt, zo'n ding zou gewoon standaard op die wagens moeten zitten.

Heb je 'm nog gelijmd, of alleen met de boutjes vastgezet?

Sbv

Citaat van: elianmars op 11-02-2012 17:27:46
Staat goed, die spoiler! Zoals Sander al zegt, zo'n ding zou gewoon standaard op die wagens moeten zitten.

Heb je 'm nog gelijmd, of alleen met de boutjes vastgezet?
dubbelzijdig tape zit er ook bij als je goed kijkt