Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

viking_in_shorts

#645
ABS?

<edit>

Volgende gevonden:

Citeer]Troligen något annat. "Bromsassistansen" är den panikbromsningshjälp (Emergency Brake Assistance, EBA) som är inbyggd i DSTC-systemet och ger förstärkt bromsverkan när man trycker snabbt på bromspedalen. Skulle tippa på elfel av något slag eller fel på den bromsservofunktion som ger extra bromsverkan.

en

CiteerTroligtvis pedallägesgivaren...

men som vanligt, läs ut felkoder

--------Ok. Givaren sitter den vid pedalerna?

Nej, på baksidan av bromsförstärkaren, ute i motorrummet tror jag.

En als laatste:

CiteerHar haft bilen på felsökning idag är tydligen abs styrenheten som måste bytas ?!

Ewout Schalkwijk

Hehe, jij zit ook op SCXC.se te lezen. ;D Heb net het zelfde gelezen. Het lijkt ook te maken met eerdere cruise control problemen die ook van de remcilinder gestuurd wordt. Zou mooi zijn als het zelfde onderdeel voor de storing zorgt. De cruise heeft het na behandeling in de garage twee weken zonder haperen gedaan en vandaag wilde twee keer de cruise niet 'aan'.

Hoewel m'n Zweeds niet meer helemaal is wat het nooit geweest is, begrijp ik steeds meer en sneller waar het over gaat. Voordeel als je al een scandinavische taal spreekt. Net als Deens: bijna onverstaanbaar maar het leest bijna net zo makkelijk als Noors.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Chris

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 27-02-2012 17:07:32
Hehe, jij zit ook op SCXC.se te lezen. ;D Heb net het zelfde gelezen. Het lijkt ook te maken met eerdere cruise control problemen die ook van de remcilinder gestuurd wordt. Zou mooi zijn als het zelfde onderdeel voor de storing zorgt. De cruise heeft het na behandeling in de garage twee weken zonder haperen gedaan en vandaag wilde twee keer de cruise niet 'aan'.

Hoewel m'n Zweeds niet meer helemaal is wat het nooit geweest is, begrijp ik steeds meer en sneller waar het over gaat. Voordeel als je al een scandinavische taal spreekt. Net als Deens: bijna onverstaanbaar maar het leest bijna net zo makkelijk als Noors.


Ewøut

Volgens mij Noorse kennissen is Deens hetzelfde als Noors maar dan met een hete aardappel in de keel ;D.

Klopt wel overigens, lezen kan ik Deens net zo makkelijk als Noors (de basis die ik heb dan ;)).

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Chris op 27-02-2012 17:09:00
Klopt wel overigens, lezen kan ik Deens net zo makkelijk als Noors (de basis die ik heb dan ;)).

Vertel... :laugh: Noorse familie oid?

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Genoeg remvloeistof ? mag aannemen van wel ?

Taranis

Ja, want als dat te laag staat, krijg je een rood driehoekje :eusa_whistle:

Lijkt er erg op dat de sensor/schakelaar bij je rempedaal aan het flippen is. Volgens mij had pa destijds een vergelijkbare melding in mijn auto.

Chris

#651
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 27-02-2012 17:15:00
Citaat van: Chris op 27-02-2012 17:09:00
Klopt wel overigens, lezen kan ik Deens net zo makkelijk als Noors (de basis die ik heb dan ;)).

Vertel... :laugh: Noorse familie oid?

Ewøut

Neuh.. Noors vriendinnetje gehad ooit ;). Haar familie heb ik nog weleens contact mee, zijn dus kennissen gebleven. Toen ik nog studeerde ging ik daar zo nu en dan een paar weekjes heen. Sowieso zat ik er wel 1 keer per 2 a 3 maanden. In de zomermaanden vaak voor langere tijd.

Overigens is m'n kennis van de taal wel wat weggezakt, kan ook zeker geen hele gesprekken voeren. Maar op straat, in restaurants enzo denk ik als ik het opfris dat ik me prima zal redden.

Zij zijn ook verantwoordelijk voor het opgelopen Volvo-virus! ;D

Ewout Schalkwijk

#652
Nadat het zaterdag zo'n mooi weer was dat ik ook maar eens de XC heb gewassen, werden we gisteren weer verrast met een wittere wereld. -7 graden en sneeuw.
Normaal gesproken duurt de winter zo'n beetje van november tot half april. Nu zit eind februari het voorjaar al volop in onze kop. Het kan verkeren. Vandaag was het volle zon en 15 graden. Ik hoop dat voor dit jaar de winter voorbij is. Hij begon derde week januari en is in de laatste week van februari eigenlijk alweer voorbij.

De kwaliteit van de foto's is bud, want m'n iPhone 4S is retour Apple ivm ontvangstproblemen. Nu maak ik dus foto's met een 3GS, da's toch ff een stukje minder...

Maandag 27 februari:



Dinsdag 28 februari aan de kade in Kjøpmannskjær


Kjøpmannskjær


Auto wassen was weer zinloos. ;D


15 graden ook even gezien, maar kreeg ik zo gauw niet op de foto.



Vandaag heb ik geen storingen karaktertrekjes meegemaakt en alles functioneerde zoals het moest. ik ben benieuwd of dat morgen ook zo is.
Het is zo vreemd dat de karaktertrekjes zich een paar keer laten zien en dan weer een poos wegblijven. Zou er een probleem met de CEM zijn? :eusa_think:

Tot nu toe meegemaakt:

Storing DSTC (meerdere malen, sinds accu wissel niet meer teruggekomen)
Linker portierraam gaat regelmatig weer naar beneden na 'autolock' (soms wel, soms niet)
Alarm gaat regelmatig af. (sinds ik sirene bij Ronald besteld heb, is die stil)
Remassistent service nodig (gisteren twee keer, vandaag niet)
Cruise control wil niet 'aan' gisteren twee keer, vandaag niet en de 2 a 3 weken daarvoor ook niet.

We gaan voorlopig gewoon gewoon door. Ik denk ook dat dat de reden is waarom de Crossmeeuw hier niet op de stoep komt te staan. Misschien gaan er anders wat onderdelen naar mijn XC. En eindigt de meeuw hier in de Lågen (rivier achter het huis).



Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Jack v

hm als ik dat zo lees allemaal zitten er dus nog steeds 850 trekjes in :eusa_whistle:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Sbv

Het raam is mogelijk een kwestie van opnieuw initialiseren, kan met Vida. de rest zullen we eens gaan uitlezen.

Als ik die temperaturen zo zien kunnen de zomerbanden eronder blijven bij me. Zal het weer goed in de gaten houden, het kan opeens zo omslaan

elianmars

Citaat van: Sbv op 28-02-2012 22:39:09
Het raam is mogelijk een kwestie van opnieuw initialiseren, kan met Vida. de rest zullen we eens gaan uitlezen.



Bij mijn wagen deed mijn linkerraam hetzelfde. Na auto-up ging het weer een stukje naar beneden. De monteur die o.a. de koppeling heeft vervangen, heeft het raammechanisme gesmeerd, daarna is het probleem nooit meer voorgekomen.
Opnieuw initialiseren met Vida hielp niet.

Ewout Schalkwijk

#656
@Elianmars & Sbv: Het raam is helemaal doordrenkt met siliconen in de lijsten. Gedaan door de dealer. Meestal gaat het wel goed, maar niet altijd. De accu is er laatst een hele nacht afgeweest ivm extern opladen. Zou dat geen reset zijn geweest?

@Jack v: In mijn, indertijd best wel luxe uitgevoerde 850, zaten deze opties niet hoor. Alarm, cruise, elec. ramen wel, maar nooit problemen mee gehad.
DSTC en EBD niet. Wat er niet in zit gaat ook niet kapot.


Het zou kunnen zijn dat dit een aantal op zichzelf staande karaktertrekjes zijn, maar soms ben ik bang dat er ergens een spook in de electronica zit.

Wie van de 'N' rijders weet waar de CEM zit? Ik ben benieuwd of ik de aansluitingen eens moet voorzien van wat contactspray oid.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 28-02-2012 22:22:09
Vandaag heb ik geen storingen karaktertrekjes meegemaakt en alles functioneerde zoals het moest. ik ben benieuwd of dat morgen ook zo is.
Het is zo vreemd dat de karaktertrekjes zich een paar keer laten zien en dan weer een poos wegblijven. Zou er een probleem met de CEM zijn? :eusa_think:

Dus je vindt het vervelend dat de storingen wegblijven? ;D Zo heb ik er ook een aantal hoor... pomp van het differentieel laat maar zelden van zich horen, de contactrol geeft soms 4x in 3 weken een foutmelding en vervolgens weer 2 maanden niet, het raam auto-lock-probleem zat na een reset met Vida plots in het andere portier :eusa_doh: , cruise control gaat maaaanden goed en dan plots weer een keer fout... ach, je went er aan en leert het accepteren. Zelfs een perfectionist als ik ;D

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 28-02-2012 22:22:09
We gaan voorlopig gewoon gewoon door. Ik denk ook dat dat de reden is waarom de Crossmeeuw hier niet op de stoep komt te staan. Misschien gaan er anders wat onderdelen naar mijn XC. En eindigt de meeuw hier in de Lågen (rivier achter het huis).

De Crossmeeuw is goed verzekerd dus leef je uit :P
Als Sbv op zomerbanden komt en het weer slaat om, kunnen we altijd nog besluiten om mijn auto te nemen ipv de zijne. Ik rij voorlopig nog wel even op de wiebelige winterbanden (tenzij ik de stukken eruit krijg door Duitsland :evil:, 180+ vinden ze niet zo leuk ondanks een H codering)

elianmars

Verrek ja, de cruise control. Die is er bij mij voor de tweede keer mee gestopt. De eerste keer was het een defecte pedaalstandsensor van het koppelingspedaal. Zal nu wel die van het rempedaal zijn. Van de week maar even uitlezen.

Het is inderdaad af en toe net een 850, zo'n N ;D

Sbv

Blijft leuk zo een N  ;D. Soms zo lij dat ik zelf wat uit kan lezen en resetten indien noodzakelijk.

Afkloppen cruise control issue heb ik enkel met de S60 gehad, en dat was pedaalstand sensor die vervangen is