Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

Wat voor batterijen gaan daar in?  ;D

KIM

Leukkkk...
Welk merk is het?

Ewout Schalkwijk

Citaat van: KIM op 27-03-2012 18:33:34
Leukkkk...
Welk merk is het?

50% Bordercollie XC 2.5 D5 ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Ah, je hebt er een helmpje bij?  ;D

Ewout Schalkwijk

#859
Vandaag m'n XC ingeleverd voor een nieuwe bumper en skidplate. Als vervanging stond er een nagenoeg splinternieuwe Peugeot 308 SW Hdi klaar.
Best een leuke auto, maar na ruim 200 kilometer rijden kan ik zeggen dat het geen vervanger is. M'n been zeurt nu al twee uur met van die stroomschokjes vanuit m'n kont naar m'n knie.

Voordelen:

leuk om eens een 2012 auto te rijden
automatische knippertjes bij kort tikje tegen richtingaanwijzer
Stil
Best pittig op toeren
schakelt mooi en soepel door z'n verzetten

Nadelen:

Helemaal dood onderin < 1200 rpm
blikkerig als je de deuren dichtgooit op de zelfde manier als een Volvo
electronische kermis biepjes bij richting aangeven
Stoelen (korte zitting?)
ontiegelijk kleine buitenspiegels
Ziet eruit als een station maar is dat niet.




Alles wordt betaald door de tegenpartij en dat is natuurlijk het leukst. Ook lag er een schrijven van de politie in de bus dat de zaak als afgedaan wordt beschouwd.
Ik kreeg te horen van een kennis dat de Noorse verkeerswet strenger is dan het strafrecht en dat ik dus echt geluk had met die getuigen. :eusa_whistle:


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

En het zit ook zo laag. Nog even volhouden en dan heb je de andere weer terug, al snap ik nog steeds niet hoe men bij 3 dagen werkt komt. Wij hadden de bumper eraf en erop binnen 30 min. Laat ik ruim rekenen 1 uur.

Ewout Schalkwijk

Ja, die drie dagen zijn echt ziek. Maarja, na drie dagen Frans rijden rijdt die XC natuurlijk nog veel lekkerder. En ik ga 'mooi' naar Nederland toe. :eusa_dance:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 28-03-2012 18:09:06
Ja, die drie dagen zijn echt ziek. Maarja, na drie dagen Frans rijden rijdt die XC natuurlijk nog veel lekkerder. En ik ga 'mooi' naar Nederland toe. :eusa_dance:

Ewøut
Vraag me dan toch nog steeds af wat men in de dagen allemaal gaat doen. Spuiten is namelijk niet nodig daar de bumper zo geleverd gaat worden. Skidplate klik/pop je zo erin.
Kon je de bumper niet los krijgen en er dan nog wat aan verdienen  :evil:

Ewout Schalkwijk

Ze waren heel voorzichtig toen ik vroeg waarom het zo lang moest duren. Wellicht zouden ze nog kromme zaken tegenkomen. Hmmmm, met alleen maar wat krassen in de bumper lijkt me dat erg sterk. ::)

Het is wel zo, dat ze het enige schadebedrijf in de omgeving zijn. Wellicht doen ze het ergens tussendoor of zoiets. Eerlijk gezegd kan het me niet zo heel veel schelen, zolang de XC maar klaar is voor het weekend.

Ik wil m'n voorremmen nog nakijken voordat ik de Duitse autobahn onveilig ga maken. ;D De XC blijft ook gewoon trillen tijdens het remmen. Ik heb beide achterschijven eraf gehad en ook roest verwijderd onder de schijven, blokken geschuurd, alles ruim in het kopervet gezet, maar het blijft trillen. Ik hoop dat ik nog iets aan de voorkant kan vinden.

Bij remacties tot zo'n 60 à 70km/h is er niets aan de hand, maar bij hogere snelheden trilt het. Ook weer niet altijd. :eusa_doh:
Kunnen die draagarmen ermee te maken hebben?


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Zou wel kunnen, maar ook dat de schijven wat krom zijn eventueel. Klauw die wat blijft hangen ?

Misschien eens een paar keer heel hard remmen van 90 naar 0 ofzo.
Eventueel kunnen we nog wel een setje schijven en blokken bestellen, dan heb je thuis weer wat te doen

Ewout Schalkwijk

Voor zover ik het kan zien is de schijf niet krom, de blokken lopen ook regelmatig langs de schijven, geen stukken waar het zwaarder of lichter gaat. Dat harde remmen heb ik al een flink aantal keren gedaan, maar het effect is niet merkbaar. Zoals ik al aangaf kan ik soms vanaf 120km/h afremmen zonder de minste trilling.

Laat die schijven e.d. nog maar even. Ik ga eerst van het weekend heel uitgebreid kijken wat ik kan vinden daar vooraan.
Maar als je een paar lekkere grote injectiespuiten voor me kan vinden dan heel graag. ;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Bestelling geplaatst voor grote spuiten en maagsondes. Ik heb nog wel iets liggen denk ik.

Als je eens vanaf 120 vol in de rem gaat (mits lege weg uiteraard)
is ook 1 velg erg warm na een stuk rijden ?

Ewout Schalkwijk

Dat zal ik zaterdag dan proberen. Echt in de ABS beuken tot stilstand?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

triton

Die pup komt toch wel uit Noorwegen?
Anders zit je met de bloedtest etc.....

Leuk beestje trouwens

André
Professioneel raddraaier

Ewout Schalkwijk

Citaat van: triton op 28-03-2012 22:54:35
Die pup komt toch wel uit Noorwegen?
Anders zit je met de bloedtest etc.....

Leuk beestje trouwens

André

Ja, dat zit wel goed. Beestje komt zelfs uit Hvittingfoss en uit het zelfde gezin als een van onze katten. Gelukkig klinken de belangrijkste commando's hetzelfde op z'n Nederlands als op z'n Noors. Hoeven we niet bang te zijn dat Mac ons niet verstaat. ;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein