Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 14-04-2012 19:25:31
Toen de popnagels uitgeboord in de wielkasten en de twee schroeven los gedraaid. Volgens Volvo zou ik nu de bumper rechtstandig naar achteren moeten trekken en verwijderen... Nou ech nie!!! :eusa_wall: Ik heb ontzettend lopen trekken aan die bumper en overal gezocht naar schroeven/boutjes. Uiteindelijk maar Ronald 'ge-Whatsapped' of ik hem even kon bellen.

http://www.woont-in-noorwegen.nl/ting_og_tang/bumperlos.jpg

Gelukkig kon Ronald me perfect vertellen waar de vier andere moeren zaten, want ook hij was hier een keer tegen aan gelopen. Binnen een paar minuten had ik de moeren eruit en kon de bumper op een zeer eenvoudige manier eraf.

Met dank aan Volvo die deze moeren gewoon niet meldt in de handleiding. >:(
http://www.woont-in-noorwegen.nl/ting_og_tang/verborgenmoeren.jpg

Volvo heeft wel humor soms ;D
Overigens vind ik 't knap dat 't je in je eentje gelukt is om de bumper er af te halen en terug op te zetten, ik vond het met 2 toch een heel stuk handiger.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 14-04-2012 19:25:31
Toen ik de bumper goed en wel weer gemonteerd had en de bouten ook weer vast had, ontdekte ik dat ik de RTI/FM antenne in de bumper ook weer moest aansluiten. Dat klonk makkelijker dan het was. Iets blokkeerde de connector en na langdurig pielen en peuteren besloot ik dat de bumper er toch weer af moest. Nadat ik de blokkade had verwijderd, kon de bumper er nog een keer op. Voordeel is dat als je het twee keer hebt gedaan, dat je het voortaan wel weet.

Volgens mij zijn Sander en ik daar vorige keer bij mijn auto ook mee aan het prutsen geweest en hebben we uiteindelijk de module losgemaakt, de bumper aangesloten en daarna de module terug vast gezet. De bedrading is net wat te kort eigenlijk.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 14-04-2012 19:25:31
http://www.woont-in-noorwegen.nl/ting_og_tang/ikbeneenpetje.jpg

Waar staat je FH12 Globetrotter met 30 ton boomstammen? ;D

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 14-04-2012 19:25:31
Voorlopig heb ik geen onderdelen meer, dus ben ik even uitgeklusd. Ik zal gaan werken aan m'n nieuwe bestellijstje voor Nederland.

Koert weet je kenteken al uit z'n hoofd ;D

Sbv

Niet te snel gaan klussen, dan verveel je je de komende tijd.

Misschien eens wat tijd vrijmaken om alvast eea in te laten weken voor je draagarmen etc

Software moet nog geladen worden neem ik aan van de trekhaak of zaten er geen fouten in de auto ?

grijzev70tdi

Bij onze (MY2003) werkte het gewoon. Geen software ingeladen. Of dat dit na MY2005 anders geworden?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Sbv

Citaat van: grijzev70tdi op 14-04-2012 20:00:36
Bij onze (MY2003) werkte het gewoon. Geen software ingeladen. Of dat dit na MY2005 anders geworden?
Vast wel, die is wat gevoeliger.(lees een grote zeur)

Ewout Schalkwijk

Howdy, ;D

Ik zou niet weten wat de software doet. Ik heb nog niks aan de haak gehad. Morgen zal ik ff met Vida checken. Ben benieuwd

In de laatste maand vervangen al dan niet met hulp:

Sirene
Branderunit
achterlichtunit. :eusa_whistle:
radio
versterker
trekhaak



Nu moet ik zeker twee maanden afwachten
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

De leuke klussen komen nu nog hoor  :eusa_whistle:

Taranis

Eindelijk iets met grote sleutels en hamers, daar ben ik beter in ;D

Ewout Schalkwijk

#1012
Blij dat ik gisteren lekker in het zonnetje geklust heb...








Nog zo'n kudtzomer en dan verhuis ik naar Zuid Frankrijk. :eusa_wall: De wijn is daar ook een stuk betaalbaarder. ;D


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

viking_in_shorts

#1013
Ik zag op de weersberichten gisteren al dat het jouw kant op zou komen. Stockholm hadden ca 10 cm sneeuw en overal waren hulpdiensten te laat omdat ze al op zomerbanden reden :) Het is bijzonder weer dit jaar  .....

elianmars

Citaat van: viking_in_shorts op 15-04-2012 11:06:00
Ik zag op de weersberichten gisteren al dat het jouw kant op zou komen. Stockholm hadden ca 10 cm sneeuw en overal waren hulpdiensten te laat omdat ze al op winterbanden reden :) Het is bijzonder weer dit jaar  .....

Je bedoelt zomerbanden?

viking_in_shorts

Citaat van: elianmars op 15-04-2012 11:09:20
Citaat van: viking_in_shorts op 15-04-2012 11:06:00
Ik zag op de weersberichten gisteren al dat het jouw kant op zou komen. Stockholm hadden ca 10 cm sneeuw en overal waren hulpdiensten te laat omdat ze al op zomerbanden reden :) Het is bijzonder weer dit jaar  .....

Je bedoelt zomerbanden?

Wat bedoel je  :eusa_eh:










:eusa_shhh:

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 13-04-2012 16:20:34
Ik zal eerst nog eens afwachten wat er gebeurd. Kan het niet het differentieel of haakse overbrenging zijn? Ronald, jij hebt tenminste het geluid gehoord.
Euromaster was stellig dat het niet de naaf was.


Ewøut

Ik zie dit bericht nu pas.... eigenwijs! ;D Gooi dat ding nou eens op een brug, zet er iemand in die een constante snelheid aanhoudt (cruise control werkt niet, dan gaat ie met horten en stoten gas geven) en ga luisteren!

Je diff is het sowieso niet, dat geluid kan ik dromen. Je haakse overbrenging lijkt mij onwaarschijnlijk maar zou eventueel kunnen als al het andere uitgesloten is. Niettemin ben ik ook ontzettend eigenwijs en is het voor mij een wiellager tot het tegendeel bewezen is :P Nogmaals, ga gewoon luisteren. Dan weet je wat.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 15-04-2012 11:00:47
Nog zo'n kudtzomer en dan verhuis ik naar Zuid Frankrijk. :eusa_wall: De wijn is daar ook een stuk betaalbaarder. ;D

;D ;D ;D

Ik dacht dat Niek dan eerst die put achter het huis gedempt moest hebben? :P

Sbv

Wat een raar weer is het daar.
Maar gelukkig heb je nog een mooie ruime garage om te klussen

triton

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 15-04-2012 11:00:47
Blij dat ik gisteren lekker in het zonnetje geklust heb...


http://www.woont-in-noorwegen.nl/ting_og_tang/aprilsneeuw1.jpg


http://www.woont-in-noorwegen.nl/ting_og_tang/aprilsneeuw2.jpg


Nog zo'n kudtzomer en dan verhuis ik naar Zuid Frankrijk. :eusa_wall: De wijn is daar ook een stuk betaalbaarder. ;D


Ewøut

Moet ik gelijk dozen meenemen
Professioneel raddraaier

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 15-04-2012 13:43:35
Wat een raar weer is het daar.
Maar gelukkig heb je nog een mooie ruime garage om te klussen

Dan zal ik die nu toch echt eens moeten gaan opruimen... :eusa_shifty:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein