Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Taranis

Bij de GLT was rubbers vervangen door die FCP Groton dingen echt een eitje (mijn eerste volvo-sleutel-ervaring ;D ), geen idee of dat bij een classic/diesel anders is.

Sbv

Citaat van: Taranis op 28-04-2012 21:00:48
Bij de GLT was rubbers vervangen door die FCP Groton dingen echt een eitje (mijn eerste volvo-sleutel-ervaring ;D ), geen idee of dat bij een classic/diesel anders is.
Die had nog losse rubbers, dit is gevulkaniseerd helaas

Taranis

Scheisse, daar heb je gelijk in  :-\

UserID6342

Citaat van: Sbv op 28-04-2012 21:05:54
Citaat van: Taranis op 28-04-2012 21:00:48
Bij de GLT was rubbers vervangen door die FCP Groton dingen echt een eitje (mijn eerste volvo-sleutel-ervaring ;D ), geen idee of dat bij een classic/diesel anders is.
Die had nog losse rubbers, dit is gevulkaniseerd helaas
Deze kun je eraf snijden / branden en dan de FCPrubbers erop zetten. Gaat allemaal net en ligt de as weer netjes opgesloten.

Sbv

Citaat van: Dirk342 op 28-04-2012 21:21:27
Citaat van: Sbv op 28-04-2012 21:05:54
Citaat van: Taranis op 28-04-2012 21:00:48
Bij de GLT was rubbers vervangen door die FCP Groton dingen echt een eitje (mijn eerste volvo-sleutel-ervaring ;D ), geen idee of dat bij een classic/diesel anders is.
Die had nog losse rubbers, dit is gevulkaniseerd helaas
Deze kun je eraf snijden / branden en dan de FCPrubbers erop zetten. Gaat allemaal net en ligt de as weer netjes opgesloten.
Dat werkt ook bij de latere versie ?

UserID6342

Citaat van: Sbv op 28-04-2012 21:26:41
Citaat van: Dirk342 op 28-04-2012 21:21:27
Citaat van: Sbv op 28-04-2012 21:05:54
Citaat van: Taranis op 28-04-2012 21:00:48
Bij de GLT was rubbers vervangen door die FCP Groton dingen echt een eitje (mijn eerste volvo-sleutel-ervaring ;D ), geen idee of dat bij een classic/diesel anders is.
Die had nog losse rubbers, dit is gevulkaniseerd helaas
Deze kun je eraf snijden / branden en dan de FCPrubbers erop zetten. Gaat allemaal net en ligt de as weer netjes opgesloten.
Dat werkt ook bij de latere versie ?
Ja hoor, heb het hier bij diverse Alter II's en classics gedaan en is hetzelfde systeem wat eronder zit.  Volgens mij ook nog gewoon dezelfde as.

Sbv

Dat is nieuw voor me. Ik had even zitten zoeken, maar kon zo geen losse onderdelen vinden

Ewout Schalkwijk

Klinkt allemaal heel spannend, maar ik heb in dit geval geen enkel idee hoe dat moet. Klinkt toch wel als iets voor een brug.
Als ik het zo lees eventueel toch de draagarmen vervangen? As hoes dichtkitten? Hij is al gescheeurd, maar deze ligt redelijk beschermd binnen. Het is niet de buitenste.
De andere kant is ook niet helemaal fris meer. Beide kanten de buitenste zien er nog best goed uit.

Dirk komt ook binnenkort ff sleutelen?  ;D Is niet zo ver hoor. Gewoon bij Nijmegen ergens de grens over en dan linksaf naar het noorden, kom je er vanzelf. :angel:


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Die rubbers vervang je wel zonder brug hoor :)

Draagarmen zou ik alleen vervangen als het rubber echt ingescheurd is en dat is helaas op je foto's niet zo duidelijk te zien.

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 28-04-2012 23:06:08
Klinkt allemaal heel spannend, maar ik heb in dit geval geen enkel idee hoe dat moet. Klinkt toch wel als iets voor een brug.
Als ik het zo lees eventueel toch de draagarmen vervangen? As hoes dichtkitten? Hij is al gescheeurd, maar deze ligt redelijk beschermd binnen. Het is niet de buitenste.
De andere kant is ook niet helemaal fris meer. Beide kanten de buitenste zien er nog best goed uit.

Dirk komt ook binnenkort ff sleutelen?  ;D Is niet zo ver hoor. Gewoon bij Nijmegen ergens de grens over en dan linksaf naar het noorden, kom je er vanzelf. :angel:


Ewøut
Hij kan een lift krijgen hoor. Draagarm kan ik weinig over zeggen zo. Aandrijfashoes vervangen is een vies klusje waarbij de kans aanwezig is dat de as uit elkaar valt en je mag knikkeren. Je hebt dan wel je dop 36 nodig, een paar handschoenen en hopen dat de as uit de fuse wil gaan.
Eventueel kan ik wel wat spul meenemen, maar het is een rotwerkje

Ewout Schalkwijk

Dan vermoed ik dat we de draagarmen in juni gewoon bekijken en dan eventueel in september vervangen.
Die rubbers kunnen interessant zijn om te vervangen. Heeft dit ook direct gevolg voor het weggedrag?

Nadat ik de zomerbanden er opgelegd had en de banden van ca 2 bar naar 2,5 bar had gebracht, was het weggedrag sterk verbeterd. Ik zal morgen eens de druk in de winterbanden meten. Dat heb ik in november voor het laatst gedaan. :angel: wellicht dat die ook te laag is.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

@Sbv: laat ik lekker uitvoeren door de garage. Die ashoezen heb ik gewoon geen zin in. Daarbij heb ik foto's van Yits gezien. :eusa_whistle:

Komt nog bij: bbq smaakt veel minder lekker met van die vieze handen. Als het allemaal lukt met de thermosstaat en temp. gever en de draagarmen en ook nog wat dingetjes aan de XC :eusa_whistle: dan ben ik al heel blij.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

#1167
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 28-04-2012 23:31:34
Dan vermoed ik dat we de draagarmen in juni gewoon bekijken en dan eventueel in september vervangen.
Die rubbers kunnen interessant zijn om te vervangen. Heeft dit ook direct gevolg voor het weggedrag?

Dat klinkt als een goed plan.
Die rubbers hebben wel wat invloed op het weggedrag, maar ook op het stuurgedrag. Mijn ervaring was dat de auto iets preciezer ging sturen.

Aangaande je bandenspanning: prutser! :D

Edit: ik zal binnenkort het verhaal van elianmars even op proberen te zoeken over de tempsensor + thermostaat. Die zit bij die Audi diesel op niet zo'n handig plekje.

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 28-04-2012 23:39:44
@Sbv: laat ik lekker uitvoeren door de garage. Die ashoezen heb ik gewoon geen zin in. Daarbij heb ik foto's van Yits gezien. :eusa_whistle:

Komt nog bij: bbq smaakt veel minder lekker met van die vieze handen. Als het allemaal lukt met de thermosstaat en temp. gever en de draagarmen en ook nog wat dingetjes aan de XC :eusa_whistle: dan ben ik al heel blij.
Lijkt me verstandig om dat te laten doen. Ik had redelijk veel werk om de as uit fuse te krijgen, daarna ging het wel. Hij een automaat valt de as niet uit elkaar, dat scheelt weer. Kwa prijs, heeft Tim denk ik een indicatie van zijn C70

Ewout Schalkwijk

Prutser??? Wie heeft het laatste half jaar met de V70 gereden? Sinds deze week rij ik erin en ben ik helemaal me aan het verdiepen in een stevige onderhoudsbeurt. Prutser... Durf je dat ook tegen Marije te zeggen? :eusa_shifty:


;D


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein