Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

aloisdecroon

heftig filmpje, goed om te zien dat de bestuurder er nog bij is na de crash.

Maar de alarmlichten knipperen al ruim van te voren, is dat omdat de auto merkt dat de bestuurder in slaap is gevallen ofzo ?

Ewout Schalkwijk

Volgens mij is dat de verversingsfrequentie van LED verlichting bij filmopnames.
Had het filmpje nog niet gezien. Volgens mij zat hij te fappen of te appen onder het rijden.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Klopt Ewout. De frequentie van aansturen van LED verlichting is 100 Hz. Gezien video op 44 fps of 60 fps wordt opgenomen worden sommige frames met verlichting uit opgenomen.

Alarmlichten zullen pas gaan knipperen bij of hoge remdruk of hoge vertraging. Als de bestuurder zit te slapen/appen dan treedt de vertraging pas bij impact op.
Ik vindt dat hij er heel goed vanaf komt: Veilige auto zo'n NN.

V70geRwin

Citaat van: KIM op 14-06-2018 11:31:32
Klopt Ewout. De frequentie van aansturen van LED verlichting is 100 Hz. Gezien video op 44 fps of 60 fps wordt opgenomen worden sommige frames met verlichting uit opgenomen.

Alarmlichten zullen pas gaan knipperen bij of hoge remdruk of hoge vertraging. Als de bestuurder zit te slapen/appen dan treedt de vertraging pas bij impact op.
Ik vindt dat hij er heel goed vanaf komt: Veilige auto zo'n NN.

Nou zeker gezien het verschil in gewicht.
Voordeel is dat je ontspannen bent als je het niet aan ziet komen...

Ewout Schalkwijk

De bestuurder van de Volvo heeft een pittige boete gekregen en is z'n rijbewijs voor 3 maanden kwijt. :eusa_shifty:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Walter

en is er bekend waardoor het ongeluk gebeurde? Telefoon? Dan is de straf terecht

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Walter op 15-06-2018 09:49:15
en is er bekend waardoor het ongeluk gebeurde? Telefoon? Dan is de straf terecht


Als je jezelf zo als een Kamikaze in je tegenligger boort is de straf altijd terecht. De Noorse verkeerswet is extreem streng en vaak niet onterecht.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

NinaPaul

Als je willens en wetens jezelf en/of anderen in gevaar brengt ben ik het daar helemaal mee eens.

Maar wat als het komt door een (bij de persoon niet bekende, onverwachte) medische aandoening?

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

kulk

Dan geen straf, simpel :)

Ewout Schalkwijk

Citaat van: NinaPaul op 15-06-2018 10:16:06
Als je willens en wetens jezelf en/of anderen in gevaar brengt ben ik het daar helemaal mee eens.

Maar wat als het komt door een (bij de persoon niet bekende, onverwachte) medische aandoening?



Hehe, ik snap waar je naartoe wilt. Ik weet zeker dat als dat uit het onderzoek blijkt, dat het rijbewijs voor onbepaalde tijd wordt ingetrokken (hangende het medisch onderzoek). Je krijgt dan heel zeker geen boete. De wet is hier erg streng, doch niet onredelijk.

Mijn conclusie uit het filmpje is, of slapen, of fappen, of appen. In alle gevallen terecht dat je je rijbewijs verliest. ::)
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

onwelwording zou ook nog kunnen

Piet

Onwel van wat hij op de app zag wellicht  ;D

Taranis

Zit ie bij Ewout in de app dan? :)

Ewout Schalkwijk

Nieuwe klusjes op komst :D

Een nieuw wiellager van het onomstreden topmerk 'Professional Parts Sweden'. Kost niet teveel en als die het 40k uithoudt is dat alweer 5 jaar oid.


En omdat de problemen rond de verschillende foutmeldingen gewoon door blijven gaan, probeer ik nu eerst verder om de kabel te vervangen. Een nieuwe kabel was snel gevonden omdat die N-en natuurlijk ook maar gewoon oude hokken zijn. Scheelt weer. ::)


Bedoeling is om deze kabel goed na te lopen, en eventueel te meten. Helaas nog geen schema gevonden. Is ook niet echt nodig zolang alle kabels maar doormeten. Nadat deze goed gecontroleerd is, zal ik hem 'swappen' met de huidige in de auto.


Gegevens van de kabel




Volgens mij heb ik de komende dagen her en der wel wat tijd na het werk. :angel:

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Heb je nu een halve motorkabelboom eruit liggen ?
Kan je hier wat mee ?
http://www.volvowiringdiagrams.com/?dir=volvo/XC70%3AXC90%20Wiring%20Diagrams