Vervelend, Vervelend!

Gestart door EasyRider, 08-04-2003 19:47:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EasyRider

Heb ik in November een Volvo 850 10 V gekocht (beetje van half bedrijf, half particulier, kom ik er eigenlijk pas vandaag achter dat toen ik em kocht op 238.000 km pas voor het laatst op 116.800 km de Aandrijfriem/of distributieriem is vervangen. Ondertussen zitten we er lekker overheen! Wat, toch ik em kocht al!!! Is het nou zo dat zo'n ding dat elke km dat ik meer rijd kan knappen of zo met alle gevolgen van dien? Of valt dat mee?

(Gelukkig gaatie over 2 weken al naar de garage....)

Arjan

EasyRider

#1
Klopt, klopt. 1996 issie. 120.000 klopt ook. Teller staat nu op 251.600..... Tja. Dus met deze riem is er 135.000 gereden.
En dan kom je dan achter via automagazine, waarin zo'n mannetje zegt dat het enige belangrijke (was dan een V70) is dat je de riem keurig vervangt om de 120.000.... Lieten ze even zien waar je in de motorkap kan kijken om dat te verifieren!! Dus wat doet Arjan... Verifieren!

Arjan

denkweb

#2
zsm (laten) vervangen!!

Zippo

#3
Citeeraangezien dat de vorige keer op 116800 de riem vervangen is vermoed ik dat het een 850 van ná 1994 is.
bij de modellen <-- 1994 dient de riem vervangen bij 75000.
bij de modellen --> 1994 dient de riem vervangen bij 120000.

Of binnen 4 jaar!!!! ;)

Of niet Ramon  ;D

flap

#4
Vraagje, hoe kan ik zien wanneer de distributieriem voor het laatst vervangen is. Waar maken ze daar een opmerking over?
Zit bijna op 225.000

Remy_W.

#5
bij mij zit er een stikkertje op, die laat precies zien wanneer ie vervangen is en met hoeveel kilometertjes.

en als je 't niet kan vinden of niet zeker weet dan zou'k 'm bij de eerste beste beurt laten vervangen.. just in case...
Talkin' bout adrenaline!

levensnevel

#6
Niet mooi, wel practisch  ::)
Een stuk ducktape op m'n luchtfilter waarop ik datum en KM stand geschreven heb waarop voor het laatst distributieriem en bijkomende riemen en spanrollen vervangen zijn.

levensnevel
levensnevel
a smile every mile and
gammal kärlek rostar aldrig !

Mellow_yellow

#7
Dat kun je toch ook gewoon in het serviceboekje zetten  ???

Remy_W.

#8
Maar zo'n boekje kan je kwijtraken...

en als je bijv. je luchtfilter kwijtraakt dan merk je dat wel :P
Talkin' bout adrenaline!

Ramon

#9
Ik vind 100.000 km, ondanks het vertrouwen in het technisch kunnen van de firma Gates
 
(leidende snaarproducent)

echt wel heel veel voor een stukje verstevigd rubber.

Gelet de geringe kosten van een snaar blijf ik altijd aan de veilige kant zitten qua km's.


(is me namelijk ook wel eens een gebeurd dat ie pang zei...... :'()

Ramon ;D ;D ;D  
Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !

Walter

#10
gewoon niet twijfelen en vervangen! Weet je het zeker, is wel een lekker gevoel.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Raf

#11
als je zeker wil zijn gewoon vervangen.
ik ken iemand die met een 740 16v eens een riembreuk had. de helft van zijn kleppen krom. geen lachertje om die boel te vernieuwen en te betalen :-/
zekerheid boven alles.
en niet vergeten de kilometerstand dan te noteren hé!

Raf
De gustibus non disputandum est!

Reitse

#12
In de tijd dat m'n vader een 740 had knapte de d-riem ook een keer. Geen schade!! Hoe? Gewoon meteen motor uitzetten, koppeling intrappen, alarmlampjes aan en naar de vluchtstrook.

Oorzaak? ehm... naja, de niet-Volvodealer zat zo lekker dichtbij :-/ :-X

Zippo

#13
CiteerIk vind 100.000 km, ondanks het vertrouwen in het technisch kunnen van de firma Gates
 
(leidende snaarproducent)

echt wel heel veel voor een stukje verstevigd rubber.

Gelet de geringe kosten van een snaar blijf ik altijd aan de veilige kant zitten qua km's.


(is me namelijk ook wel eens een gebeurd dat ie pang zei...... :'()

Ramon ;D ;D ;D  

op 08.04.2003 om 20:01:44, Ludo schreef:aangezien dat de vorige keer op 116800 de riem vervangen is vermoed ik dat het een 850 van ná 1994 is.
bij de modellen <-- 1994 dient de riem vervangen bij 75000.
bij de modellen --> 1994 dient de riem vervangen bij 120000.
 
 

 
Of binnen 4 jaar!!!!    ;)
 
Of niet Ramon     ;D