Montage achterspoiler

Gestart door ed, 04-07-2004 00:01:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ed

Mijn achterspoiler (estate) rammelt als ik de achterklep dichtsla. Blijkbaar zit er wat ruimte tussen de spoiler en de carrosserie. Ik heb gezien dat deze met een aantal Torx schroefjes vastzit. Ik krijg echter de iindruk dat deze ook met een soort dubbelzijdig tape vastzit. klopt dat, en hoe kan ik deze weer goed bevestigen? Zijn daar setjes voor te koop, of iets anders?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

M a r c

Citaat van: ed op 04-07-2004 00:01:28
Mijn achterspoiler (estate) rammelt als ik de achterklep dichtsla. Blijkbaar zit er wat ruimte tussen de spoiler en de carrosserie. Ik heb gezien dat deze met een aantal Torx schroefjes vastzit. Ik krijg echter de iindruk dat deze ook met een soort dubbelzijdig tape vastzit. klopt dat, en hoe kan ik deze weer goed bevestigen? Zijn daar setjes voor te koop, of iets anders?

De dealer heeft montagesetjes. Daarin zit 3M tape, beugeltjes en boutjes.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

850driver

Je kan de bouten ook vastzetten met Loctite.....enorm goed spul best kies je de 243.
groetjes....

Vulk

Kan je ook zo'n spoiler monteren op'n spoilerloze estate?
En is dit duur?
Zo'n spoiler maakt de estate compleet imo.

mathh

Citaat van: Vulk op 23-11-2004 19:51:27
Kan je ook zo'n spoiler monteren op'n spoilerloze estate?
En is dit duur?
Zo'n spoiler maakt de estate compleet imo.

plm 150-160 euro ongespoten. Het monteren zelf kan op iedere estate, is echter een behoorlijk priegelwerk. (dunne-vingers-werk)
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

mehn

Citaat van: mathh op 24-11-2004 10:25:38
plm 150-160 euro ongespoten. Het monteren zelf kan op iedere estate, is echter een behoorlijk priegelwerk. (dunne-vingers-werk)

@ mathh: Ik heb naar aanleiding van de sleuteldag eens gekeken hoe 'ie bij mij vast zit, maar dat is toch weer anders als bij jou  ??? Die zwart beugel ontbreekt bij mij  :-\

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

mathh

#6
Citaat van: mehn op 24-11-2004 12:13:32
Citaat van: mathh op 24-11-2004 10:25:38
plm 150-160 euro ongespoten. Het monteren zelf kan op iedere estate, is echter een behoorlijk priegelwerk. (dunne-vingers-werk)

@ mathh: Ik heb naar aanleiding van de sleuteldag eens gekeken hoe 'ie bij mij vast zit, maar dat is toch weer anders als bij jou  ??? Die zwart beugel ontbreekt bij mij  :-\

Dat kan kloppen. Ik heb de montage-instructie nu (al) gelezen en het zwarte vulplaatje  met de daarbij behorende langere schroeven is bouwjaar-afhankelijk (chassisnr van tot). Waarschijnlijk zit er een klein maatverschil tussen de 850 en de v70?  
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

Peth©oni

Citaat van: mehn op 24-11-2004 12:13:32
Citaat van: mathh op 24-11-2004 10:25:38
plm 150-160 euro ongespoten. Het monteren zelf kan op iedere estate, is echter een behoorlijk priegelwerk. (dunne-vingers-werk)

@ mathh: Ik heb naar aanleiding van de sleuteldag eens gekeken hoe 'ie bij mij vast zit, maar dat is toch weer anders als bij jou  ??? Die zwart beugel ontbreekt bij mij  :-\

Als je hem achteraf plaatst heb je volgens mij die beugels nodig, anders zit hij met een schroef in de achterklep (bovenste gedeelte)
Dit is tenminste bij mijn groene zo, die zit er af-fabriek op en van de gele heb ik hem zelf achteraf geplaatst.......

Zodiac

De Estate... mmm... ik kan er eentje krijgen, welliswaar ongespoten en deze moet alleen 'gekleefd' worden... schijnt origineel te zijn.
Spread your love...

reneetje

Al wat je krijgt, ............ hoef je niet te kopen ;)

Rene ;D

Rad

Citaat van: Zodiac op 29-11-2004 21:33:41
De Estate... mmm... ik kan er eentje krijgen, welliswaar ongespoten en deze moet alleen 'gekleefd' worden... schijnt origineel te zijn.
Waar woont die Sinterklaas? Ga ik ook een liedje voor hem zingen!

ed

Origineel zitten ze gekleefd en geschroefd.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Zodiac

Ja zeg... kiekens... krijgen... voor 145 Eurokens... dat bedoel ik, niet bij de dealer, helaas verkocht. Moest er enige vorm van interesse groeien. Trouwens Reneeke als je er in het echt zo uitziet als op je fotootje... heb ik 's avonds hoofdpijn van det geflits ;-)
Spread your love...

Powerpete

Hmm, heb net mijn achterspoiler erop gezet, origineel volvo, en netjes door buitenweg geleverd in de kleur voor een heel schappelijke prijs...
De instructie die dr bij zit is niet heel erg duidelijk, maar dat heeft meer te maken met het feit dat je de instructies voor een 3e remlicht en zonder door elkaar zit te lezen....
Bij een versie met remlicht moet je alle bekleding loshalen om de bekabeling aan te sluiten, ik beperk me even tot het kabelloze verhaal...
850 estate 97 laatste type...

als eerste stap de 2 afdekpaneeltjes loshalen, nog niet gaan zagen aan de oren of je haalt er veel te veel af !!

daarna, de bovenste torx boutjes dr uit, en de beugel met evt vulplaatje dr om heen, de langere bout uit de spoilerset dr weer in en stevig vastdraaien, de onderste bout los, en die vervangen voor de veel langere, hierop de moer draaien, losjes vastzetten er moet nog gesteld worden.

dan de spoilerbeugeltjes hier weer op monteren, ook weer los vastzetten..

de dz tape op de spoiler plakken, achterruit en klep ter hoogte vd spoiler ontvetten, de 2 kleine torxboutjes in de spoiler plaatsen die in de sleufgaatjes vallen....
Proefpassen, en globaal de beugeltjes afstellen
raam en klep een licht nat maken, zodat je de spoiler ook weer evt los kan trekken, en dan de spoiler met de dz tape, op de klep plaatsen (2 man gaat aanzienlijk beter), als ie op zijn plek zit, de beugels met een paar mm ruimte naar beneden vast zetten, en de torx boutjes in de spoiler draaien, hierdoor trek je de spoiler goed pas vast op de klep en als het water tussen de tape na een paar uur verdampt is komt ie nooit meer los....

als laatste de afdekpaneeltjes aanpassen en weer monteren, klaar een klusje van een uurtje......

Ik hoop dat jullie dr wat aan hebben.............Peet............. 8)

"Aerodynamics are for people who can't build engines." (Enzo Ferrari)

KC

Waar kan ik zo'n inbouwhandleiding vinden? Cees