Auteur Topic: De Zilverschuit - Eindelijk: resultaten arm rijden met volle belading  (gelezen 56825 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ries van de Zilverschuit

  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2434
  • Geslacht: Man
  • V70 2.5T lpi, 1997, mt, 426
Re: De Zilverschuit - de endlife update
« Reactie #30 Gepost op: 15-02-2012 21:46:54 »
Psst, niet spioneren daar!

Goed gezien: inderdaad groot onderhoud. Soort van endlife update. De wagen hing achterover van de onderdelen in de bak toen die daar aankwam. Maar met de nieuwe nivomats zal dat in de toekomst over zijn.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2012 21:48:57 door Ries van de Zilverschuit »

Hans Duiven

  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5317
  • Geslacht: Man
  • V70N T5 G3, S60 2.4T, 855 T-5R, Smart City Coupe
Re: De Zilverschuit - de endlife update
« Reactie #31 Gepost op: 15-02-2012 21:51:25 »
Psst, niet spioneren daar!

Goed gezien: inderdaad groot onderhoud. Soort van endlife update. De wagen hing achterover van de onderdelen in de bak toen die daar aankwam. Maar met de nieuwe nivomats zal dat in de toekomst over zijn.

Hij is daar in ieder geval in goede handen.  :eusa_clap:





Ries van de Zilverschuit

  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2434
  • Geslacht: Man
  • V70 2.5T lpi, 1997, mt, 426
Re: De Zilverschuit - passen 4 banden en 4 velgen los in de achterbak?
« Reactie #32 Gepost op: 21-02-2012 10:04:47 »
Deze week moet ik vier losse banden 205/55/R16 en vier velgen vervoeren. Wie weet of dat in de achterbak past met de achterbank naar beneden? De banden en velgen moeten op een rit op twee verschillende adressen afgeleverd worden namelijk.

-D©©©L-

  • Forumsponsor vanaf 2007 !
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 13286
  • Geslacht: Man
Re: De Zilverschuit - passen 4 banden en 4 velgen los in de achterbak?
« Reactie #33 Gepost op: 21-02-2012 10:11:23 »
dat past echt makkelijk.
“De wereld sterft een beetje op de dag dat humor vermoord wordt.” 

Actueel wagenpark:
 
V70 T5 LPG AT MY'99 - V70 2.0T LPG MT MY'98 - 850 T5 LPG MT MY'94 - V70 2.4T AT LPG MY'00 - V70 2.4 AT LPG -MY'99S70 10V AT MY'98 - Kuga-RS MT LPG MY'09 - Mondeo 2.3 AT MY'08 - 206sw 1.4 MT MY'04 - en een RIH 3x8 special MT MY'05

Walter

  • Moderator Volvo-forum.nl
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 4200
  • Geslacht: Man
  • Volvo S80 3.2 AWD 2007
    • Volvo Forum
Re: De Zilverschuit - passen 4 banden en 4 velgen los in de achterbak?
« Reactie #34 Gepost op: 21-02-2012 10:21:39 »
Deze week moet ik vier losse banden 205/55/R16 en vier velgen vervoeren. Wie weet of dat in de achterbak past met de achterbank naar beneden? De banden en velgen moeten op een rit op twee verschillende adressen afgeleverd worden namelijk.


alleen de vier banden pasten al in de kofferbak van mijn 850 sedan. Dus zoals Marco al zegt moet dat echt geen probleem zijn

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Ries van de Zilverschuit

  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2434
  • Geslacht: Man
  • V70 2.5T lpi, 1997, mt, 426
Re: De Zilverschuit - passen 4 banden en 4 velgen los in de achterbak?
« Reactie #35 Gepost op: 21-02-2012 10:25:04 »
Oke, bedankt. Moet er nogal een stukje voor rijden voordat ik dat spul ik kan laden. Beetje suf als het dan niet past natuurlijk .

Hengeveld

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1700
  • Geslacht: Man
  • S, V en C
    • www.eland.se
Re: De Zilverschuit - de endlife update
« Reactie #36 Gepost op: 21-02-2012 10:28:43 »
Wij hebben met twee sets wielen achterin + bagage een V70 van Zweden naar Nederland gereden en er was plaats voor nog wel een setje. Hoe ver moet jij?

Ries van de Zilverschuit

  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2434
  • Geslacht: Man
  • V70 2.5T lpi, 1997, mt, 426
Re: De Zilverschuit - de endlife update
« Reactie #37 Gepost op: 21-02-2012 11:05:07 »
Een klein piepstukje, vergeleken met de afstand Zweden-Nederland. Komt wel goed.  ;D

Ries van de Zilverschuit

  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2434
  • Geslacht: Man
  • V70 2.5T lpi, 1997, mt, 426
Re: De Zilverschuit - uitlijnen na plaatsen verlaagde nivomats
« Reactie #38 Gepost op: 06-03-2012 16:50:34 »
Binnenkort ga ik verlaagde nivomats plaatsen. Is het dan nodig om opnieuw uit te laten lijnen?

Ik vermoed eigenlijk van niet, omdat dat geen invloed zal hebben op de wielstand. Toch?

niwesa

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 458
  • Geslacht: Man
    • Foto's V70
Re: De Zilverschuit - uitlijnen na plaatsen verlaagde nivomats?
« Reactie #39 Gepost op: 06-03-2012 17:21:35 »
Mijn garage adviseerde wel om dat te doen. Ik heb ze verlaagd met bussen.
Verkoopt helaas zijn mooie V70

daytonawim

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 6099
  • Geslacht: Man
  • BMW E28 M535iA
Re: De Zilverschuit - uitlijnen na plaatsen verlaagde nivomats?
« Reactie #40 Gepost op: 06-03-2012 17:31:26 »
Dan moet je wel een goede 4 punts uitlijning laten doen, de meeste doen overigens nooit wat aan de achteras.

Ries van de Zilverschuit

  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2434
  • Geslacht: Man
  • V70 2.5T lpi, 1997, mt, 426
Re: De Zilverschuit - EF-231 - slechte loop eerst op lpg, daarna op benzine
« Reactie #41 Gepost op: 12-03-2012 22:11:42 »
Laatste tijd heb ik af en toe dat de motor direct na overschakelen op lpg slecht loopt, niet op toeren wil komen en soms bijna afslaat. Schakel ik over op benzine is het over. Terug naar gas en het begint weer, maar na verloop van tijd gaat het beter en verdwijnt het.  

Vandaag had ik daar weer last van na de start. Ging na verloop van tijd weer wat beter, zeker bij gelijkmatige en rustig rijden. Bij flink doortrekken weer stotteren. Auto even uitgezet, aangezet, starten op benzine, kan de motor zijn stationair toerental niet vinden. Bijna afslaan, toeren weer omhoog, weer bijna afslaan. Na overschakelen op lpg (snel, motor was warm) draait-ie wel mooi stationair op lpg, als schoot volgens mij het toerental |(1100) iets omhoog toen (weet ik niet  zeker meer).

Foutcode EFI-231 long fuel trim ... Hij lijkt erop dat de ecu gaat bijregelen bij lpg-bedrijf tijdens de rit en daarbij tegen zijn grens aanloopt. Terug op benzine lijkt de ecu daarna de weg kwijt te zijn, het lijkt hem niet op het goede stationair punt zelf genoeg te vinden. Ik vermoed nu de hoeveel brandstof die bij lpg-bedrijf en benzine-bedrijf niet meer met elkaar corresponderen en dat de ecu het verschil niet meer bij kan regelen.  Zou het in het omschakelrelais kunnen zitten of in de lpg-pomp? Of wellicht is het iets anders?

Voer voor de lpg-specialisten, denk ik.




Ludo

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 16884
Re: De Zilverschuit - EF-231 - slechte loop eerst op lpg, daarna op benzine
« Reactie #42 Gepost op: 12-03-2012 22:18:56 »
Lijkt me dat het relais blijft hangen, waardoor de motor op dubbele brandstof draait.

Ries van de Zilverschuit

  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2434
  • Geslacht: Man
  • V70 2.5T lpi, 1997, mt, 426
Re: De Zilverschuit - EF-231 - slechte loop eerst op lpg, daarna op benzine
« Reactie #43 Gepost op: 12-03-2012 22:46:17 »
Dus ik zou kunnen proberen om bij stationair lpg-bedrijf de benzinepomp stil te leggen? Kijk of er dan reactie volgt door bijna af te slaan? Of een tik tegen het relais geven misschien? Of is het een elektronisch relais? (Installatie van eind 2009).

Ludo

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 16884
Re: De Zilverschuit - EF-231 - slechte loop eerst op lpg, daarna op benzine
« Reactie #44 Gepost op: 12-03-2012 23:12:04 »
Een tik kan voldoende zijn.
Anderzijds kan het ook een brandstofdrukregelaar of injector zijn die lek is.
De symptomen lijken alleszins op een dubbele brandstof, in die richting moet je dus zoeken.