BB ( Boeijke's Blog) De T-5

Gestart door Boeijke, 22-01-2012 13:12:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spin!

Zal ook wel weer een beetje beter remmen nu denk ik?

www.vm-parts.nl

Boeijke

Citaat van: Spin! op 10-04-2016 22:10:28
Zal ook wel weer een beetje beter remmen nu denk ik?

Moet toch credits geven aan die CTF schijven. Ondanks dat ze echt krom waren viel het stoppend vermogen niet tegen. Alleen trilde de auto zowat uit elkaar de laatste paar dagen.

Boeijke

Zoals de meeste wel weten is sinds een tijdje het autoweek barrel in mijn bezit. In eerste instantie samen gekocht met Rutger maar nu van ons. Vrouwlief rijdt er mee. Is ze eindelijk van die Hyundai af  ;D

Het was een beetje een stroeve start met dat barrel wat door de kids liefkozend groentje genoemd wordt.
Het relaas staat hier:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,76508.0.html

Ding loopt nu gewoon goed. Alleen de toerenteller doet helemaal niets (meer).
Als iemand ideeën heeft hoor ik het graag. Is een Yakazi teller ( goed geschreven  ??? )


Mocht er iemand nog een groene (dop) kap hebben liggen hoor ik dat ook graag.

Boeijke

Vandaag in aanraking gekomen met een betonnen rand na een uitwijk manoeuvre.
Velg verloren van de rand. Gelukkig geen verdere schade.
Lag natuurlijk op het reserve wiel de band verkeerd om. Draairichting verkeerd. Natuurlijk toch erop gegooid. en dan op zaterdagmiddag laat op zoek naar een bandeboer die open is. In Uden (waar ik was op dat moment) zit helemaal niets meer.
De enigste in Oss die nog open was........jawel de Kwit fit. Kom daar dus 7 min voor 5 aan. Toch keurig geholpen door de 2 jongens die hun handen al gewassen hadden en nog voor helemaal noppes ook nog. Bij deze dan ook een keer een  :eusa_clap: voor Kwikfit Oss.

Hier de velg  :'(



850 T5 Freak

Zo die velg ziet eruit, die is einde oefening! Gelukkig een reservewiel als Volan?
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

jkV70

Is deze velg origineel Volvo?

En geen verdere schade aan de wielophanging?
Land Rover Discovery 300 Tdi (1997) 340.000 km, Skoda Octavia Combi 1.6 Tdi 110pk DSG7 (2017)

Vroeger: 245 GLE AT (1978) , 245 GLi AT lpg (1984), 244 2.3 AT (1987), 945 TD AT (1990)
en ook: Mini 850 & 1000, VW Golf 1.3 Mk.I, VW Passat 1.6D Estate Mk.II, Land Rover Discovery 200 Tdi, Range Rover Classic TD->300 Tdi, Citroën Xsara Coupe HDi 90pk, Citroën C3 HDi 60pk, Citroën AX 1.1i, Citroën C5 HDi 110pk Break ph.1, BMW 520i E34, Peugeot 205 Cabrio 1.1i, Citroën Xantia 1.9TD Break, Citroën Xantia HDi 90pk Break, Land Rover Discovery 300 Tdi Commercial

Boeijke

Ja..100% een originele. Gelukkig een volan als reserve.
Maar die is niet de netste meer. Maar heel en recht gelukkig.

cornelis-b

Dit is echt bizar, dat er na een aanrijding met een betonnenrand een hap uit de velg slaat kan ik nog volgen maar dit heb ik nog nooit eerder gezien. Willem wil je eens een foto maken waar de hele velg op staat.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

innocenti

Zo die is stuk. Was de tik zo hard of is dit domme pech?

Velg netjes afslijpen en tegen de muur voor de tuinslang.

rpakuypers

Citaat van: Boeijke op 10-08-2016 15:47:19
Als iemand ideeën heeft hoor ik het graag. Is een Yakazi teller ( goed geschreven  ??? )

Denk dat het een Yazaki is ........

Groet,
Roger

Boeijke

Zal ik vanavond even doen Henk.
Maar aan de buitenkant van de velg zie je nagenoeg niks. Deukje.
Maar heb de rand denk ik eerst geraakt met de binnenkant van de velg. Daar meer schade. En toen in de reactie met terug sturen halsoverkop die rand gereden en dan weer met een klap op de grond omdat de band toen al leeg was natuurlijk. Gelukkig dent
Rand niet te hoog geweest. Anders vast een bult schade meer gehad. Na wielwissel even gemeten. Tussen mijn bumper en betonnen rand zat half centimetertje.

Boeijke

Gereden snelheid 30 a 40 km per uur op het moment van impact David.

KIM

Da's balen. Verder geen schade aan de auto?

Ik ken iemand die ook iets soortgelijks heeft meegemaakt en vanaf dat moment heel lange tijd niet met lichtmetaal heeft willen rijden. Staal rij je een deuk in; lichtmetaal rij je kapot.

SB T-5R

Heb dit 1 keer eerder gezien bij de Topgear special.
Raggen ze die 850R met Volans in Afrika door een kuil van 30 cm diep  ;D
Net zo gescheurd.

Balen hoor...

diederickvolvo

Citaat van: SB T5-R op 21-08-2016 13:49:41
Heb dit 1 keer eerder gezien bij de Topgear special.
Raggen ze die 850R met Volans in Afrika door een kuil van 30 cm diep  ;D
Net zo gescheurd.

Balen hoor...

Precies die scène zat ik ook aan te denken, blijft balen