Ton's Saffron Pearl V70R verder met de V70NN D5

Gestart door TonV70R, 30-01-2012 09:11:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

t_w


TonV70R

Na een weekje of 3 maar even een uodate:

Wat is er zoal gedaan aan de V70R, ten eerste gepoetst, daar ben ik maar mee begonnen.
Verder een comfortknipperlichtmodule ingebouwd en een follow me home relais.
(had ik al vermeld in mijn vorige post)
Koelvloeistof tankje lekte bij de retour, dus daar maar een nieuwe in gezet, staat lekker fris zo'n nieuw tankje.
Neuwe behuizingen voor de afstandbediening geregeld.

Vandaag de R even uitgelaten in Dld, even naar Oberhausen geweest.
Jammer van het regenachtige weer en de drukte bij Centro.
De heen en terugreis even lekker gekeken hoe eea rijdt, het gaat echt als je gas geeft bij 150km/h .

Aankomende week nog een paar kleine aanvulling op de audio doen.

Daarna nog op zoek naar een zwarte tussenconsole (achterste deel onder de armsteun), daar is helaas wat van afgebroken.
Verder nog op zoek naar 2 koplampdoppen, daarmee bedoel ik de doppen welke je af moet nemen om de lampen te wisselen. Omdat de vorige eigenaar daar Xenon in geplaatst heeft zijn deze nu voorzien van een gat, dus daar moeten nog een paar goede doppen in.

Indien iemand nog wat heeft liggen, graag even een pb.
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

TonV70R

Tussen kerst en oud en nieuw vrij dan maar eens naar de sloop en ik zal even een advertentie plaatsen in het gevraagd topic.
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

TonV70R

Even een updatje

De R loopt super en ben al helemaal gewend aan de automaat. ;D

Afgelopen vrijdag de nieuwe rubber wintermatten bij de Volvo dealer opgehaald, deze er meteen maar ingelegd.
Dankzij Koen (Volvoboy) heb ik een goede tussenconsole kunnen overnemen.
Rense850T5 was zo vriendelijk deze vanaf de KBM mee te nemen en daar heb ik hem dus opgehaald,
Zaterdagavond maar even de tussenconsole vervangen, is eigenlijk een klein klusje.
Meteen de kabels van de navigatieunit even weggewerkt nu ik toch alles daar open had liggen.
Verder van Irianpaul 2  afdekkappen (welke je eraf moet schroeven om je H1 lamp te vervangen) voor de koplampen overgenomen, zodat de kappen met de gaten voor de Neonverlichting ook vervangen konden worden.
Houder voor de telefoon besteld welke ik bevestig heb op de brodit houder welke er al in zat.
Zaterdag de Comets er onder vandaan gehaald en Pegasus velgen gemonteerd.
Vind het jammer om de Comets er onder te laten zitten in de winter, dus de winterbanden over gezet. Van het zomer nieuw rubber op de comets en dan hebben we weer een mooi zomersetje.
Vandaag nog even een nieuw rubber voor de olievuldop gehaald bij de dealer, de oude was hard en liet wat olie door. Hier kwam ik van de week achter toen ik de bougiekabels wou gaan vervangen. Er lag iets olie en bij nader onderzoek bleek dit langs het rubber van de olievuldop te kruipen.
Bougiekabels nog maar even laten zitten, eerst het nieuwe rubber erin geplaatst en dan maar even kijken of hij nu dicht is. Huidige kabels zijn van 2008 en ik had al nieuwe besteld, dus die komen er binnenkort dus wel op.
Meteen even een R voor op de gril besteld, hebben we dat ook weer netjes. :eusa_dance:
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Neck

#50
Hey ton,

Mooie roffel hoor... Heerlijk kleurtje ook!

Je oude v70t doet t ook goed... Vandaag een nieuwe draagarm lv en twee nieuwe voorbanden erop laten zetten. Daarbij nog ff olie en filters vervangen en hij kan er weer ff tegenaan!
Monteur vertelde dat de auto er keurig bijloopt en in goede conditie is... :)

Veel succes met je nieuwe trots!

Groet,

Frank

TonV70R

Hoi Frank,

Dank je.
Goed om te horen dat de V70 goed bevalt. Heeft mij altijd overal gebracht waar ik heen wou, was/is gewoon een fijne auto.
Huidige V70 bevalt me ook goed, wou geen automaat maar het is er toch een geworden. Geen spijt van overigens.
Nog veel plezier met jouw V70!
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

TonV70R

De R rijdt zonder problemen.
Onlangs de versteviging achter in geplaatst.

Omdat ik enkel winterbanden bij de auto had toen ik hem kocht heb ik er tijdelijk imi pegs onder gelegd ipv de Comets. De Comets komen er straks weer in de zomer onder.
Gezien de Pegs toch niet mijn smaak is , heb ik vandaag 5 Comet velgen opgehaald.
Hieronder het resultaat.



De 2 Pirelli's hebben nog wel redelijk wat profiel, maar eens bedenken of we er 4x of 2x nieuw rubber om heen leggen.
Eerst nog even bekijken wat we gaan doen, deze set als winterset aanhouden of mijn eigen Comets als winterset.
Winterbandje blijven er nog wel een maandje onder denk ik, dan kunnen de Imi Pegs in de verkoop ;D
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

TonV70R

Ga aankomende week kijken wat ik ga doen.
Eerst de 3 velgen zonder banden maar eens schoon maken, dat men dat zo verkoopt (en dat mensen dat ook nog zo kopen).
Dan maar eens kijken wat de staat van de velgen is. het kan zijn dat ik 2 velgen spuit in antraciet en dan eerst deze banden op ga rijden, zit tenslotte nog genoeg profiel op.
kan ook zijn dat ik 4 velgen weg breng en laat stralen en coaten, maar wil dus eers even vergelijken met mijn originele set.
De 5e velg hou ik denk ik maar als reserve, kan geen kwijt gezien de moeite die het kost om een setje velgen te scoren.
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

J.Langras

Mooie auto die saffron R. Ook ik ben nog niet uit over de zomer velgen. Of originele Comets atraciet of satelites of R-velgen. R-velgen wordt dan imi want origineel zijn ze niet in de goede maat.
Ik kan maar niet beslissen. Nu donkere comets met winter rubber.

Succes met de auto.

TonV70R

Bij mij worden de zomervelgen en de wintervelgen beide Comets.
De R (imi) velgen welke ik nu als winterset heb gaan er straks uit.(komen dus te koop)

Moet alleen kijken of ik mijn Comets welke onder de R zaten toen ik hem kocht als zomerset ga gebruiken ofdat ik de set welke ik vandaag opgehaald heb ga gebruiken als zomerset nadat ze gecoat zijn.
Deze set moet in ieder geval op 1 kleur gemaakt worden, zijn nu 2 verschillende kleuren. :)
Denk dat het een lichte zomerset gaat worden en een iets donkere (antraciet) winterset.
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

t_w

[offtopic]Dat gaat de goede kant op hier, met al die Saffron V70's![/offtopic]

TonV70R

Ja, misschien tijd voor een Saffron Meeting in het voorjaar?
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

The Volvoboy

Citaat van: J.Langras op 23-02-2013 20:49:12
Mooie auto die saffron R. Ook ik ben nog niet uit over de zomer velgen. Of originele Comets atraciet of satelites of R-velgen. R-velgen wordt dan imi want origineel zijn ze niet in de goede maat.
Ik kan maar niet beslissen. Nu donkere comets met winter rubber.

Succes met de auto.


Gewoon originele Comets ;)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Sbv

Citaat van: J.Langras op 23-02-2013 20:49:12
Mooie auto die saffron R. Ook ik ben nog niet uit over de zomer velgen. Of originele Comets atraciet of satelites of R-velgen. R-velgen wordt dan imi want origineel zijn ze niet in de goede maat.
Ik kan maar niet beslissen. Nu donkere comets met winter rubber.

Succes met de auto.

Hoezo zijn de R velgen niet in de goede maat. Ze zijn er in 17 en 18" origineel, enkel zijn ze 8J breed itt Comets die 7 of 7,5J(C70) breed zijn