Auteur Topic: DOP T-5R Estate  (gelezen 24561 keer)

V70R^2

• Beunhaas deluxe.
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • To heaven for the climate, to hell for the company
Re: DOP T-5R Estate
« Reactie #300 Gepost op: 07-10-2018 23:30:10 »
« Laatst bewerkt op: 07-10-2018 23:44:49 door V70R^2 »

Stefan

• Lid 100+
  • Offline Offline
850 R Estate MT LPi '97 Rood (609)

Stefan

• Lid 100+
  • Offline Offline
« Reactie #302 Gepost op: 08-10-2018 00:50:11 »
Naar aanleiding van de foto's van de dorpels van Mathijs., heb ik vandaag (met enig angst en beven  :eusa_shhh:) de dorpelkappen er ook eens afgehaald.
Aan beide zijden zagen de dorpels er aan de onderkant nog vrij netjes uit, op wat bladderende verf en vliegroest na:

Maar aan de bovenzijde ben ik toch wat laswerk tegen gekomen. Aan de bijrijderskant een minuscuul gaatje:

Aan de bestuurderskant waren de gaatjes wat groter...

Ter hoogte van de achterdeur:

Ter hoogte van de voordeur:

Gelukkig valt het allemaal nog mee. Dat kleine gaatje rechts kan hopelijk zo worden dichtgelast, aan de betuurderskant moet ik de slechte stukken uitslijpen en nieuwe plaatjes inmaken. Dan alles goed kaalschuren en in de tectyl zetten.

:o :o
Hier krijg ik dus de kriebels van, want ik weet niet hoe het eronder mijn dorpels aan toe is..... :eusa_think: Binnenkort ook maar eens een dorpel inspectie inplannen, nu moet ik het weten...  :eusa_eh:

En petje afvoor de remklauw revisie  :eusa_clap: ze zien er echt  :eusa_angel: uit
850 R Estate MT LPi '97 Rood (609)

marc-850

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 850 T-5R / V70 AWD / Nissan Micra / DAF XF106
« Reactie #303 Gepost op: 23-02-2019 19:05:57 »
Vandaag weer eens wat gedaan aan de auto, sinds deze 'geleend' is voor een ramkraak.

De achterlichten vervangen, en de sloten van de voordeuren, dashboardkastje en achterklep vervangen. Ik moet nu alleen nog het contactslot monteren, ware het niet dat ik dat ding ergens heb neergelegd, en ik deze domweg niet terug kan vinden...  :eusa_wall: :evil: :evil:

Net vóór de auto gestolen is, had ik hem voor de APK laten voorkeuren: afgekeurd op een kapotte buitenste aandrijfashoes. De as had had ik er vorige week al onderuit gehaald. Helaas gebeurde toen natuurlijk dát waar iedereen bang voor is: de binnenste homokineet schoot los, en 6 vette knikkers rolden over de vloer. En natuurlijk met geen mogelijkheid meer in elkaar te krijgen. Zelfs bij een garagebedrijf kregen ze het niet meer voor elkaar.
Op een oproepje voor een complete gebruikte as had ik wel wat reactie's gehad, maar later bedacht ik dat ik nog een as moest hebben liggen. Deze vanmorgen opgezocht, maar miste de buitenste homokineet. Deze dus overgezet van de oude as, en alles weer gemonteerd.

Komende week terug voor de APK en de auto laten uitlijnen.

En omdat ik toch bezig was, dacht ik 'ff' de strip tussen raam en plaatwerk van de achterklep te verwijderen, omdat binnenkort de achterklep, bumper en zijscherm gespoten worden. Maar dat spul is zo broos/rot dat het in kleine stukjes loskomt. Het metaal breekt, en er blijft nog een randje onder/achter het raam zitten.
Iemand een idee hoe dat er tussenuit te krijgen?

Als chauffeur wordt ik betaald om te rijden, niet om te remmen...

big ben

• Clublidnr: 85011751
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Groene 20 klepper