DOP T-5R Estate

Gestart door marc-850, 08-02-2012 13:36:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marc-850

Citaat van: t_w op 08-02-2012 18:31:34
Nice! Het trillen was met de andere set wielen al verdwenen?

Nagenoeg.
Klein beetje nog rond de 120 km/h. Maar deze banden zaten onder de sloper die ik nog heb staan.En die is ook al 5 maanden niet van zijn plaats geweest. Daar worden banden ook niet beter van.
Maar z.s.m. nieuwe bandjes om de originele velgen, dan zal het wel verdwenen zijn.

dielie850

Hoi Marc.
Gefeliciteerd met je aankoop!
Mooie wagen :D
Succes met het verfraaien ;D

Justin-850

Nice! Gefeliciteerd!! Ik begrijp het eerste stukje van je topic-start voor de volle 100%, zo rij ik ook in m'n 850. Ik weet wat ik er aan heb, hij is goed....maar toch kriebelt er iets!!!! :D :P

Veel plezier en genot van je 855 ;)

Gr. Justin

marc-850

Citeer
Verrek, komt ook niet vaak voor dat ik een org. NL T-5R erbij kan bijschrijven op mn lijstje. Maar thx!

De woorden van Spin!, nadat ik hem het kenteken had doorgegeven van mijn nieuwe aanwinst  ;D.

razorx

Weer een roffel van de ondergang gered en een leuk blog om te volgen.  :eusa_dance:

The Volvoboy

Mooie T-5R!

Ik weet niet of je banden aan vervanging toe zijn, qua droogte en profiel, maar als je ze alleen wil vervangen voor het trillen kun je nog proberen om ze helemaal leeg te laten lopen, dan ff een stukje rijden met zachte banden (natuurlijk niet op je velgen :P ), dan goed oppompen en daarna nog een flink stuk rijden.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

marc-850

Citaat van: The Volvoboy op 09-02-2012 19:38:27
Mooie T-5R!

Ik weet niet of je banden aan vervanging toe zijn, qua droogte en profiel, maar als je ze alleen wil vervangen voor het trillen kun je nog proberen om ze helemaal leeg te laten lopen, dan ff een stukje rijden met zachte banden (natuurlijk niet op je velgen :P ), dan goed oppompen en daarna nog een flink stuk rijden.


Het profiel is nog ruim voldoende (ca 4-5 mm), maar de auto zou een aantal maanden met 4 lege banden hebben gestaan.
Maar dan nog, heb ze vandaag even nagekeken: 3 banden zijn 215/40-17 en 1 band is 215/45-17 en 3 verschillende profielen  :eusa_doh:

The Volvoboy

Citaat van: marc-850 op 09-02-2012 19:46:51
Citaat van: The Volvoboy op 09-02-2012 19:38:27
Mooie T-5R!

Ik weet niet of je banden aan vervanging toe zijn, qua droogte en profiel, maar als je ze alleen wil vervangen voor het trillen kun je nog proberen om ze helemaal leeg te laten lopen, dan ff een stukje rijden met zachte banden (natuurlijk niet op je velgen :P ), dan goed oppompen en daarna nog een flink stuk rijden.


Het profiel is nog ruim voldoende (ca 4-5 mm), maar de auto zou een aantal maanden met 4 lege banden hebben gestaan.
Maar dan nog, heb ze vandaag even nagekeken: 3 banden zijn 215/40-17 en 1 band is 215/45-17 en 3 verschillende profielen  :eusa_doh:

Mmm, dan is het inderdaad misschien wel slim om ze te vervangen ;)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Bouke

Leuke auto en leuk dat er weer een vertoeteld gaat worden, keep them alive :eusa_dance:

RATFINK

Gefeliciteerd! Deze DOP is in goede handen  :eusa_clap:

marc-850

Heeft iemand misschien een antwoord op de volgende vraagjes?

1.
De verlichting van de standenschakelaar van de automaat doet het niet (middenconsole). Hoe kom ik daar het eenvoudigst bij om deze te vervangen?

2.
De schakelaar van econ/sport/winter is ook onverlicht. Maar moet deze middels een lampje ook aangeven of hij in econ of sport staat?

3.
Ook de verlichting van het verwarmingspaneel werkt niet. Kan dat paneel er zo uitgewipt worden, of moet ik het halve dashboard slopen? (Bovendek moet er sowieso uit, om het beruchte tellertandwieltje en de verlichting van de BC te vervangen).

4.
De achterruitverwarming werkt niet, verwarmde spiegels wel. Lopen die 2 op één zekering, of moet ik meer aan een kabelbreuk o.i.d. denken.

5.
Waarmee/hoe kan ik het beste alcantara reinigen?


KIM

1. Daar moet je helaas de middenconsole voor uitbouwen. Lampje is ook nog eens onbeschoft duur.
2. In de stand Econ moet er een groen LEDje branden, in de stand Sport een oranje
3. Als je de radio eruithaalt (of het bakje) dan kun je heel gemakkelijk tegen de achterkant van de unit aanduwen. Hij klikt er dan zo uit.
4. Weet ik zo niet
5. Reinigen heb ik nog niet hoeven doen; scheren heb ik wel gedaan. Je kunt een pluizenscheermachine tbv kleding daarvoor gebruiken.

UserID6342

Citaat van: marc-850 op 12-02-2012 16:06:18
Heeft iemand misschien een antwoord op de volgende vraagjes?

1.
De verlichting van de standenschakelaar van de automaat doet het niet (middenconsole). Hoe kom ik daar het eenvoudigst bij om deze te vervangen?
Tunnelbak even losschoeven en omhoog halen, kun je er net bij.

Citaat van: marc-850 op 12-02-2012 16:06:18
2.
De schakelaar van econ/sport/winter is ook onverlicht. Maar moet deze middels een lampje ook aangeven of hij in econ of sport staat?
Schakelaar zelf is onverlicht, maar in ecostand moet er een groen lampje branden en in sport stand een oranje lampje

Citaat van: marc-850 op 12-02-2012 16:06:18
3.
Ook de verlichting van het verwarmingspaneel werkt niet. Kan dat paneel er zo uitgewipt worden, of moet ik het halve dashboard slopen? (Bovendek moet er sowieso uit, om het beruchte tellertandwieltje en de verlichting van de BC te vervangen).
Als je de radio eruit haalt, kun je in het ontstane gat je hand steken en wip je de hele unit er zo uit. Uit mijn hoofd 3 schroefjes los en je kunt de lampjes vervangen.

Citaat van: marc-850 op 12-02-2012 16:06:18
4.
De achterruitverwarming werkt niet, verwarmde spiegels wel. Lopen die 2 op één zekering, of moet ik meer aan een kabelbreuk o.i.d. denken.
Relais defect of zekering kapot lijkt me.

Citaat van: marc-850 op 12-02-2012 16:06:18
5.
Waarmee/hoe kan ik het beste alcantara reinigen?
Geen flauw idee ;D

;D ;D Kornelis had al gereageerd ;D ;D

marc-850

Hier wordt ik dus even gestoord van...:

Vandaag bezig geweest om de bougies, bougiekabels, rotor en verdeelkap te vervangen.
Alles nieuw gemonteerd, starten en...  slecht lopen.
Misschien bougiekabels verwisseld op de verdelerkap? Gecontrolleerd. maar deze zitten goed. Kwam er niet uit en bleef slecht lopen. (De nieuwe verdelerkap wel laten zitten)

Dus de bougies er weer uit en de kabels eraf en de oude weer gemonteerd. Maar nog steeds slecht lopen.

Wanneer ik nu de LMM loskoppel loopt hij wel goed, maar als je dan wat gas geeft houd hij even in.

De nummering staat op de zwarte kap die over de verdelerkap heen gaat. De nummering van de cilinders is toch dat nr. 1 de distributezijde is en dan opvolgend tot nr. 5 aan de luchtfilter zijde?

Verdelerkap en rotor kunnen toch maar op 1 manier gemonteerd worden?
Maakt het nog uit of ik wel of niet het luchtfilter weer aansluit?
Kan de LMM zomaar ineens kapot gaan?

Iemand nog een ander idee?



UserID6342

Denk toch dat je 2 kabels hebt verwisseld Marc...

Kijk hier eventjes:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,34816.0.html

En ja kan natuurlijk zijn dat de LMM ineens kapot is, maar geloof daar zelf niet zo in omdat tie voorheen geen enkel teken van defect aangaf (LMM dan)