DOP T-5R Estate

Gestart door marc-850, 08-02-2012 13:36:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marc-850

Gisteren had ik eindelijk de 'nieuwe' stoelhoes aangepast van bijrijderszijde naar bestuurderszijde. En uiteraard gelijk gemonteerd. Maar wat een pokkewerk is dat om hem goed vast te zetten. Echt priegelwerk.

Dit was de oude:



En het resultaat:




Ben er blij mee, ziet er weer netjes uit.
Alleen nog een klein gaatje in de zitting repareren en dan al het leer maar eens behandelen met de color-lock methode.

Vandaag ook begonnen met de achterklepspoiler schuren, plamuren en gronden.
Probeer hem van het weekend zover klaar te hebben dat die er ook op kan.


marc-850

Ik heb zojuist eindelijk het beruchte kilometertellertandwieltje vervangen. Nu wil ik alleen de originele tellerstand weer aanpassen, moet ruim 8000 km vooruit...

Is hier een speciale manier voor, of is het gewoon handmatig aan één van de tandwielen draaien, wat wel heel erg veel tijd gaat kosten...


big ben


marc-850

#48
Nou zeg, tellertandwieltje vervangen (was inderdaad een tandje afgebroken), teller weer op de juiste stand geblazen met de luchtspuit (thanks voor de tip, Big Ben  :D), lampjes vervangen, de boel weer gemonteerd, wat denk je: Teller doet t nog niet  :eusa_think:.

Iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Overigens kwam ik op internet ergens een foto tegen, waarbij er een draad met een stekkertje aan het tellerwerk zat. Bij mij zit dat er niet aan, wel een vast stekkertje aan het tellerwerk, wat verbinding maakt met de printplaat.

Verder waren er twee lampjes verwijderd: service lampje en ABS lampje. Beiden branden inmiddels weer  :eusa_doh:.
Service lampje kan ik resetten, ABS moet ik nog uitlezen.

Broabander

Nog effe een keer in en uit elkaar met die teller. Ikzelf heb het helaas ook 3x mogen doen, volgens mijn idee heb ik hem 3x precies hetzelfde gede-en monteerd maar pas na een paar keer deed hij het! Dus ik hoop dat je niet je hele dashboard alweer vast hebt geschroefd....?
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

marc-850

Heb het bovendek gelukkig nog niet gemonteerd.
Zal morgen nog eens een poging wagen.


Toen de tellerklok eruit was, kon ik overigens niet de OBD-I uitlezen, na montage geen probleem.

UserID6342

Is logisch Marc dat je de OBD dan niet kon uitlezen.  Als je de teller loshaalt kijk even of het stangetje om de teller weer op 0 te zetten goed vrij loopt.  Vaak gaat het hiermee mis en drukt hij het spul al op 0, terwijl dit dus niet moet.

thuur

Citaat van: marc-850 op 11-04-2012 20:08:01
Nou zeg, tellertandwieltje vervangen (was inderdaad een tandje afgebroken), teller weer op de juiste stand geblazen met de luchtspuit (thanks voor de tip, Big Ben  :D), lampjes vervangen, de boel weer gemonteerd, wat denk je: Teller doet t nog niet  :eusa_think:.

Iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Als er niets klem zit (dagteller resetknop of aansluitdraden naar printplaat bv) kan het motortje ook kapot zijn.


Gr 8)

marc-850

Citaat van: thuur op 15-04-2012 15:44:34
Citaat van: marc-850 op 11-04-2012 20:08:01
Nou zeg, tellertandwieltje vervangen (was inderdaad een tandje afgebroken), teller weer op de juiste stand geblazen met de luchtspuit (thanks voor de tip, Big Ben  :D), lampjes vervangen, de boel weer gemonteerd, wat denk je: Teller doet t nog niet  :eusa_think:.

Iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Als er niets klem zit (dagteller resetknop of aansluitdraden naar printplaat bv) kan het motortje ook kapot zijn.


Gr 8)

Het probleem heeft zich inmiddels al zelf opgelost...!
Gister onderweg naar de powerflush-meeting, begon hij halverwege weer spontaan te tellen.
Zojuist de boel maar weer losgeschroefd, tellerstand gelijk gezet en weer gemonteerd. Proefritje gemaakt en hij telt vrolijk door. :eusa_dance:

De automaatflush heeft wel degelijk zin gehad. Wat er uit kwam was een vieze zwarte drap. Het schakelen gaat nu merkbaar soepeler. Alleen nog een voelbaar schokje als hij van 1 naar 2 gaat. Maar ik kwam er gister ook achter dat de bovenste motorsteun kapot is, en de motor dus behoorlijk kantelt. Voorlopig houdt ik het er op dat dit het betreffende schokje veroorzaakt. Zaterdag maar eens een nieuwe monteren.

Vandaag ook maar eens de storingscodes uitgelezen. Zijn er een paar bij, waarvan ik niet weet wat het betekent. Misschien iemand die mij dat kan vertellen?

A1 = Automaat. Storing: 3-1-3
Onjuist signaal van schakelstandsnsor.

A2 = Brandstofsysteem. Storing: 2-3-2
Adaptieve lambdaregeling, stationair.

A3 = ABS. Storing: 4-4-4
Stroomvoeding naar de kleppen in het hydraulische aggregaat ontbreekt.

B1 = ECC. Storing: 1-2-2
Breuk of kortsluiting met accuspanning in buitentemperatuursensor.

B2= CC. Storing: 1-2-2
Geen signaal of snelhied is niet boven 35 km/h geweest.

B5 = SRS. Storing: 1-2-7
SRS lampje, breuk of kortsluiting.



Broabander

Wanneer is hij voor het laatst gereset? Anders zou ik dat alsnog doen, en dan even een paar dagen/paar km rijden en cc gebruiken en ecc en alle standen van de automaat etc, en dan kijken welke er terugkomen.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

thuur

Citaat van: marc-850 op 15-04-2012 16:43:46
Vandaag ook maar eens de storingscodes uitgelezen. Zijn er een paar bij, waarvan ik niet weet wat het betekent. Misschien iemand die mij dat kan vertellen?

A1 = Automaat. Storing: 3-1-3
Onjuist signaal van schakelstandsnsor.

A2 = Brandstofsysteem. Storing: 2-3-2
Adaptieve lambdaregeling, stationair.

A3 = ABS. Storing: 4-4-4
Stroomvoeding naar de kleppen in het hydraulische aggregaat ontbreekt.

B1 = ECC. Storing: 1-2-2
Breuk of kortsluiting met accuspanning in buitentemperatuursensor.

B2= CC. Storing: 1-2-2
Geen signaal of snelhied is niet boven 35 km/h geweest.

B5 = SRS. Storing: 1-2-7
SRS lampje, breuk of kortsluiting.




Welke komen er terug na het resetten?


Gr ???

marc-850

Ik had hem nog niet gereset :eusa_wall:.

Net mee bezig geweest, maar wil nog niet helemaal lukken.

Gelijk na het uitlezen van de laatste foutcode, moet ik toch het knopje 15 sec. indrukken, wachten tot het lampje brand, en dan weer 15 sec. indrukken?
Of moet ik daartussen het contact een keer aan/uit zetten?

Overigens is A2 wel gelukt, je hoort hem dan resetten, en daarna kreeg ik code 1-1-1.

Ludo

15 seconden is eigenlijk een indicatie voor mensen, die in 2 seconden tot 5 tellen.  ;D
Moraal hiervan: beter eventjes te lang drukken, dan te kort.

Pas als de eerste code, voor de 2é keer is langsgekomen, 15sec drukken.
Probeer maar, het lukt je wel, A2 is ook gelukt.  :D

marc-850

Maar ik deed echt 15-16 seconden op het klokkie!

thuur

Citaat van: marc-850 op 16-04-2012 20:17:52
Gelijk na het uitlezen van de laatste foutcode, moet ik toch het knopje 15 sec. indrukken...

Nee:

Citaat van: Ludo op 16-04-2012 21:12:03
Pas als de eerste code, voor de 2é keer is langsgekomen...


Gr