[S60] Daanium v4.0 | Rotora Big Brake Kit

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

arjen850

Ah mooi, de grill is dus binnen ;)

Robster480

#361
Vreemd dat er origineel geen achterbankverwarming is geleverd voor een C70, maar dat er in de middenconsole aan de achterzijde wel een uitsparing is voor de schakelaar..

Overigens; de middenconsole van een S/V70 houdt bij de uitsparing voor de schakelaar / 12V op, waar ie bij de C70 verder doorloopt.
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

viking_in_shorts

Citaat van: Robster480 op 15-12-2012 00:02:25
Vreemd dat er origineel geen achterbankverwarming is geleverd voor een C70, maar dat er in de middenconsole aan de achterzijde wel een uitsparing is voor de schakelaar..

Overigens; de middenconsole van een S/V70 houdt bij de uitsparing voor de schakelaar / 12V op, waar ie bij de C70 verder doorloopt.

Die schakelaar is voor het uitzetten van de Bas-boxen in de rugleuning. Niet voor de verwarming.

mehn

Pas je wel een beetje op. Je auto is nu een stuk lager door het rek.
Ik kom sinds ik het rek eronder heb niet meer fatsoenlijk de straat bij mijn ouders in ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

daanium

Citaat van: mehn op 15-12-2012 11:00:00
Pas je wel een beetje op. Je auto is nu een stuk lager door het rek.
Ik kom sinds ik het rek eronder heb niet meer fatsoenlijk de straat bij mijn ouders in ;D
ik pas altijd op met m'n coupe :angel: ;) maar ik zal zeker oppassen, thnx voor de waarschuwing!
binnenkort (lees; over enkele weken) komt er ook een lipje op de R-bumper, dus ook dan issie weer iets lager.
de Coupe is niet verlaagd, dus dat komt in deze combi weer goed uit
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

daanium

Citaat van: koen.s op 15-12-2012 11:46:09
Citaat van: daanium op 15-12-2012 11:34:03
Citaat van: mehn op 15-12-2012 11:00:00
Pas je wel een beetje op. Je auto is nu een stuk lager door het rek.
Ik kom sinds ik het rek eronder heb niet meer fatsoenlijk de straat bij mijn ouders in ;D
ik pas altijd op met m'n coupe :angel: ;) maar ik zal zeker oppassen, thnx voor de waarschuwing!
binnenkort (lees; over enkele weken) komt er ook een lipje op de R-bumper, dus ook dan issie weer iets lager.
de Coupe is niet verlaagd, dus dat komt in deze combi weer goed uit

Carbon lip bij ET gekocht?
Nee, nog eentje op de kop kunnen tikken, ongebruikt uit een voorgaande groupbuy :eusa_dance:
Het is trouwens ook geen carbon lip, maar een 'gewone'
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

daanium

#366
Vandaag weer lekker aan de Coupe kunnen werken.
Ik had bijna de hele dag, dus flink wat kunnen doen!
Enige nadeel was, dat deze site (www.volvo850forum.nl) tussen 9u en 15u niet beschikbaar was ???
Geprobeerd op twee verschillende locaties (bij mij thuis, en bij mij op het werk) én met verschillende computers, maar helaas pindakaas, geen volvo850forum-site..
Op zich geen ramp, maar voor mij is het forum super handig om effe wat kleine dingen op te zoeken of te vragen.
Zo snapte ik niets van het gat in de firewall, wat ik nodig had om de IPD Boost Gauge aan te sluiten, maar uiteindelijk is het tóch goed gekomen :) daar kom ik zo meteen op terug.

Ik had me voorgenomen om een begin te maken aan de USA LED Knippers, helaas weet ik niet meer waar ik de USA fittingen heb gelaten :eusa_wall: dus daar heb ik vandaag niets aan kunnen doen.

Verder wilde ik nu eindelijk eens het BBK verhaal af maken, maar ook dát is niet af. Één van de klauwen moest nog gespoten worden, dus dat heb ik vandaag gedaan. De andere klauw zit er op! Maar is nog niet aangesloten, omdat ik bij ET nog de remleidingen moet bestellen.
Samen met een spacer en mijn beruchte velgen staat het eigenlijk toch wel woest!


Dan stond er ook nog het aansluiten van de IPD Boost Gauge op het programma.
Daar ging dus behoorlijk wat tijd in zitten, omdat ik niet wist dat de Coupe al een 'extra' gat in de firewall heeft zitten voor dit soort uitbreidingen.
Toen ik na een uurtje er achter was waar de doorgang zat aan de kant van het blok, was het wéér een uur verder voordat ik zag waar het uit kwam aan de kant van de pedalen/dashbord.
Om toekomstige knutsellaars die tijd uit te sparen;
De zekeringhouder van de "Main Fuses" moet los
Het is handig om de luchtfilterbak aan de kant te doen, op die manier heb je veel meer ruimte om de slang door te voeren.
De foto's kunnen afwijken, omdat ik een "IPD TCV" en een "openluchtfilter-bak" heb, maar in grote lijnen komt het natuurlijk allemaal op hetzelfde neer :)


Let aan de binnenkant van de auto, vooral op de oranje lijn, daar heb ik een pijl bij gezet


Voor mij ging het makkelijker van binnen naar buiten, en ik heb met een tiewrap de slang omgebogen, zodat de slang minder snel vast kwam te zitten tijdens het doorvoeren.


Voor de rest wijst het zich allemaal wel vanzelf.
In het doosje zit de meter met montage spullen, een stuk slang en een T-stuk (zie linker foto)

De slang kun je gewoon 'in' het T-stuk drukken (bij de blauwe ring, zie middelste foto)
Hetzelfde natuurlijk voor de andere kant van de slang, die gaat in de meter (zie rechter foto)

Dus, nu heb ik de turbodruk slang goed liggen, alleen moet de stroom nog aangesloten worden.
Daarnaast moet ik de positie nog bepalen voor de meter.
Op zich vind ik het erg mooi zoals MarkoC70 het heeft gedaan; in het middelste ventilatie-rooster, samen met nog twee andere meters.
Het nadeel daarvan is, dat IPD geen andere "R" meters heeft gemaakt, sterker nog, ze hebben helemaal geen andere meters gemaakt.
Misschien is het wel mooi te combineren met twee andere en dan de "R" meter in het midden of juist bij de bestuurder..?
Daar wil ik me nog even over bedenken :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

daanium

#367
Citaat van: koen.s op 16-12-2012 19:14:16
Mooi die IPD R meter, heeft mn pa ook in zn R.
Ik had eerst van die 'smoke' meters, ook mooi!
die zijn gewoon helemaal zwart als het contact er af is, en lichten op zodra de sleutel om gaat.
Enige nadeel, kan ook aan mij liggen, maar ze hadden een Rainbow effect, dus om de vijf seconden een andere kleur.
Dát vond ik een te hoog VW-Golf/Opel-Kadett/Petjes gehalte hebben :P
Dus daarom ben ik voor deze, volwassen meter gegaan :)

Vanmiddag ben ik trouwens ook nog bezig geweest met LED verlichting;
Foto 1+2 Originele verlichting (stand 1)
Foto 3+4 Links origineel, rechts LED




Als je denkt 'het lijkt wel alsof de LED juist minder licht geeft dan de originele lamp', dan heb je gelijk :) het geteste LED lampje was niet meer 100%, de bovenste rij aan LEDjes deed het niet, maar voor de licht-kleur is het een geslaagde test

Komende week weer verder!
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

The Volvoboy

Goed bezig geweest! Jammer dat je de USA fittingen kwijt was...
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

daanium

Citaat van: The Volvoboy op 16-12-2012 19:48:44
Goed bezig geweest! Jammer dat je de USA fittingen kwijt was...
...ja, typisch gevalletje "kansloos met een hoofdletter K"
straks eens even hier thuis rondneuzen in 'het stalletje' ;)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

The Volvoboy

Citaat van: daanium op 16-12-2012 20:06:49
Citaat van: The Volvoboy op 16-12-2012 19:48:44
Goed bezig geweest! Jammer dat je de USA fittingen kwijt was...
...ja, typisch gevalletje "kansloos met een hoofdletter K"
straks eens even hier thuis rondneuzen in 'het stalletje' ;)

;D Ik overweeg ook om het erin te zetten :)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Marty__Mouse

Strak hoor!! Zowel die meter als ook de LED verlichting.. Toch vind ik dat net even wat frisser staan dat helder witte/heel iets blauwige!  ;)

Zelf heb ik ook alle lampen vervangen door LED en heb ik 6000K Xenon icm 6000K LED in de koplamp..
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Aqualocos

#372
Citaat van: viking_in_shorts op 15-12-2012 10:49:48
Citaat van: Robster480 op 15-12-2012 00:02:25
Vreemd dat er origineel geen achterbankverwarming is geleverd voor een C70, maar dat er in de middenconsole aan de achterzijde wel een uitsparing is voor de schakelaar..

Overigens; de middenconsole van een S/V70 houdt bij de uitsparing voor de schakelaar / 12V op, waar ie bij de C70 verder doorloopt.

Die schakelaar is voor het uitzetten van de Bas-boxen in de rugleuning. Niet voor de verwarming.
bas Boxen in de rugleuning ? Leg eens uit...

Greetz

Robster480

Citaat van: Aqualocos op 18-12-2012 00:20:12
Citaat van: viking_in_shorts op 15-12-2012 10:49:48
Citaat van: Robster480 op 15-12-2012 00:02:25
Vreemd dat er origineel geen achterbankverwarming is geleverd voor een C70, maar dat er in de middenconsole aan de achterzijde wel een uitsparing is voor de schakelaar..

Overigens; de middenconsole van een S/V70 houdt bij de uitsparing voor de schakelaar / 12V op, waar ie bij de C70 verder doorloopt.

Die schakelaar is voor het uitzetten van de Bas-boxen in de rugleuning. Niet voor de verwarming.
bas Boxen in de rugleuning ? Leg eens uit...

Greetz


Gewoon zo ;D



http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,36558.msg727243.html#msg727243
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

Marty__Mouse

Haha.. Massagestoel 2.0  ;D
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..