[S60] Daanium v4.0 | Rotora Big Brake Kit

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

daanium

Citaat van: elianmars op 25-04-2013 10:56:47
Citaat van: )()()sT op 25-04-2013 09:35:10
Ik heb even de factuur erbij gepakt met de spulletjes voor de handbak-conversie.

http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/2013/diverse/null_zpsbf479149.jpg

check:
- koppelingscilinders;
- koppelingsslang naar remvloeistofreservoir;
- R-koppeling + druklager

:)
Expres het bedrag van de motor erbij laten staan, opschepper! ::)
;D
Sweet! bedankt voor de lijst!!

De auto staat inmiddels ook weer bij mij voor de deur, keuring zonder problemen verlopen :)
In het weekend ga ik de V70R bumperlip plaatsen en de remmen nakijken.
De BBK piept nogal, maar de anti-piep-plaatjes liggen klaar om geplaatst te worden, meteen wat kopervet er tussen, dan zal het wel beter gaan :)

Maar vanmiddag ga ik een 3" Ferrita Downpipe ophalen van een forumgenoot ;D
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

daanium

#556
De gordels in mn coupe klikken niet meer lekker vast en rollen ook niet meer soepel op.
Als ze eenmaal vast zitten, zitten ze wel gewoon goed vast en als ik hard trek 'slaan ze vast' (of hoe zeg je dat officieel?).

Is dat op een of andere manier te reviseren of af te stellen?
Of kan ik beter op zoek naar een gebruikte set die nog in goede staat is?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

MarkoC70T5

Citaat van: daanium op 04-05-2013 07:32:49
De gordels in mn coupe klikken niet meer lekker vast en rollen ook niet meer soepel op.
Als ze eenmaal vast zitten, zitten ze wel gewoon goed vast en als ik hard trek 'slaan ze vast' (of hoe zeg je dat oficieel).

Is dat op een of andere manier te reviseren of af te stellen?
Of kan ik beter op zoek naar een gebruikte set die nog in goede staat is?
Misschien dat ik nog een set gordels heb liggen voor de C70
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

FrankvdAa

Citaat van: FrankvdAa op 07-04-2013 19:38:32
Citaat van: )()()sT op 07-04-2013 19:27:50
Ik blijf het volgen, sorry dat ik inbreek  ;)
Ik dacht in eerste instantie ook: ach, als ie enkel op het rempedaal reageert is het al iets.
Maar bij mij is er verder (afgezien van de wissel van de pedalen"bak") ook niks veranderd.

Mijn bak is zelfs uit <95 waarbij er nog een aansluiting voor het snelheidsdignaal in op de bak.
Frank heeft een M59 uit een 850R.

Je zou eigenlijk mijn relais (met ontbrekende 3T) eens in jouw R moeten testen. Daarmee kunnen we i.i.g. mijn bekabeling en/of het relais uitsluiten. Als het op beide niet werkt, moet er nog iets meer gebeuren.

Wanneer ben je weer in Bakel? ;)

@Thuur: zoals Joost al aangeeft heb ik een M59 en verder werkt alles naar behoren, enkel de CC wil niet inschakelen. Heb de pedaalsensor al doorgemeten, maar die verbindt gewoon door met pedaal omhoog.

Kleine update; mijn cruise control werkt weer. Na het verwijderen van pin 3T deed hij het nog steeds niet, maar na uitlezen en doormeten bleek het probleem in de vacuumpomp te zitten. Een snelle controle leerde dat de connector op de vacuumpomp er niet goed op zat (niet in de borging). Na het aandrukken werkt de cruise control weer als vanouds. Nu alleen nog een sensor op het koppelingspedaal fabriceren.
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

daanium

Citaat van: FrankvdAa op 20-05-2013 20:11:22
Citaat van: FrankvdAa op 07-04-2013 19:38:32
Citaat van: )()()sT op 07-04-2013 19:27:50
Ik blijf het volgen, sorry dat ik inbreek  ;)
Ik dacht in eerste instantie ook: ach, als ie enkel op het rempedaal reageert is het al iets.
Maar bij mij is er verder (afgezien van de wissel van de pedalen"bak") ook niks veranderd.

Mijn bak is zelfs uit <95 waarbij er nog een aansluiting voor het snelheidsdignaal in op de bak.
Frank heeft een M59 uit een 850R.

Je zou eigenlijk mijn relais (met ontbrekende 3T) eens in jouw R moeten testen. Daarmee kunnen we i.i.g. mijn bekabeling en/of het relais uitsluiten. Als het op beide niet werkt, moet er nog iets meer gebeuren.

Wanneer ben je weer in Bakel? ;)

@Thuur: zoals Joost al aangeeft heb ik een M59 en verder werkt alles naar behoren, enkel de CC wil niet inschakelen. Heb de pedaalsensor al doorgemeten, maar die verbindt gewoon door met pedaal omhoog.

Kleine update; mijn cruise control werkt weer. Na het verwijderen van pin 3T deed hij het nog steeds niet, maar na uitlezen en doormeten bleek het probleem in de vacuumpomp te zitten. Een snelle controle leerde dat de connector op de vacuumpomp er niet goed op zat (niet in de borging). Na het aandrukken werkt de cruise control weer als vanouds. Nu alleen nog een sensor op het koppelingspedaal fabriceren.
AH te gek dat je het even laat weten.
Ik was laatst nog bij een klant van ons, die zichzelf 'Volvo specialist' noemt, die zei dat het ook nog door de automaat-computer of ECU kon komen, met een ECU van een handbak zou het wel weer moeten werken.
Maar dit is goed nieuws! spaart weer een zoektocht naar andere computers :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

)()()sT

Nou, de AT-computer zit er bij mij (natuurlijk) niet meer in, en bij de aanpassing van de Fasttech-software naar MT zijn alle AT-parameters eruit geschreven.

Thanks voor de PB Frank, dus enkel met de schakelaar op het rempedaal werkt ie nu wel? :)

FrankvdAa

Citaat van: )()()sT op 21-05-2013 10:16:08
Thanks voor de PB Frank, dus enkel met de schakelaar op het rempedaal werkt ie nu wel? :)

Inderdaad, dus nu nog een beetje knutselen om dat ook aan de gang te krijgen. ;)
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

FrankvdAa

Citaat van: FrankvdAa op 21-05-2013 10:40:04
Citaat van: )()()sT op 21-05-2013 10:16:08
Thanks voor de PB Frank, dus enkel met de schakelaar op het rempedaal werkt ie nu wel? :)

Inderdaad, dus nu nog een beetje knutselen om dat ook aan de gang te krijgen. ;)

Zo, vanmorgen even bij Verweijst geweest om uit een handgeschakelde V70 de sensoren, vacuumleidingen en connectors te verwijderen. Daarna thuis direct in de R gebouwd en nu schakelt de CC ook uit bij het intrappen van het koppelingspedaal.
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

)()()sT

... En hij werkt! Hoe simpel kan het zijn ::) ;D

daanium

super dat jullie dat hier effe posten!
al weer een probleem de wereld uit ;D
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

daanium

#565
Vandaag eindelijk weer eens tijd gemaakt voor de Coupe.
De achterbank verwarming was weer aan de beurt. Ik had nog het deel achter de bijrijder helemaal in-elkaar staan, dus die moest er aan geloven;
de eerdere handelingen zijn hier terug te lezen

Eerst weer de ijzeren ringetjes doorknippen en de bekleding los maken


Daarna met een TX25 (zoals altijd) de plastic kapjes los maken, zodat de bekleding beter te 'sturen' is.
Op de rechter foto zie je de ritssluiting zitten, als die eenmaal los is, gaat het best redelijk.
De achterkant van de bekleding zit trouwens geplakt, dus gewoon trekken om het los te krijgen.


Tadaa! na een half uurtje prutsen, weer een verwarmingsmatje er bij :eusa_dance:
Nu heb ik de set compleet, ik heb de matjes eens bij elkaar gelegd, zodat ook de bekabeling goed te zien is.
In het laatste plaatje heb ik met kleuren de kabels aangegeven;
Via de groen-gekleurde kabel ga je naar een connector waar de ook rood en blauw bij elkaar komen (kleuren van de foto!!! dus niet de 'echte kabel kleur')
Vanuit diezelfde connector ga je met de rode kabel naar de derrière verwarming
Tevens ga je via de blauwgekleurde kabel naar de stekker die naar beneden gaat (naar je console, richting je schakelpook)



Als ik straks nog effe tijd over heb, haal ik het onderste deel van de achterbank uit de Coupe al eens los, om te kijken hoe ik daar de matjes in krijg :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

daanium

...dat moet nog blijken :P (kijk maar naar buiten ;D))
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

daanium

#567
Zo, de laatste twee mooie dagen van deze week (en maand :-\) zijn voorbij.
Dus nu kan ik weer zonder schaamte verder aan m'n achterbankverwarming ;D

Gisteren heb ik het onderste deel van de achterbank uit de Coupe gehaald.
Zoals we al eerder gezien hebben, moeten hier ook weer heel wat ringetjes verwijderd worden;


Neem voor je eigen gemak de bovenste tang, ook wel een draadtang genoemd.
Met de gewone kniptang moet je VEEL meer kracht zetten.
De eerste vijf ringen zijn geen probleem, maar daarna begin je begon ik het toch wel te voelen :P


Heb je alle ringen los, dan kan de bekleding er gewoon vanaf.
Op de laatste foto zie je het verwarmings-matje op de achterbank van de Coupe liggen.

Vandaag even bij de lokale bouwmarkt naar binnen geweest om een busje BISON LIJM SPRAY te halen.
Deze zou ook geschikt zijn voor isolatiemateriaal zoals polyetherschuim/schuimrubber (geluidsisolatie, kussens in meubels), vilt, textiel, leer, piepschuim (tempex), aldus de verpakking.
Omdat ik mijn mooie achterbank niet wil verklooien met één of ander goedje, probeer ik het eerst even uit op de achterbank waar de verwarming vanaf komt (die kan toch de container in).

De lijm moet 24u drogen, dus morgenavond ga ik weer eens kijken hoe het geworden is :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

Jalle

Mooie handleidingen die je aan het schrijven bent. Chapeau! ;D

daanium

Dankje, ik vind het ook leuk om te maken :) dat was de meeste vast al opgevallen ;)
De lijm pakte prima op het schuim, dus de matjes kan ik vast gaan plakken op het zit vlak van de bank.
Waarschijnlijk gaat dat komende zondag gebeuren.
Dan ga ik ook een begin maken aan de kabelboom van de verwarming.
Ik verwacht geen plug-and-play situatie, omdat er dus nooit achterbankverwarming gemaakt is in een c70.
Ondanks dat, zie ik het wél zonnig in :)

Verder heb ik contact gehad met een webshop waar je de brackets kunt bestellen voor een BBK van de achterwielen.Daar wil ik Audi Q7 klauwen gaan plaatsen. Totale kosten incl verzenden was 150 euro.

Daarnaast is de coupe toe aan een distributieriem wissel. Op aanraden van de meeste posts hier op het forum, komt er meteen ook een nieuwe waterpomp en hydrologische spanner op.
Om eventuele vakantieproblemen te slim af te zijn, komen er binnenkort ook nog vier nieuwe bandjes op, ik ben altijd erg tevreden over Pirelli, dus waarschijnlijk ga ik daar ook deze keer voor.
Iemand nog goeie tips voor stille zomerbanden?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]