[S60] Daanium v4.0 | Rotora Big Brake Kit

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

daanium

Dat was al per mail, bij ET en XYZ.
Maar beiden hebben recht op een lekkere vakantie.
Over twee weken ga ik zelf óók op vakantie, dan zal er van mijn kant ook maar weinig reactie komen op werk gerelateerde vragen ;)
Dus absoluut geen onbegrip of geklaag van mijn kant, maar stiekem hoopte ik dat ik voor mn vertrek de remmen al gewisseld had.
Eerst maar eens de cruisecontrol werkend krijgen, daar heb ik meer aan ;)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

Ludo

Citaat van: daanium op 04-08-2013 18:25:52
Over twee weken ga ik zelf óók op vakantie, ... maar stiekem hoopte ik dat ik voor mn vertrek de remmen al gewisseld had.

Dat gaat vast nog wel lukken dan.  :D

FrankvdAa

#737
Schakelaar klikt er gewoon in, maar de nokjes willen nog wel eens afbreken. Check even dat er niets afgebroken is.

Edit: zorg dat de twee-polige connector aan de kant van je gaspedaal zit.
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

daanium

Citaat van: FrankvdAa op 04-08-2013 21:59:10
Schakelaar klikt er gewoon in, maar de nokjes willen nog wel eens afbreken. Check even dat er niets afgebroken is.

Edit: zorg dat de twee-polige connector aan de kant van je gaspedaal zit.
Perfect, ik ga het vanavond meteen even checken!
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

grijzev70tdi

Wat voor een spacers heb je nu dan?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

daanium

#740
Volgens mij 3mm aan de voorzijde, achter geen.
Maar vandaag prettig contact gehad met ET, als ik het goed begrepen heb komt deze week ergens de XYZ adapter bij mij binnen.
Dus dan kunnen de spacers weg :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

daanium

Na ruim drie weken stilte, vind ik dat het weer een mooi moment is om wat leven te blazen in m'n BLOG ;D
Vanmorgen ben ik bij de dealer nieuwe wielkuipen gaan halen voor de Coupe, want achteraf gezien is het door-midden-zagen van de wielkuipen niet het beste idee om de R-bumper goed passend te krijgen (dat 'idee' kun je hier terug lezen)
Dus, zoals vele Volvo gerelateerde acties, heb ik de juiste manier hier op het forum gevonden.
Binnenkort ga ik daar aan beginnen.
De mensen die het reilen en zeilen van m'n Coupe een beetje bijhouden, weten dat ik al enige tijd zit te wachten op adapters voor 'n XYZ BBK. Die zijn helaas nog steeds niet binnen. Via marktplaats had iemand uit Brabant mijn vorige BBK gevonden, en die is hij ook al komen halen.
Dat betekend dus dat er vanaf vorige week geen voorremmen meer op de Coupe zitten :-\
Voorlopig dus geen plezier ritjes meer, maar 'verplicht' tijd om te knutselen, want er staan weer leuke dingen op het program!

  • BBK voorzijde monteren (XYZ, nog wachten op adapter-ding)
  • BBK achterzijde monteren (op de remklauwen na, is alles binnen :eusa_dance:)
  • R-Uitlaatspruitstuk monteren
  • Wielkuipen vervangen
  • Auto isoleren met bitumen o.i.d. voor beter/minder geluid
  • Antenna down switch juist aansluiten
  • Audio in orde maken (ik heb nu helemaal niets van audio, behalve de 5 cilinders :evil:)
  • Meters monteren in midconsole-verwarming-opening
  • Deuren isoleren zodat er geen wind meer langs de deurhendel naar binnen komt

Vast nog wat kleine dingen, en misschien ook een begin maken met de automaat naar handbak conversie.
Zojuist een R koppeling kunnen overnemen van iemand hier op 't forum, waardoor ik volgens mij de set mooi compleet heb.

Het hele KKK-K24 turbo upgrade verhaal moet wachten tot ik m'n blok wat versterkt heb, aldus de geleerden :)

Ik heb ook nog een vraag over het isoleren voor beter geluid in de auto, dus eigenlijk het isoleren voor minder geluid van buiten.
Heeft het zin om ook de wielkuipen te isoleren? Ik heb ze nu toch er uit liggen, en mijn idee erachter is dat je dan minder geluid van de banden/wegdek naar binnen krijgt.
Is er iemand die dat ook gedaan heeft? En hielp dat? En als nog niemand dat hier gedaan heeft, zou het ook maar iets opleveren, of slaat het eigenlijk nergens op?
En is een simpel bitumen stuk genoeg? Zoals bij Conrad te koop is? Of zijn er betere alternatieven, voor ongeveer dezelfde kosten?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

daanium

Afgelopen vrijdag is een pakje van bij Conrad afgeleverd door de post, daar heb ik laatst van die beschermslang voor onder de motorkap besteld, zodat de elektriciteitskabels weer goed beschermd zijn. Komende week ga ik dat even op 'n avond vervangen, vandaag wat weinig tijd omdat ik m'n vader ga helpen met het afstellen van z'n schotel :)

In de tussentijd heb ik wel nog een vraag over injectoren.
Hebben grotere injectoren alleen nut als je ook een grotere turbo plaatst?
Of heeft het ook zin om ze te swappen bij 'n standaard turbo? samen met een software aanpassing natuurlijk.
En hoe zit het eigenlijk met een benzinepomp? Als je 440cc injectoren wil gebruiken, moet je dan een 'high performance' pomp hebben?
Of alleen als je nóg gekker gaat doen? Ik ben benieuwd :)

De afgelopen dagen ben ik ook nog op het forum van www.showyoursound.nl bezig geweest met het lezen over isolatie materiaal.
Volgens deze site is via een filmpje te zien en te horen dat het Silent Coat spul mooi werkt.
Ze hebben o.a. een 2mm uitvoering en die wil ik gaan gebruiken om de hele auto aan de binnenkant te bekleden.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

daanium

#743
Afgelopen week heb ik de SACHS R koppeling ontvangen.
Om eerlijk te zijn heb ik geen idee hoe ze er uit zien als ze helemaal nieuw zijn, maar dit exemplaar ziet er nog netjes uit!


Komende week laat ik bij Biesheuvel m'n vliegwiel 10% laten afdraaien en daarna balanceren, stilletjes aan begint de revisie van de handgeschakelde spullen een feit te worden ;)
Ik moet Joost nog eens vragen voor dat lijstje (dat stond online, maar opeens niet meer)

Twee dagen na de levering van de R koppeling kwam er nog een leuk pakketje voor de Coupe binnen; Silent Coat :eusa_dance:
Ik heb gekozen voor de 2mm variant, in de reviews is iedereen wel tevreden over dit product.
En omdat het niet te dik is, is het makkelijk aan te brengen.


Als test heb ik wat van die goedje op m'n wielkasten geplakt.
Die plastic kappen heb ik laatst nieuw besteld omdat bij het plaatsen van de R Bumper de originele nogal beschadigd waren.



Zoals verwacht liet het spul zich goed in de gewenste vorm aanbrengen.
Het weegt wel wat! ik denk dat er minstens 'n kilo bij gekomen in, met drie velletjes Silent Coat.

Voor de rest had ik nog een momentje waarvan ik bij mezelf dacht 'lekker slim'...
Bij de bak voor de openluchtfilter, zit aan de voorkant een gat waar normaal een buis moet lopen vanuit de grill (ongeveer).
Zo komt er schone/koude lucht bij het luchtfilter, in plaats van de lucht die rond het motorblok hangt.
Om de een of andere reden zat die luchtbuis er niet meer, dus die even besteld bij de lokale Volvo dealer.
Die 'een of andere' reden, was eigenlijk best een goede reden :eusa_wall: want omdat ik een RIP kit heb, past die buis niet meer.



Anyhow, komende week ga ik eens uitzoeken welke busjes, ringetjes ik kan vervangen in het handbak verhaal.
Tips zijn welkom, zoals altijd ;)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

mitchelli

Lekker bezig!

Ik weet dat bij nieuwere volvos schuimrubber zit tussen zijscherm/chassis/wielkuip. Dus dat zal vast wat geluid wegnemen. Maar ik vind het banden geluid bij de coupe best al stil eigenlijk....

ik zou sowieso de benzine pomp vervangen voor een nieuw exemplaar alvorens de kkk+440cc's te monteren. Als de originele eerste pomp er nog in zit zal de opbrengst een stuk minder zijn.
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

daanium

Citaat van: mitchelli op 30-09-2013 14:32:25
Lekker bezig!

Ik weet dat bij nieuwere volvos schuimrubber zit tussen zijscherm/chassis/wielkuip. Dus dat zal vast wat geluid wegnemen. Maar ik vind het banden geluid bij de coupe best al stil eigenlijk....

ik zou sowieso de benzine pomp vervangen voor een nieuw exemplaar alvorens de kkk+440cc's te monteren. Als de originele eerste pomp er nog in zit zal de opbrengst een stuk minder zijn.
Het geluid valt volgens mij ook wel mee vanuit de banden, maar omdat ik de kuipen nu toch buiten de auto had, kon ik daar even leuk mee testen.
Thnx voor het brandstofpomp verhaal, die kan ik dus ook al gewoon gebruiken met m'n originele setup, goed om te weten.

Grappig dat jij reageert Michelli, want via jou BLOG kwam ik bij die firma uit wat de folie op je koplampen plakt.
Ik heb de koplampen en de voorste knippers op de post gedaan, ben benieuwd naar het resultaat  :eusa_dance:
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

mitchelli

Oke grappig. Gewoon naar Presto in Zoetermeer gestuurd? Dan zal het resultaat je wel bevallen!
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

daanium

Citaat van: mitchelli op 30-09-2013 17:47:40
Oke grappig. Gewoon naar Presto in Zoetermeer gestuurd? Dan zal het resultaat je wel bevallen!
Presto (changeo) indeed!
Kan snel gaan zeiden ze, 1 of 2 dagen.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

hertogjan6

Citaat van: koen.s op 30-09-2013 22:15:27
Mag er folie op je lampen voor apk, of is dit afkeur?
alles wat er op lampen geknooid word is apk afkeur ;)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Martijn_B

Gewoon reservesetje op de plank leggen ;)

Lichtbeeld is trouwens perfect met die folie.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software