[S60] Daanium v4.0 | Rotora Big Brake Kit

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

daanium

Thanks voor de tip, vanavond of een dezer dagen eens proberen.
Heb nu een mooie handremhoes :eusa_dance: dus dan kan die er ook meteen op ;)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

Ewout Schalkwijk

Ff lekker bijlezen vanuit Zuid Frankrijk. ;D Je bent weer lekker productief bezig geweest Daan. :eusa_clap:

Ben zoo benieuwd hoe je die spoiler erin gaat krijgen...


Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

daanium

#1952
Oeh, Zuid Frankrijk... Daar zijn wij twee jaar geleden geweest met de Coupe.
Heerlijk!!!! Leuk dat je vanuit je vakantie nog mee leest :D

Vandaag zijn we lekker een stukje gaan touren.
De coupe loopt heerlijk!
Op de terugweg werden we ingehaald door een rode Mitsubishi EVO die met een zwarte Lexus IS200 (of IS300?) leuk aan het spelen was.
Dat kon ik helaas niet weerstaan, dus versnelling terug en planken ;D
De EVO liet het na 'n tijdje even voor wat het was, maar de Lexus bleef spelen.
Op een gegeven moment liet hij z'n snelheid wat zakken en ging ik 'm wel even inhalen.
Met alles wat ik had trok ik door naar een mooie snelheid.
Bijna ongelofelijk, maar de Lexus kwam me nog best snel voorbij :eusa_clap:
Daarna liet hij z'n snelheid weer zakken en kreeg hij 'n duimpje van m'n vriendin en mij ;)
Leuk zo'n sprintjes, vanzelfsprekend hebben we ons verantwoordelijk gedragen en hebben we niemand in gevaar gebracht.

Toen we terug naar huis reden, hoorde ik steeds rechts-voor een klonk geluid als we over een hobbeltje gingen.
Met sturen is er geen bijgeluid, daarom denk ik dat er iets is met 'n schokbreker ofzo.
Komende week maar eens de brug op rijden en kijken wat er aan de hand is.

Vanavond ga ik het voorste deel van de mid-console beplakken met de carbon folie.
Dan heb ik alle delen gehad, op het deel rondom de radio na. Om het goed te krijgen, wil ik de bocht om.
En om de bocht om te kunnen, moet het deel uit het dashboard.
In mijn eigen blog is te lezen hoe dat moet, dus daar binnenkort ook maar eens een avond tijd voor maken.

Verder heb ik vandaag mijn Dolce Gusto machine gerepareerd :)
Dat ding heb ik 'n jaar of twee geleden gekocht maar eigenlijk alleen in het begin gebruikt.
Toen was ie 'n keer gevallen en daardoor was de watertank stuk.
Omdat ik toch wel kan genieten van zo'n "verwen koffie" had ik me voorgenomen om maar eens een nieuwe tank te kopen.
Dus afgelopen maandag wat zitten Googlen en zo'n ding besteld voor 'n tientje.
Daarna bleek dat ik de houder voor de cups kwijt was :eusa_shifty:
Dus weer gaan kijken wat ik zo'n ding kon bestellen, voor iets minder dan 20 euro had ik 'm in huis.
Vanmorgen was het moment van de waarheid, ik verheugde me op een latte macchiato.
Helaas ging steeds het power lampje rood branden :(
In de handleiding stond dat het apparaat ontkalkt moest worden.
Die stappen gevolgd, maar helaas geen verandering

Dit is 'm, ze zijn er in nog meer modellen, maar dat doet er niet echt toe denk ik


Op Youtube (en Google) staat dat de uitgang wel vaker verstopt kan raken.
Daardoor kan water er niet uit. Dat was eigenlijk ook wel mijn probleem.
Het apparaat schakelde goed in, leek ook op te warmen, leek ook water rond te pompen, maar er kwam niks uit.
Dus met een naald dat ding eens doorgeprikt... niks.
Toen kwam ik nog een andere beschrijving tegen.
Daar haalde ze het hele plaatje waar de uitloop in zit, er uit.

Eerst met een naald of een kleine platte schroevendraaier in het rond gaatje drukken


En daarna kun je zo 't hele dingetje er uit pakken


Dat schoon gemaakt (wat eigenlijk niet vuil) en de uitloop nog maar eens met 'n naald doorgeprikt.
Geen resultaat... Tja, dan zit er niets anders op dan het apparaat open te maken :evil:


Er zitten aan de achterkant vier schroeven (tx10 met zo'n gaatje)


Daarna zitten aan de onderkant een paar van deze dingen, die moeten los




Daarna, met een beetje trekken en klooien, krijg je de twee kappen los.
Op de onderstaande foto zie je rechts de aan/uit knop, die wip je zo los, daarna heb je lekker de ruimte op de knutselen.

Bij ons was het probleem dat het pompje geen water pakte.
Links beneden op de foto zie je twee pijlen.
Die wat naar boven wijst, geeft de water richting aan vanuit de water tank.
Die zat vol met water, maar die andere slang, waar de pijl omlaag wijst, die bleef droog.



Toen heb ik dat slangetje los gehaald wat naar de pomp loopt (waar dus geen water in kwam)
Daar met een lepeltje wat water in laten lopen en het apparaat nog eens laten pompen.
Het water zakte wel iets, maar er bleef ook nog water staan :eusa_think:
Hmm.. wat is dat toch? Zou het pompje kapot zijn?
Nehh, daar geloof ik niet in ;D
Dus nog eens proberen en yes! Daar trok de pomp de waterslang leeg.
Daarna viel het apparaat wéér in storing, maar nu met gegronde reden; het water was op :P
Met een kommetje water nog eens getest of de pomp aan bleef zuigen, en ja hoor.. all good :eusa_dance:

Zojuist een lekkere latte gehad, lekker hoor :P
Vanavond weer Volvo gerelateerde foto's, van de carbonfolie om het moeilijke deel van de mid-console.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

razorx

  ;D
:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Prachtig een koffiezet apparaat how to!

daanium

#1954
Citaat van: razorx op 02-08-2015 20:26:28
  ;D
:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Prachtig een koffiezet apparaat how to!
Haha ja je moet wat he ;)

Nu weer tot de orde van de dag, de carbon folie.
Het deel waar de handrem zit was aan de beurt en liet zich eigenlijk goed doen.
Het bochtenwerk viel wel mee.
Hier nog 'n paar pics, omdat jullie het zijn ;D

Eerst het stuk console schoon gemaakt met wasbenzine en ontdaan van stukjes plak-stof
(poging tot anti-kraak volgens mij... ehh anti-piep voor de duidelijkheid)




Daarna de folie redelijk op maat geknipt en op het onderdeel gelegd
Zoals op de foto te zien is, was mijn stuk te klein.
Ik had er geen rekening mee gehouden in welke richting de structuur liep :eusa_wall:


Daarna alle gaten 'aangedrukt' zodat je ziet welke vorm je moet volgen


Dan voorzichtig aan één kant begonnen met 'omflappen'


Die werkwijze rondom gevolgd en de overtollige folie weg gesneden met een scherp Stanley mesje


Even in de mid-console om te kijken of het mooi is geworden...






Operatie geslaagd al zeg ik het zelf :eusa_dance:
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

henry classic v70

Dat staat erg mooi i.c.m. het rode leer  :eusa_clap:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

mehn

Citaat van: daanium op 02-08-2015 18:52:33
Helaas ging steeds het power lampje rood branden :(
In de handleiding stond dat het apparaat ontkalkt moest worden.
Die stappen gevolgd, maar helaas geen verandering

Misschien kun je de mijne ook fixen? Die knippert 2x groen en daarna rood. ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

daanium

Citaat van: henry classic v70 op 02-08-2015 23:45:16
Dat staat erg mooi i.c.m. het rode leer  :eusa_clap:
Yes, vind ik ook, mooie combi

Citaat van: mehn op 03-08-2015 07:38:39
Citaat van: daanium op 02-08-2015 18:52:33
Helaas ging steeds het power lampje rood branden :(
In de handleiding stond dat het apparaat ontkalkt moest worden.
Die stappen gevolgd, maar helaas geen verandering

Misschien kun je de mijne ook fixen? Die knippert 2x groen en daarna rood. ;D
Haha, wie weet ;D
Heb je al geprobeerd om met een naald die uitgang door te prikken?
Blijkbaar gaat het daar 80% van de gevallen mis
Alsof ik een deskundige ben :P
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

mehn

Citaat van: daanium op 03-08-2015 09:42:07
Haha, wie weet ;D
Heb je al geprobeerd om met een naald die uitgang door te prikken?
Blijkbaar gaat het daar 80% van de gevallen mis
Alsof ik een deskundige ben :P

Nee dat niet, maar ik heb er wel al 2 liter ontkalker doorheen gejast ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Unexist

Ziet er goed uit man, bij mij ziet het er uiteindelijk ook zo uit, wat een gekloot met die folie haha. maar als je het een beetje warm maakt kun je alles beplakken maakt niet uit wat voor hoek ofzo. ik heb 3M

http://www.stickerland.nl/3m-wrapfolies/dinoc-series-carbon-wrap-folie-c-334_290.html
Volvo C70 T5 Garrett GT2876R - Siemens 630cc Injectors - 3'' Downpipe - 3'' Catback - 60mm Intercooler - Fasttech Powered - 400+ PK
Volvo 855 R 350+ PK    (Sold)
Volvo 855 GLE (Sold)
Volvo S60 2.4 (Sold)

koen.s


V70 classic

Tis geen Alcantara he

:evil:


Maar netjes Daan  :eusa_clap:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

daanium

Citaat van: Unexist op 03-08-2015 19:40:21
Ziet er goed uit man, bij mij ziet het er uiteindelijk ook zo uit, wat een gekloot met die folie haha. maar als je het een beetje warm maakt kun je alles beplakken maakt niet uit wat voor hoek ofzo. ik heb 3M

http://www.stickerland.nl/3m-wrapfolies/dinoc-series-carbon-wrap-folie-c-334_290.html
3M is normaal ook perfect spul, maar om via internet iets te gaan bestellen... ik weet het niet.
Voor mij was het doorslaggevend om de folie te zien en te voelen.
Maar als je weet welke folie je wil hebben, is internet natuurlijk een perfecte optie :)

Citaat van: koen.s op 03-08-2015 20:20:01
Netjes Daan  :eusa_clap:
Thnx kerel, ben blij met het resultaat!
Hopelijk krijg ik niet dezelfde ervaringen als jij had :eusa_shifty:

Citaat van: V70 classic op 03-08-2015 20:38:44
Tis geen Alcantara he
:evil:

Maar netjes Daan  :eusa_clap:
Ghehe, nee dat niet, maar daar moet je ook écht een vakman voor zijn, om dat netjes te krijgen.

Vanavond en/of morgen ga ik het dashboard er uit halen om het laatste deel te 'wrappen'
Dan natuurlijk weer foto's :-*
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

Martin-R


daanium

#1964
Goedemorgen!
Wat gaat de tijd snel en wat leven we toch in een leuke wereld!
Ik zal mezelf even kort toelichten ;)
Voor mij gaat de tijd snel omdat ik het liefst bijna dagelijks hier op het forum mijn zegje doe over mijn C70.
Er lopen nog een paar projecten, en als die klaar zouden zijn is er altijd nog van alles te vertellen over de projecten die ik al klaar heb ;D
Tot mijn verbazing (en schrik!) is het al ruim twee maanden stil in mijn BLOG... Er speelt zich op dit moment veel af in mijn leven; dus ook in mijn hoofd.
Dus de tijd gaat voor mij snel, heel erg snel.

Maar om weer even terug te komen op de orde van de dag: het navigatie project natuurlijk ;D
Afgelopen zaterdag heb ik een pakketje ontvangen, een pakketje gericht aan mij maar zonder gegevens van een afzender :eusa_think:
Geen idee wat het was, dus maar eens open gemaakt:





<-- video !

kijk nou! een werkende RTI-scherm-omhoog-omlaag-klap schakeling! :eusa_clap: :eusa_dance:
Dat is toch geweldig! Ik weet dus niet van wie het af komt, maar eigenlijk kunnen het er niet veel zijn ;)
Er zijn maar enkele die weten van mijn project die óók mijn adresgegevens hebben, maar wie mag ik bedanken?
Wie heeft de tijd genomen om een printje in elkaar te bakken?
Wie heeft alles aan gesloten op een motortje?
Wie heeft een doos vol sigaren opgerookt om dit projectje als generale repetitie in te bouwen in een sigaren doos?
Wie mag ik heel erg bedanken?
Ik weet het niet, maar dit zijn wel momenten waarvan ik echt een gelukkig gevoel krijg.
Met dit soort gebaren weet je toch gewoon dat er toch nog veel goede en aardige mensen zijn op deze wereld.
En de timing is excellent! Soms heb je wel eens van die dagen dat dingen niet lopen zoals je wil.
Een pakketje als dit, zet dan direct weer alles recht, ik ben oprecht dankbaar voor het gebaar :eusa_clap:

Dan nog even kort over de Coupe zelf, daar gaat het niet helemaal vlekkeloos mee :-[
Als ik 'm start in koude toestand, loopt hij stationair gewoon netjes, maar als ik dan gas geef (om weg te rijden) zakt het toerental in en pruttelt de auto maar wat.
Ga ik dan toch gewoon door met rijden, dan na 'n 100 meter ofzo stopt die met gek doen en loopt die mooi als altijd ???
Binnenkort maar eens de ontsteking nalopen, kijken of er iets aan vervanging toe is.

Daarnaast hoor ik de ABS soms gewoon tijdens het rijden 'trillen' (of duwen, brommen, ratelen? hoe omschrijf je het?)
En dan springen ABS + TRACS aan op het dashboard, volgens de zoekfunctie moet de ABS controller even naar Thuur ;)
Maar ik wil 'm eerst effe laten uitlezen, misschien is er 'n sensor aan vervanging toe.
Misschien haal ik het maar in m'n hoofd, maar lijkt ook sinds dit probleem dat er wat power mist.
Alsof de auto niet meer alles daar heeft wat die eerst daar had, alsof hij zich inhoud.

Verder heb ik een van mijn mooie nieuwe 18 inch Pegs beschadigd :-\ dat deed wel even pijn.
De winterset komt er binnenkort op, dan kan ik die Peg eens naar een velgendokter brengen :)

Nou, dus eigenlijk, druk of niet, snelle minuten of trage seconden, mede door het pakketje van mr. anoniem ga ik weer lekker verder met m'n RTI project!
Is ook handig om op andere gedachten te komen ;)
Binnenkort weer meer, en hopelijk ook weer met meer regelmaat
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]