[S70] Daanium v5.0 | De S70!

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Het is voor de C een strip die doorloopt onder de ruit en tegelijk met de ruit ingelijmd wordt.


daanium

Ja volgens mij verschillen die van de C70 (coupé & cabrio) tegenover die van de 850/S70/V70.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

diederickvolvo

ik heb nog een c70 sloper staan, als die eraf te halen is mag die voor weinig weg?

daanium

#2763
Het raam is laatst dus bij de dealer vervangen, dat is nu weer helemaal netjes.

De kapotte koelslangen heb ik inmiddels ook vervangen door een setje nieuwe en nu is weer alles lekkagevrij in de Coupe :eusa_clap:
Tijdens de koelslang wissel heb ik ook de Forge Dumpvalve er uit gesloopt, ik begin oud(er) te worden volgens mij ;D

Terwijl ik dit schrijf staat de Coupe op de brug om gekeurd te worden.
Dat werd ook tijd, want eigenlijk moest dat al 06-06-2019 gebeurd zijn.
Maar de Coupe stond bij de garage (en dus niet op de openbare weg) waardoor we nog wat tijd hadden om de APK te regelen.
Ik heb samen met de keurmeester een kleine pre-APK check gedaan, en er waren een paar puntjes die ik zelf makkelijk kon oplossen.
Zo waren de voorste banden te kaal (minder dan 1.6mm profiel), het lichtbeeld van de mistlampen (voor) was niet OK en het mistlicht achter deed het niet.
Allemaal niet zo spannend dus ik verwacht dat ie binnen een uurtje weer buiten staat ;)
Het achterste mistlicht deed het niet door een defect lampje, de banden zijn vernieuwd en de mistlampen voor heb ik gedemonteerd.
Als ik terug ben van vakantie bestel ik daar een setje nieuwe voor, dan staan de mistlampen ook weer netjes in de R-bumper 8)

Nu stoort me wel nog één klein ding aan de Coupe; de binnenverlichting blijft bijna altijd branden na het sluiten van de passagiersdeur.
Ik heb in het verleden al vaker dit probleem voorbij zien komen, dus even opzoeken hoe ik dat ook al weer kon fixen.
Iets met 'n stukje plastic op een switch plakken ofzo ???
ik ga weer eens de zoekmachine van dit forum gebruiken, wish me luck ;D

Zoekmachine deed zijn werk super vandaag!
Dit bedoel ik : How to: microschakelaars deurslot V70/S70 vervangen
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

JeroenV70

Citaat van: daanium op 20-03-2012 15:12:48
De Ramen goed afstellen!

Donderdag ga ik naar een kennis van me, die wil me gaan helpen met het afstellen van de ramen.
Zoals ik al eerder zei ben ik naar een Volvo dealer geweest hier in de buurt, voor het wind-ruis probleem, zij kregen het blijkbaar niet beter dan zo:







rechts zie je de Volvo sleutel tussen de opening... :eusa_eh:

Als ik de deur dicht doe terwijl ik het raam mee duw aan de bovenkant, dan zit het zo (links)



de opening bij de spiegel is nog steeds net zo slecht als altijd... :-\ (rechts)

ik bel zo even met de dealer, als zij me niet kunnen/willen helpen, ga ik dus donderdag maar zelf aan de slag.
Omdat dan de deurpanelen er toch af moeten, kan ik meteen de speaker vervangen :eusa_dance: die bromt nu een beetje.

vanavond eens op mijn gemak de printjes van de dealer doorgenomen.. het gaat me een behoorlijke klus worden.
het heeft me wel al een beter zicht gegeven op deze klus, ik wist bijvoorbeeld niet dat de buiten spiegels ook mee doen aan de stand van het raam (of misschien niet echt de stand, maar zeer zeker wel de afsluiting van het raam, wat bij mij nu dus zo veel windruis veroorzaakt).

De stand van het zij-raam in de coupe word door een aantal dingen bepaald:
  • de deur
  • de raamcassette in de deur
  • het raam(glas) in de raamcassette
  • het raam(glas) t.o.v. de A-stijl
  • de spiegels

en om het feest compleet te maken, zijn er niet minder dan 12 punten waarop je moet controleren als je denkt dat bovenstaande punten goed staan ;)

ondanks dat ik denk dat ik er behoorljik wat werk aan heb, heb ik er wel zin in !
je kunt ZO veel stellen, dat het volgens mij ten alle tijden op te lossen is, er gaan alleen wat uren in zitten.


Was deze klus nog goed gelukt?
Heb je nog tips?
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

daanium

Hoi Jeroen,
Die klus was destijds nog wel gelukt, maar het was een hele klus.
Mijn gouden tip is, koop een andere deur in dezelfde kleur met een raam dat goed is afgesteld.
Het raam is volgens mij op drie manieren af te stellen
- via de complete deur (ten op zichtte van de auto)
- via de complete raam-cassette in de deur
- via het raam(glas) in de cassette

Bij mij bleek achteraf iets versleten te zijn, waardoor het permanent afstellen niet mogelijk was.
Ik kan me helaas niet meer herinneren wat dat was. Waarschijnlijk die wieltjes waar de staalkabel overheen gaat.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

JeroenV70

Citaat van: daanium op 02-12-2019 09:29:46
Hoi Jeroen,
Die klus was destijds nog wel gelukt, maar het was een hele klus.
Mijn gouden tip is, koop een andere deur in dezelfde kleur met een raam dat goed is afgesteld.
Het raam is volgens mij op drie manieren af te stellen
- via de complete deur (ten op zichtte van de auto)
- via de complete raam-cassette in de deur
- via het raam(glas) in de cassette

Bij mij bleek achteraf iets versleten te zijn, waardoor het permanent afstellen niet mogelijk was.
Ik kan me helaas niet meer herinneren wat dat was. Waarschijnlijk die wieltjes waar de staalkabel overheen gaat.

Kijk, daar heb ik wat aan.
Ook een ding om niet zomaar overheen te stappen als je zoiets aantreft bij een auto die je overweegt te kopen dus.
Dankjewel voor je reactie
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

daanium

#2767
Damen en heren,

De coupe gaat na lang twijfelen toch de verkoop in.
Er wordt plaats gemaakt voor een jongere Volvo, ik heb m'n zinnen gezet op een S60 uit 2012.
Van diverse kanten krijg ik te horen dat ik er spijt van ga krijgen.
Want de C70 is een speciale wagen voor liefhebbers, de S60 uit 2012 is dat niet (of in ieder geval minder).
Toch hak ik de knoop door en verkoop ik mijn projecten-wagen ;D
Helaas is het navigatieproject er nooit helemaal van gekomen :eusa_boohoo: en liggen de elektrisch inklapbare spiegels ook nog stof te happen op een rek.

Bedankt allemaal voor de heerlijke jaren op dit mooie forum, ik heb er van genoten!

Link naar advertentie
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

razorx

Jammer, maar kan het me ook wel voorstellen.
Ik heb heel erg genoten van je weblog maar ook van de altijd fijn lopende handel tussen ons.

Soms wil je met andere zaken aan de gang of gewoon verder. Dingen veranderen.

Ewout Schalkwijk

Jammer Daan, het is een hele mooie.  :'(

Ik hoop dat je een mooie S60 vind.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Vulk

Daar ga je volgens mij inderdaad spijt van krijgen denk ik. Maar kiezen is verliezen.

diederickvolvo

Snik, altijd vond ik het leuk als er een update kwam. De passie straalde er vanaf!
Zorg alsjeblieft dat die naar een liefhebber gaat, demonteren zou echt echt zonde zijn

elianmars

Ik weet hoe je je voelt, Daan. Mijn V70 staat ook te koop  :eusa_shifty: ;D

Succes met de verkoop!

daanium

Citaat van: razorx op 04-01-2020 14:10:26
Jammer, maar kan het me ook wel voorstellen.
Ik heb heel erg genoten van je weblog maar ook van de altijd fijn lopende handel tussen ons.

Soms wil je met andere zaken aan de gang of gewoon verder. Dingen veranderen.
Jammer dat we elkaar nog steeds nooit ontmoet hebben, maar hopelijk komt dat alsnog een keer.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 04-01-2020 14:39:28
Jammer Daan, het is een hele mooie.  :'(

Ik hoop dat je een mooie S60 vind.
Ja, de C70 is inderdaad een pracht wagen.
Ik ben ook bang dat ik het 'speciale' van deze coupe ga missen bij m'n volgende Volvo.
Bijna elke autoliefhebber herkent de C70 direct aan zijn mooie lijnen.

Citaat van: Vulk op 04-01-2020 17:40:04
Daar ga je volgens mij inderdaad spijt van krijgen denk ik. Maar kiezen is verliezen.
We gaan het zien, ik houd jullie op de hoogte ;)

Citaat van: diederickvolvo op 04-01-2020 18:18:24
Snik, altijd vond ik het leuk als er een update kwam. De passie straalde er vanaf!
Zorg alsjeblieft dat die naar een liefhebber gaat, demonteren zou echt echt zonde zijn
Demonteren zou ik zelf echt jammer vinden, al heb ik al 'n berg aan PB's gekregen van mensen die onderdelen willen reserveren :P
Ik hoop dat de coupe naar een liefhebber gaat die er met net zoveel passie en liefde mee om gaat zoals ik zelf altijd gedaan heb :angel:

Citaat van: elianmars op 04-01-2020 23:20:19
Ik weet hoe je je voelt, Daan. Mijn V70 staat ook te koop  :eusa_shifty: ;D

Succes met de verkoop!
Thnx! jij ook  ;D


Mijn zoektocht naar een S60 is begonnen, ik ben op zoek naar een T6 model en dan met het 3.0 blok.
De afgelopen dagen heb ik me veel ingelezen over de S60 en volgens mij zijn er maar weinig dingen waar je op moet letten.
Via Martijn heb ook bevestiging gekregen dat er weinig ellende is en ook mijn vaste automonteur keurde mijn keuze niet af.
Al had m'n monteur nooit verwacht dat ik de coupe ooit weg zou doen, omdat ik bijna al mijn projecten bij hem in de werkplaats heb mogen doen.
Hij heeft gezien hoeveel tijd er in is gaan zitten (vanuit hem gezien: hoeveel tijd 1 van zijn bruggen niet beschikbaar was :P)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

elianmars

Citaat van: daanium op 08-01-2020 08:12:10

Citaat van: elianmars op 04-01-2020 23:20:19
Ik weet hoe je je voelt, Daan. Mijn V70 staat ook te koop  :eusa_shifty: ;D

Succes met de verkoop!

Thnx! jij ook  ;D

Is al gelukt. Vrijdag te koop gezet, zondag is-ie opgehaald  ;D