Black stone project

Gestart door de geneRaal, 29-02-2012 12:44:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

de geneRaal

Citaat van: The Demon op 02-11-2012 21:14:33

Lekker overdadig met vet geweest (lees niet te zuinig)?

Groet,
The Demon.

zo erg zelfs,dat het eruit liep toen ik het inelkaar zette  ;D
Blackstone under construction

The Demon

Dan komt het wel goed.

Groet,
The Demon.

grijzev70tdi

hoe vetter hoe better
Grolsch, het klinkt al lekkerder

de geneRaal

Zo,net de as gemonteerd. Nu afwachten hoe het zich houd. Hij maakte met naar buiten rijden geen herrie,dus heb goede hoop .      :eusa_angel:
Blackstone under construction

Henk855

Mooi werk alleen schreef je dat een van de kogels een ander kleurtje had, heb je die hergebruikt of daar een nieuwe kogel voor genomen? Verkleuren kan betekenen dat de kogel goed warm is geweest en dat kan de hardheid aantasten.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

de geneRaal

Ik heb die kogel hergebruikt,we zien wel hoe het gaat. Als hij weer herrie gaat maken dan vervang ik alle kogels. Het is een oplossing die ik vrijdag bedacht had,en geen tijd/zin meer had om op nieuwe onderdelen te wachten .   ;)
Blackstone under construction

Ewout Schalkwijk

Maar dat afdichtingsrubber was toch niet meer wat het ooit was. Hoe heb je dat dan opgelost?


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

de geneRaal

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 05-11-2012 15:59:18
Maar dat afdichtingsrubber was toch niet meer wat het ooit was. Hoe heb je dat dan opgelost?


Ewøut

Het afdichtingsrubber heb ik goed schoongemaakt,en weer een beetje in vorm gemaakt met een fohn.
Niet te warm natuurlijk  ;D
Het leek wel een nieuw rubbertje nadat ik het had schoongemaakt,toen de pasvorm nagekeken en bleek dat hij wat vervormd was.
Met de fohn wat meer verwarmd en wat trekwerk eraan,paste hij redelijk.
Heb daarna de rubbers ingesmeerd met lijm,en toen op het lagergedeelte geplakt en zodanig dat de pasvorm goed uitkwam.
Dus vandaar ik geen nieuw rubber heb besteld.
Blackstone under construction

Ewout Schalkwijk

 :eusa_clap: Toch zou ik, als het nu veel beter/goed is, nog een keer de boel openmaken en gelijk nieuwe kogels en afdichting gebruiken. Als er in de komende tijd weer zooi in komt, is het misschien dan wel onherstelbaar.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Broabander

Ik zou het inderdaad eens 500km aankijken met flink testen en daarna nog eens alle slijtagedelen zoals die rubbertjes vervangen als het opgelost blijkt.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

de geneRaal

Citaat van: Broabander op 05-11-2012 19:07:03
Ik zou het inderdaad eens 500km aankijken met flink testen en daarna nog eens alle slijtagedelen zoals die rubbertjes vervangen als het opgelost blijkt.

Goed idee,dan doe ik beide zijdes.
Lagers en rubbers vervangen  :angel:
Het werk is het niet,dat weet ik nu  :D
Blackstone under construction

razorx

Ach je hebt in ieder geval de oorzaak te pakken en je bent weer een ervaring rijker.

mikep

ik ben benieuwd hoelang dit goed gaat, die "zwart vermalen drop" is de olie uit het vet wat er in zat (te warm geworden).

gr

de geneRaal

Citaat van: mikep op 05-11-2012 22:15:14
ik ben benieuwd hoelang dit goed gaat, die "zwart vermalen drop" is de olie uit het vet wat er in zat (te warm geworden).

gr

en te warm geworden is oorzaak van te weinig vet  ;)
maar ik hou het in de gaten.
zou het misschien komen doordat de uitlaat (dichtbij de cat ) en onder hangt?
Blackstone under construction

mikep

kan veel oorzaken hebben, oud vet, teveel vet, te weinig vet, montage as etc
mbt de uitlaat, het temperatuurbereik van het lagervet moet wel hoog genoeg zijn, de stralingswarmte (uitlaat) zal door de buitenlucht redelijk snel afnemen . Als het temp-bereik (vet) binnen de temp van de uitlaat zit (op die plek) dan is het geen probleem. Lagervet gebruikt voor hoge temp zit je dus goed.

gr