nieuwe koppeling

Gestart door marcelV70R, 25-07-2004 23:23:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marcelV70R

bij de aankoop 2 jaar terug wist ik al dat er een keer een nieuwe koppeling in  de roffel moest komen.
maar aangezien niet de plaat maar de drukgroep het grootste euvel was heb ik het zo lang mogelijk uitgesteld.
maar ja het moest er toch een keer van komen.
ik had bij walter een tijdje terug al een komplete set + keerring besteld, en met koen een afspraak gemaakt om deze een keer in het weekend in helmond in de roffel te zetten.
en dit weekend was het dan zover, net terug van vakantie en gelijk de handen maar weer eens vuil maken.
vrijdagavond naar helmond vertrokken, joris was zo vriendelijk om ook te komen en mee te helpen.
zaterdagmorgen op tijd richting gemert gereden, want koen had geregeld dat we de garage van carlo schmidt konden gebruiken.
das toch wel handig dat je niet mis grijpt als je gereedschap nodig hebt.
eerst maar eens beginnen met de boel los halen.
nou daar gaat een heleboel tijd in zitten, na een paar uur sleutelen hadden we de boel zover los dat de bak eronder weg kon.
alles schoon gemaakt en de nieuwe keerring erin gezet.
de koppeling erin en de boel maar weer vast zetten.
bij het los halen van de diverse onderdelen kwamen we een kapotte draagarm tegen.
nu kwam het dus goed van pas dat we bij schmidt waren want hij had ze op voorraad liggen, dus gelijk beiden maar vervangen, we hadden het nu toch los liggen.
tegen de avond waren we zover dat alle bouten en moeren weer op zijn plaats gezet konden worden, maar daar we het allemaal goed zat waren, besloten we de rest voor de zondag te bewaren.
carolien was zo vriendelijk geweest om spullen te halen voor een bbq, en ook was carlo uitgenodigd (volgens mij net als joris kind aan huis bij koen en carolien).
zondagmorgen tegen een uur of 11 waren we weer in gemert,deze keer zonder joris want die was zaterdag na de bbq naar huis gegaan.
alles goed vastgezet en een proefrit gemaakt, alles lijkt goed te zitten en ik kan de koppeling bijna naar beneden blazen.
rond een uur of 4 waren we weer in helmond, nog wat gedronken en toen richting soest en rond 6 uur was ik weer thuis.
mijn vrouw was zeer benieuwd en we hebben gelijk een proefrit gemaakt, ook zij is zeer te spreken over de koppeling(drukgroep)
ik ben blij dat ik het nu een keer zelf gedaan heb, ben gelijk genezen want het is echt een kl*te klus!!!!
maar ja ik ben wel een stuk wijzer geworden wat er allemaal in, op, en onder zo'n motor hangt.
bij deze wil ik koen en joris bedanken voor de hulp, en carlo voor de gastvrijheid en expertise!
en natuurlijk carolien voor de gastvrijheid(en geduld met 3 vervelende kerels het weekend in huis) en de heerlijke bbq.

marcel