850R's 850R

Gestart door 850 R, 13-08-2012 20:33:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

850 R

ik heb me net even voorgesteld bij wie ben ik, maar het lijkt me ook wel leuk een blogje met updates aan de auto bij te houden, dus vandaar. foto's en updates volgen nog
3e motor, 3e bak, 2e interieur, 2e set deuren, 2e laklaag, 2e frontje, volans zijn aan restauratie toe, maar originele uitlaat :)

850 R

#1
dit is dus de auto:



is door ons nieuw gekocht 16 jaar geleden, ondertussen 3e blok, 3e bak, 2e deuren, 2e turbo, 2e lak, 3e ruit enz... maar nogsteeds de eerst uitlaat :P

pas de klepstoters vervangen, dat ging allemaal goed, maar daarna begon de auto naar verbrande olie te stinken.
gelukkig was er niets rond het kleppendeksel te zien, maar na even onder de auto te kijken kwamen we dit tegen:



eventjes een busje remmenreiniger erop leegspuiten, paar doeken eroverheen, een klein ritje maken, en kijken waar al die olie vandaan kwam, dat was dus de spleet bij de krukaslagers:


sowiso nog een keertje helemaal schoonmaken, maar weet nog niet precies wat ik er verder mee ga doen
3e motor, 3e bak, 2e interieur, 2e set deuren, 2e laklaag, 2e frontje, volans zijn aan restauratie toe, maar originele uitlaat :)

Jeroentjuh

Olieretour turbo lek......

KIM

Vind ik wel heel stellig bij zo'n smeerboel.
Ik heb uit ervaring ondervonden hoe olie zich verspreidt en kan je vertellen dat je pas wat gaat vinden wanneer je de boel eens goed ontvet en dan na een stukje rijden weer eens goed gaan kijken.

Ik begon bij de olieretour en eindigde bij de afdichting van de oliepomp.

850 R

olieretourleiding is prima, zijn al eerdere problemen mee geweest, dus daar is bij de reparaties goed op gelet. ik heb alles al een keer goed ontvet, een klein ritje gemaakt, en het lijkt erg op een kapotte pakking of te grote spleet bij de krukaslagers
3e motor, 3e bak, 2e interieur, 2e set deuren, 2e laklaag, 2e frontje, volans zijn aan restauratie toe, maar originele uitlaat :)

850 R

#5
zoals ik al bij wie ben ik had gezegd, ik ben eigenlijk de zoon van de bestuurder.
maar aangezien ik al het sleutelwerk, en forumwerk doe, schrijf ik alle posts.
ik ben zelf ook een behoorlijk 850 fanaat, en ga later ook deze auto overnemen.

we hebben hem nieuw gekocht, en rijden er al 16 jaar in, en dat is ook de leeftijd die ik heb.
ik kwam vanmiddag een foto tegen van 1999, en toen pas realiseerde ik me hoe lang we die auto hebben:

ik ben dat jongetje met dat petje

en dit ben ik nu

3e motor, 3e bak, 2e interieur, 2e set deuren, 2e laklaag, 2e frontje, volans zijn aan restauratie toe, maar originele uitlaat :)

Unexist

Citaat van: 850 R op 19-08-2012 22:15:50
zoals ik al bij wie ben ik had gezegd, ik ben eigenlijk de zoon van de bestuurder.
maar aangezien ik al het sleutelwerk, en forumwerk doe, schrijf ik alle posts.
ik ben zelf ook een behoorlijk 850 fanaat, en ga later ook deze auto overnemen.

we hebben hem nieuw gekocht, en rijden er al 16 jaar in, en dat is ook de leeftijd die ik heb.
ik kwam vanmiddag een foto tegen van 1999, en toen pas realiseerde ik me hoe lang we die auto hebben:

ik ben dat jongetje met dat petje
http://img96.imageshack.us/img96/7417/volvo99.th.jpg
en dit ben ik nu
http://img267.imageshack.us/img267/4623/img0404dq.th.jpg



Gaaf dat de 850 al zo lang in jullie bezit is!. En succses met de olie lekkage.
Volvo C70 T5 Garrett GT2876R - Siemens 630cc Injectors - 3'' Downpipe - 3'' Catback - 60mm Intercooler - Fasttech Powered - 400+ PK
Volvo 855 R 350+ PK    (Sold)
Volvo 855 GLE (Sold)
Volvo S60 2.4 (Sold)

Henk855

Citaat van: 850 R op 19-08-2012 22:15:50
zoals ik al bij wie ben ik had gezegd, ik ben eigenlijk de zoon van de bestuurder.
maar aangezien ik al het sleutelwerk, en forumwerk doe, schrijf ik alle posts.
ik ben zelf ook een behoorlijk 850 fanaat, en ga later ook deze auto overnemen.

we hebben hem nieuw gekocht, en rijden er al 16 jaar in, en dat is ook de leeftijd die ik heb.
ik kwam vanmiddag een foto tegen van 1999, en toen pas realiseerde ik me hoe lang we die auto hebben:

ik ben dat jongetje met dat petje
http://img96.imageshack.us/img96/7417/volvo99.th.jpg
en dit ben ik nu
http://img267.imageshack.us/img267/4623/img0404dq.th.jpg



Dit is met recht de Volvo liefde is er met de paplepel in gestopt  ;D ;D ;D
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

)()()sT

Ik vind het wel een gave foto inderdaad uit 1999 :)
Zelf kochten mijn ouders hun 855 in 1997 dus heb ook nog wel (analoog) foto's uit die tijd.
Mijn V70R heeft inmiddels ook zijn derde motor, maar nu dus een nieuwe. Die 6 ton moet nu toch gaan lukken ;D

grijzev70tdi

Misschien heb ik ook nog we wat foto's bij onze oude volvo's. Ff op zoek binnekort
Grolsch, het klinkt al lekkerder

850 R

Nog een leuk nieuwtje, ik moet aankomend jaar voor mijn studie het tweede semester een stage doen, en ben daarvoor net aangenomen bij volvo vlaardingen, waar wij de auto toen gekocht hebben
3e motor, 3e bak, 2e interieur, 2e set deuren, 2e laklaag, 2e frontje, volans zijn aan restauratie toe, maar originele uitlaat :)

Henk855

Dat is helemaal gaaf Evan dat je daar je stage gaat lopen zeker omdat de wagen daar ook is aangeschaft. Ik ben ook erg benieuwd naar jullie R en zie hem wel op de meeting.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Julian

Leuk dat je daar stage gaat lopen en misschien later wel werken!

Ook mooi om die oude foto te zien, hier eentje van de onze in 2002




Grote heb ik hier liggen en ga die nog opnieuw scannen
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

850 R

nouja, later werken.. mijn doel is om de racerij in te gaan, en daarin mijn droom formule 1. maar hoe dan ook racerij
3e motor, 3e bak, 2e interieur, 2e set deuren, 2e laklaag, 2e frontje, volans zijn aan restauratie toe, maar originele uitlaat :)

850 R

Zeer slecht nieuws. Na bijna 17 jaar trouwe dienst gaat de R even een tijdje van zijn rust genieten. 2 autos rijden zit er bij ons in het gezin helaas eventjes niet in, en dan moet de meest slurpende en meest belasting/verzekeringskosten de deur uit. de deur uit zou ik dus nooit laten gebeuren. daarom gaat hij binnenkort de stalling in. daar gaat hij net zo lang staan tot ik hem kan betalen. ik ben nu net 17, en moet dus eerst nog eventjes wachten tot mijn vaste inkomen hoog genoeg is om een auto in de 250pk+ klasse te kunnen verzekeren, wat denk nog een jaar of 7 gaat duren. op dat punt gaat dus de R voor het eerst van eigenaar veranderen. maar blijft nogsteeds in hetzelfde gezin. MAAR..... er is gelukkig ook goed nieuws: hij krijgt wel een engine rebuild, en volledige restauratie terwijl hij stilstaat. oftewel op het moment dat ik er in ga rijden is ie weer 100% fabrieksnieuw! en misschien nog wel het leukste is dat ik dit zelf ga doen! anyways, er zit voor een flink aantal aankomende jaren geen 310pk ritjes meer in. dus nu nog maar even flink genieten en dan sleutelen maar.
3e motor, 3e bak, 2e interieur, 2e set deuren, 2e laklaag, 2e frontje, volans zijn aan restauratie toe, maar originele uitlaat :)