Auteur Topic: Zwarte S70 Fortissimo Blog  (gelezen 482 keer)

Fortissimo

• Lid 100+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
Zwarte S70 Fortissimo Blog
« Gepost op: 17-09-2012 09:44:02 »
Ik, Fortissimo, ben vanaf december 2011 eigenaar van een zwarte S70 2.5 10v LPG G3. uit 1999 met 372.000 km
aangekocht bij Used Volvo in Liempde voor E 2650,-.
Aangezien ik met de vorige een 850 wit van kleur met G3, veel plezier had gehad, en mijn vorige S70 blauw op benzine, erg goed reed, besloot ik hem te kopen.
Eigenlijk liever een V , maar de vrouw wil dat niet "lijkenauto" ?

Na een toch lange reis naar liempde met de trein, daar aangekomen auto niet klaar, geen nieuwe apk uitgevoerd, dus wachten.
En het blijkt wel weer dat je altijd moet gaan kijken, want de foto's lieten de "goede"zijde zien zonder schade, de schade kant die niet zichtbaar was bij foto's had toch wel aanzienlijke schade, die lak en plaatwerkschade had aan de zijkant beide portieren. Achterscherm flinke deuk, en nog wat kleine schades.
Toch wachten en wachten op APK, dus na ruim 4 uur wachten alles in orde , dus proefrit maken, en alles scheen te werken, en nieuwe apk, wel een paar kraakjes te horen,maar is niet een nieuwe auto.

Naar huis rijden, goh dat rijd me lekker, als vanouds , eindelijk weer een auto.

Na een paar wekenrijden gaan de kraakjes toch wel erger worden, dus moet ik aan de slag, maar eerst de kachelradiator maken, want het is koud en de verwarming doet ineens niets meer.
Dus deze kopen en deze geplaatst, wat komt er veel vloeistof uit deze defecte radiator.
Na het maken doet alles het weer en lekker warm.

Op naar de volgende klus.

Ewout Schalkwijk

• Volvomania in Optima Forma
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • XC70N D5 MY'06 / XC70NN D5 MY'08
    • reinemoen.net
Re: Zwarte S70 Fortissimo Blog
« Reactie #1 Gepost op: 17-09-2012 10:03:33 »
Gefeliciteerd met je S70! Maarre.. 2650,00 euro en dan geen garantie? :eusa_think:

Bijna alle 'normale' kraakjes en piepjes zijn goed op te lossen. Maar het kraken en piepen als je bijvoorbeeld over een onverharde weg rijdt is wat lastiger.

Succes,

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Fortissimo

• Lid 100+
  • Offline Offline
« Reactie #2 Gepost op: 17-09-2012 10:04:20 »
update 2012:

Ondertussen winterbanden erop gezet, 2e hands gkocht, nieuwe radio een 2 din. nieuwe matten en xenon ingebouwd, dat geeft veel licht.
De achterklep voorzien van nieuwe gasdempers, want hij valt dicht.
de kosten zijn redelijk opgelopen eind 2011 ben ik ondertussen toch bijna 3300 kwijt door aanschaf en nieuwe onderdelen.

Ik ga op zoek naar een persoon die mijn volvo in onderhoud kan doen, via het forum. 3 personen melden zich en ik ga in gesprek met de 2e omdat deze "betrouwbaar"overkomt en maak een afspraak in Utrecht.

Een bekende forummer blijkt het te zijn en deze onderwerpt de auto aan een inspectie en geeft aan wat er goed is en wat er aan onderhoud gedaan moet gaan worden, aangezien het boekje niet aanwezig is.
En dan is het best wel schrikken, als er toch onderdelen vervangen moeten gaan worden die kapot zijn, die met de apk zijn meegenomen en goedgekeurd terwijl deze al defect waren. Het is onmogelijk dat dit van ca 2000 km komt.
Sommige onderdelen veroorzaakten de "kraakjes"in de auto.
Dus afspraak maken en ff sparen voor de onderdelen.

Voordat de grote beurt en vervangen van onderdelen aan de beurt is, ook nog vervangen temp sensor, raamspoiler.

Wout309t

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #3 Gepost op: 17-09-2012 10:12:18 »
Had je ook al weleens gezocht naar info over deze garage voordat je hem kocht?
Bijvoorbeeld op dit forum.
2011 V70 2.0T R-Design MT

Fortissimo

• Lid 100+
  • Offline Offline
« Reactie #4 Gepost op: 17-09-2012 10:15:50 »
update 2012 maart

Vandaag grote beurt.
Alles vervangen, olie, oliefilter, luchtfilter, interieur filter, bougies.
tevens stabilisatoren voorzijde, die waren dus op en kraakten.

Dus hierna gelukkig weer goed op weg, en distrubutie was bij 360k gedaan, dus is even niet aan de beurt voor vervangen.
Aangezien de önderhoudsman" had aangegeven dat de remblokken, schijven e.d ook binnen afzienbare tijd vervangen moesten worden, hier ook een afspraak voor gemaakt. Origineel vervangen zou eigenlijk voldoende zijn, want ik wist nog niet wat ik met de auto wilde gaan doen.

Vervangen alle remdelen en blokken en ook handrem, die werkte dus ook niet, nieuwe remvloeistoffen.
Gelijk alles maar goed doen en voorlopig geen kosten hieraan, maar ja je bent wel weer ruim 500,- eurie verder en nog oplopend, want als de monteur gaat rijden om alles te checken geeft hij aan dat de koppeling eigenlijk ook zijn langste tijd gehad heeft , en je hoort hem ook echt als je hem indrukt, je begrijpt ja daar moet een nieuwe in.
Aangezien ik toch wel een tussenmodel heb, zitten op veel plaatsen net niet de onderdelen die je zou verwachten, je kent dat wel je bent dan altijd duurder uit, apart tussenmodel zal ik maar zeggen. Want met de koppeling zat er een andere in ook het vliegwiel  zat aardig los, dus vervangen die hap, maar ja ruim E 1000,- benm je kwijt, maar wel een sterkere koppeling zit er nu in, en geen originele.
Als het zo doorgaat loop je aardig leeg, maar omdat de auto steeds beter gaat rijden en en steeds meer plezier in hebt neem je dit voor lief.

Fortissimo

• Lid 100+
  • Offline Offline
« Reactie #5 Gepost op: 17-09-2012 10:34:24 »
update april 2012

Deze maand : stuurkogels, nieuw, nieuwe silentblokken achter, uitlijnen, aandrijfassen nieuw.

update mei 2012:

Nieuwe rubber voorpoten, vacuumlek opsporen en laten maken, goh wat loopt dat ......, dat horten en stoten.

Nieuwe koelwatersensor en thermostaat erin, verdelerkap en rotor nieuw en airco vullen ( dit werkte niet, hij klapte een buis uiteen , dus ff geen tijd de volgende keer maar dan )

Update: juni 2012
nieuwe voorgrill, een blokjesgrill en nieuwe voorlampen, van die zwarte met lenzen, staat enorm goed op mijn "zwarte".
Foto volgt zsm.
Update september 2012

Plaatsen nieuwe schokbrekers achterzijde, waren aan vervanging toe, dat merk je direct met rijden, een stuk strakker.
tevens een grote beurt weer gehouden, alles vervangen, dus onderhoud gaat nu goed en volgens het boekje en meer natuurlijk, steeds meer nieuwe onderdelen erop.
De teller staat nu op 393k dus best wel wat gereden.
12-09-2012 nieuwe velegen 17inch met nieuwe banden geplaatst, en dat rijd ook een stuk rustiger. Nieuwe achterveren, verzwaard ivm LPG, gehaald en nieuwe schokbrekers voorzijde allen van sachs. deze worden a.s zaterdag geplaatst.
Ondertussen wel ook een spoiler geplaatst, zodat optisch hij nu ook weer sprtiever oogt, al staat hij aan de voorijde nog iets te hoog.
Al met al ben ik nu ruim E 8000,- verder, maar wel met veel plezier en nog niet klaar met aanpassen en vernieuwen. foto's volgen

Oh ja de aircoverdamper is ook kduuk dus moet ook gemaakt gaan worden, een nieuwe plaatsen en een nieuwe droger.
iemand die dat kan in de buurt van Almere/zeist/utrecht, ik hou me aanbevolen.
« Laatst bewerkt op: 17-09-2012 13:22:52 door Fortissimo »

Fortissimo

• Lid 100+
  • Offline Offline
« Reactie #6 Gepost op: 17-09-2012 10:42:43 »
sorry,

ik zag 2 berichten tussendoor,

Ik had verder geen wanklanken over deze garage gehoord, maar daarna kwamen er nog meer "vervelende "verhalen over deze garage, van collega forummers.
Die hadden veelal ook een slechte ervaring gehad achteraf, want ook bij contact opnemen later, geven ze niet thuis.
 Kraakjes zijn allen opgelost, alleen s'morgens als ie koud is een paar kraakjes in armsteun en dashkastje, maar als ie warm is geen probleem.

Als hij van de week verder goed is ga ik verder kijken naar het plaatwerk en de beschadigingen, want hij heeft wel een grote spotrepair gehad, maar dat is achteraf zonde van het geld geweest, verkeerde spullen gebruikt, je ziet teveel nog zitten. ( en was niet goedkoop)
Dus eigenlijk zit ik te denken aan overspuiten gehele auto, maar ja dat moet wel qua prijs redelijk zijn en geen hoofdprijs gaan kosten, dus als jullie ideeen hebben of voorstellen graag.

Ewout Schalkwijk

• Volvomania in Optima Forma
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • XC70N D5 MY'06 / XC70NN D5 MY'08
    • reinemoen.net
« Reactie #7 Gepost op: 17-09-2012 14:11:34 »
Sow, dat zijn geen halve maatregelen zeg. :o

Goed werk. Het wordt vast nog wel wat met de S70 van jou. ;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein