De rooie TifF NeedelL T5 en de rest...

Gestart door The Volvoboy, 21-10-2012 16:35:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjenT5R

Lekkere plaatjes ook ja, heb je een linkje naar die remmen gebeuren?

Ik heb ze ook maar bij mij zitten de brackets gelast en ben niet tevreden met de stand van de klauw ten opzichte van de schijf.

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

elianmars


Died850

Die remmen mogen er wezen! En wat een verschil als je die 'nette' 960 naast die 'stoere' roze V70 zet ;D

T5-4life

Ziet er goed uit Koen. Volgende klus toch maar eerder inplannen  ;)
C70 T5 coupe LPI 1998 390 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 311 dkm

cornelis-b

Mooie upgrade Koen die remmen en nu die groene een poetsbeurt heeft gehad is het een "directie wagen" geworden ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

arjen850

#2810
Voorop gesteld, het staat ontzettend mooi en vol in de velg. Maar ik heb toch wat vragen.
Heb er eerst rustig over nagedacht, want heb geen zin in weer een nieuwe forum rel. Maar tis een discussie topic, dus ik vond dat ik er op mag en kan reageren.

Uiteraard zijn remmen er niet alleen om mooi te smoelen, maar ook indien nodig ons zo snel mogelijk tot stoppen te brengen. Omdat ik zelf ook best rondkijk voor een grotere remmeset, ben ik toch absoluut geïnteresseerd.
Gevoelsmatig is er best veel vlees weg nu op de bracket. Is er ooit een soort van kracht test geweest of de brackets in geval van nood nog altijd sterk genoeg zijn? Je moet er niet aandenken dat ze het eens begeven onder zware omstandigheden. Namelijk.

Als ik de foto's van de gemonteerde bracket secuur bekijk lijkt het of de bracket niet geheel recht met de schijf mee loopt, op de volgende foto lijkt ook de klauw niet recht te zitten.de ruimte waar de remblok dus niet komt lijkt me dus vrij groot. Komen ze aan de buitenkant niet buiten de schijf? Kan best zijn dat ondanks mijn bestudering het toch gezichtsbedrog is hoor.

En zit zitten de brackets links en rechts nu exact gelijk? Of zit daar marginaal verschil in? Dit vraag ik ivm scheefremmen?

leons850

Citaat van: arjenT5R op 15-02-2018 12:36:55
Lekkere plaatjes ook ja, heb je een linkje naar die remmen gebeuren?

Ik heb ze ook maar bij mij zitten de brackets gelast en ben niet tevreden met de stand van de klauw ten opzichte van de schijf.

Die gelaste brackets die jij hebt heb ik ook.
Echter heb ik ze zelf gelast maar ook een draadeind er bij in gezet zodat hij niet draagt op de lassen maar op draadeinden.
Het is gietstaal wat niet heel erg lekker last en snel last heeft van haarscheurtjes, daarom heb ik ook het extra draadeind geplaatst in het gat wat komt te vervallen en in de bracket.
Mijn set is ook iets anders gepositioneerd en dat bevalt prima.

Met die brackets van Koen heb ik de zelfde moeite als Arjen(850), dat weg halen vind ik maar griezelig.
Echter had Koen wel verteld dat het er nog best wat over blijft, maar goed.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

The Volvoboy

Citaat van: arjen850 op 16-02-2018 13:12:19
Voorop gesteld, het staat ontzettend mooi en vol in de velg. Maar ik heb toch wat vragen.
Heb er eerst rustig over nagedacht, want heb geen zin in weer een nieuwe forum rel. Maar tis een discussie topic, dus ik vond dat ik er op mag en kan reageren.

Uiteraard zijn remmen er niet alleen om mooi te smoelen, maar ook indien nodig ons zo snel mogelijk tot stoppen te brengen. Omdat ik zelf ook best rondkijk voor een grotere remmeset, ben ik toch absoluut geïnteresseerd.
Gevoelsmatig is er best veel vlees weg nu op de bracket. Is er ooit een soort van kracht test geweest of de brackets in geval van nood nog altijd sterk genoeg zijn? Je moet er niet aandenken dat ze het eens begeven onder zware omstandigheden. Namelijk.

Als ik de foto's van de gemonteerde bracket secuur bekijk lijkt het of de bracket niet geheel recht met de schijf mee loopt, op de volgende foto lijkt ook de klauw niet recht te zitten.de ruimte waar de remblok dus niet komt lijkt me dus vrij groot. Komen ze aan de buitenkant niet buiten de schijf? Kan best zijn dat ondanks mijn bestudering het toch gezichtsbedrog is hoor.

En zit zitten de brackets links en rechts nu exact gelijk? Of zit daar marginaal verschil in? Dit vraag ik ivm scheefremmen?


Het klopt idd dat de blokken iets buiten de schijf steken, dat ligt denk ik aan de positie van de gaten in de adapter. Anders dan dit monteren lukt niet.

Je vraag wat betreft het weghalen van vlees op de bracket begrijp ik goed, mijn collega en ik waren net zo sceptisch als jij en Leon. Echter, na het verzinken viel het idd wel mee, naar onze mening bleef er ruim voldoende vlees over.

Wat betreft het scheef zitten. Ik denk dat dat aan de foto ligt. Ik heb in ieder geval geen last van scheefremmen. :)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Taranis

Citaat van: leons850 op 15-02-2018 12:26:59
@Sander, dat heb ik je inderdaad eerder horen zeggen.
Helaas heb ik geen ervaring met de originele 320set.
Ben nu wel benieuwd.  ::)

Ik ook maar het valt nog niet mee om de originele brackets na te laten maken kan ik je inmiddels melden.

arjenT5R

#2814
Afraid so ron...

Heeft t nu nut om de mijne los te slijpen en opnieuw te doen?

Leon? Zitten ze bij jou wel lekker?

Ik vind dat zo dom dat je die rand niet meer krijgt aan de schijf.. maar in plaats daarvan heb je een randje over aan het remblok....

;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

leons850

Citaat van: arjenT5R op 16-02-2018 15:45:28
Afraid so ron...

Heeft t nu nut om de mijne los te slijpen en opnieuw te doen?

Leon? Zitten ze bij jou wel lekker?

Ik vind dat zo dom dat je die rand niet meer krijgt aan de schijf.. maar in plaats daarvan heb je een randje over aan het remblok....

;D

Uiteraard zitten ze bij mij wel lekker. ;)
Zonder gein, bij mij zijn ze uitgemeten en ik zit ook helemaal aan de buitenkant van de schijf.
Beide zitten wel exact gelijk en heb dus ook geen last van scheefremmen (hoewel zo'n klein verschil dat ook niet voor elkaar gaat krijgen hoor).

Het opnieuw doen, zou best kunnen, even goed inmeten hoe ver je naar beneden moet met die dingen als je draait om de vaste bout.
En wat mij betreft dan het gat op de bracket van de klauw die ongebruikt blijft even aftekenen op de adapter, gat doorboren, draad in tappen, draadeind er in en even vast poepen met het lasapparaat als je ze opnieuw gelast hebt. Op die manier krijg je ook nooit gezeik met haarscheurtjes in je las.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Paulsson

Die gepoetste DOP 960 ziet er zo ontzettend gelikt uit. Ik laat in het voorjaar ook graag Pablo onderhanden nemen om de echte DOP eruit te krijgen :D!


Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

The Volvoboy

#2818
Zoals een aantal van jullie wellicht al gezien heeft, staan er nog meer auto's in m'n onderschrift dan Tiff en de 960. Samen met Yannick (yannickdv) heb ik twee projectauto's voor de hobby ;D

Te beginnen met een Nautic Blue V70 T5 automaat van '97. Stond op Facebook en eigenlijk hebben we die gered van de sloop. Inmiddels al een hele hoop aan gedaan de afgelopen maanden. Complete stage 0 is bijna klaar. (Ontsteking, LMM, lambda sonde, thermostaat + KVS temp sensor, TPS, carterventilatie + vacuüm, draagarmen, aandrijfashoezen, radiateur, condensor, kachelradiateur, koplampen + knipperlichten, nieuwe banden en nog een hoop meer). Er resten eigenlijk nog een paar grotere klussen, waaronder de klepseals.

Daarnaast hebben we nog een Black Stone V70 2.5T automaat van '97. Stond in Duitsland te koop en ook deze was nogal verwaarloosd. Deze auto had een gigantisch olieprobleem: begon 2 minuten na de koude start blauw te walmen, ook al bij stationair, en dat hield eigenlijk niet meer op. Onze handen begonnen te jeuken... ;D Begonnen met de carterventilatie. Die was behoorlijk gaar. Na het monteren van een nieuwe carterventilatie was het roken bij stationair voorbij :D Enkel na heel even stationair draaien braakte het ding een gigantische blauwe wolk uit als je gas gaf. :eusa_shifty: Tja, wat te doen? Op deze leeftijd en met deze kilometers krijgen al onze auto's last van olieverbruik langs de klepseals. Aangezien we nog nooit een blok open hadden gemaakt en we eigenlijk niets te verliezen hadden, gereedschap en onderdelen besteld en het klepdeksel losgetrokken ;D Na het vervangen van de klepseals was het roken dus helemaal weg :eusa_dance: Daarom besloten de auto te importeren en ook deze auto te verwennen met een lekkere stage 0. :)

Bij aankoop:



Op dit moment:





Ja, inmiddels voorzien van een nieuw kvs-tankje ;D



Inmiddels met deze auto bijna 1000km gereden en tot nu toe nog geen olieverbruik kunnen waarnemen :D

Goed, terug naar de blauwe T5 ;D Aangezien de klepseal operatie bij de 2.5T zo goed gelukt was en we de afgelopen 5000km die we met de T5 gereden hadden bijna 5 liter olie hebben moeten bijvullen, moest deze ook maar onder het mes. Yannick had inmiddels met z'n vader de V70N 2.5T AWD van hun ook voorzien van nieuwe klepseals en ook die heeft tot op heden nog geen druppel olie verbruikt. Weekend gevonden waarin we allebei tijd hadden, onderdelen besteld en gaan met die banaan ;D

We hadden al eens opgemerkt dat het klepdeksel er al eens eerder af is geweest. Waarom, geen idee (ze zijn de klepseals toen in ieder geval vergeten), maar de pakking/kit die ze gebruikt hadden leek wel afkomstig uit de badkamer :eusa_sick:

Klepdeksel aan de binnenkant na een badje bij het revisiebedrijf:





Nieuwe klepseals :)



Klaar voor de start.... cilinder 1 op druk, ready to go ;D



Nieuw vs. oud:



Nieuwe klepseal op z'n plek:



1,5u later zaten alle klepseals er nieuw in. Als je eenmaal de slag te pakken hebt gaat 't uitstekend met z'n tweeën :D

Eindstand gisteravond:



Morgenavond afbouwen :)

Nog wat plaatjes van de T5:










Dan hebben we Tiff nog. Die doet het gewoon ;D 537.000km inmiddels. Wel tijd voor nieuwe draagarmen. De huidige (Meyle HD) hebben hun beste tijd wel gehad na 80.000km. Toch maar een keer originele proberen denk ik.

De 960 doet het ook gewoon ;D Donderdag wordt 'ie uitgelijnd, binnenkort even nieuwe schokdempers achter monteren (heb ik al liggen).
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

StefanCJ

Rare dingen, die draagarmen. Ik heb Meyle HD gehad onder mijn S70 en die waren ook snel heen. Op het BMW forum worden ook veel Meyle hd's gemonteerd en die blijven wel goed. Ik ben benieuwd, heb nu ook Meyle hd eronder en ze zijn nog goed (al 250km ;D).