Auteur Topic: Walter's wereld (voorheen VolvoMafia)  (gelezen 21890 keer)

V70geRwin

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • V70R automaat 426
Re: Walter's wereld (voorheen VolvoMafia)
« Reactie #195 Gepost op: 23-10-2018 15:00:56 »
Herken het wel, maar doe anders gewoon nog even een mooi plaatje van je S80  ;D
Soms ben je gewoon uitgekwetst met elkaar.

peteRRR

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #196 Gepost op: 23-10-2018 15:36:57 »
Ik durf te beweren dat degene die werkelijk uit zijn om de dingen te vergallen niet eens meer zichzelf kunnen beheersen
maar dat die gewoonte hun in bedwang heeft,...want het ratelt/handelt al jaren hetzelfde zo ;)

Lekker de bezem er door,.....en we kunnen er allemaal iets van leren,...kan niet anders.

Iets met je Fatsoen behouden,.....en als je problemen wil ( voor de Bullies ) trek je toch ergens een deur van een Café of Sportschool open en ga je daar lekker lopen gallen :eusa_whistle:

Groet

« Laatst bewerkt op: 23-10-2018 15:54:12 door peteRRR »
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Walter

• Moderator Volvo-forum.nl
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Volvo S80 3.2 AWD 2007
    • Volvo Forum
« Reactie #197 Gepost op: 23-10-2018 17:06:31 »
merk het op Facebook ook wel, in de Volvo liefhebbersgroep. Zitten een paar galbakken tussen die thuis klappen van de vrouw (waarschijnlijk een exemplaar met een eigen postcode, zo'n cholesterolmagazijn)  krijgen als het eten niet snel genoeg op tafel staat en daarom gaan ze daar de sfeer verzieken. Alleen maar "iemand van hier", "ook een lootje graag" of idiote gifjes. Normale reacties die wel inhoud hebben sneeuwen onder en als je er iets van zegt, dan mot je je muil hauwuh, het moet allemaal maar kunnen want humor etc. We hebben een generatie waarbij zelfreflectie, beschaafdheid en gepaste gereserveerdheid volledig weg is.

Iedere morgen sta ik in de file voor een rotonde, gewoon omdat men niet wil snappen dat een rotonde gemaakt is om met zijn alleen rustig door te kunnen rijden en niet om zelf een seconde eerder ergens te zijn. Ik zal wel een oude löl beginnen te worden, het zij zo. Ik weiger eraan mee te doen en blijf bij de normen en waarden die ik van mijn ouders heb meegekregen. 

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

arjenT5R

• Zeemans Tuning.
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • I've got propane running around my brain!
« Reactie #198 Gepost op: 23-10-2018 17:51:41 »
Het is wel een trend ja... het is niet alleen hier op t forum idd maar ook op fb etc.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

freefall

• pro beun tuner
  • Lid 500+
  • Offline Offline
  • Nee
« Reactie #199 Gepost op: 23-10-2018 18:23:18 »
Om in te haken op je fb verhaal, de agressie, en de voorgekauwde replies vallen me ook, en zeker op fb, enorm op. Hoe de spelling tegenwoordig gaat. Dyslexie schijnt tegenwoordig vaker voor te komen als griep. En dan heb ik het niet over de als en dan fouten, de typo's en vergissingen, maar over egt en me en jou\jouw...

Ik heb de laatste tijd ook weinig aan mn blog gedaan, maar weiger vooralsnog op te geven ;D
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT for sale sold
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT Meisje

i beun, therefore i am

NinaPaul

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #200 Gepost op: 23-10-2018 18:43:14 »
Om in te haken op je jouw fb FB verhaal, de agressie, en de voorgekauwde replies vallen me mij ook, en zeker op fb, zeker op FB, enorm op. Hoe de spelling tegenwoordig het niveau van de spelling achteruit gaat. Dyslexie schijnt tegenwoordig vaker voor te komen als griep dan de griep. En Dan heb ik het niet over de als en dan fouten....

Iedereen maakt fouten (ja ik maak ook genoeg taalfouten).
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

peteRRR

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #201 Gepost op: 23-10-2018 18:58:11 »
Ik ook,....maar als ik irl met je zou praten zie je daar niks meer van ;D
Ik had het niet zo op School.

Even over die trend,.....waar een zekere welwillendheid weg valt en weg blijft mag je daar ook gewoon schijt aan hebben op jou best mogelijke manier.

Groet
« Laatst bewerkt op: 23-10-2018 19:01:08 door peteRRR »
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

freefall

• pro beun tuner
  • Lid 500+
  • Offline Offline
  • Nee
« Reactie #202 Gepost op: 23-10-2018 19:06:35 »
Iedereen maakt fouten (ja ik maak ook genoeg taalfouten).

Maar ik had dyslexie goed ;D
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT for sale sold
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT Meisje

i beun, therefore i am

KIM

• Global Moderator
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 850 R Estate AT LPI, V70 XC Estate AT LPI
« Reactie #203 Gepost op: 23-10-2018 19:35:06 »
Ik ben het helemaal met je eens Walter en we doen ons best om het op te lossen.

En sorry dat ik het zeg maar een betweterige off topic opmerking over schrijfvaardigheid draagt ook niet bij aan een prettig gevoel op dit forum. Laat mensen gewoon eens in hun waarde.

arjenT5R

• Zeemans Tuning.
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • I've got propane running around my brain!
« Reactie #204 Gepost op: 23-10-2018 19:44:45 »
Ik ben het helemaal met je eens Walter en we doen ons best om het op te lossen.

En sorry dat ik het zeg maar een betweterige off topic opmerking over schrijfvaardigheid draagt ook niet bij aan een prettig gevoel op dit forum. Laat mensen gewoon eens in hun waarde.

Wellicht heeft meer publiekelijk optreden zoals je nu een paar keer doet meer nut? Zodat t zichtbaarder is?

Stel je gelijk een voorbeeld voor de rest.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Jan_D.

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 2001 t/m 2010: Rrrrrr Nu:V70N AWD
« Reactie #205 Gepost op: 23-10-2018 19:47:35 »
Voor ik in 2001 mijn 850 kocht, las ik al een tijd mee op het forum. Bij het proefrijden van de verschillende auto's wist ik waar ik op moest letten. Dat was heel prettig! Na de aanschaf heb ik enkele malen bij de dealer kunnen aangeven wat misschien de oorzaak van bijv. het branden van een storingslampje, het piepen van de achter remmen enz. zou kunnen zijn.
Wat dat betreft heb ik er veel aan gehad. Nu lees ik af en toe mee, maar helaas kom ik vrij veel berichten tegen waar ik niet vrolijk van wordt.
Wie weet wordt het weer eens wat beter. Ik hoop het......

KIM

• Global Moderator
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 850 R Estate AT LPI, V70 XC Estate AT LPI
« Reactie #206 Gepost op: 23-10-2018 19:52:52 »
Wellicht heeft meer publiekelijk optreden zoals je nu een paar keer doet meer nut? Zodat t zichtbaarder is?

Stel je gelijk een voorbeeld voor de rest.

Jij zegt het; toevallig heb ik dat zojuist gedaan. Zie het topic van Vincent.

Jelmar

• Lid 500+
  • Offline Offline
« Reactie #207 Gepost op: 23-10-2018 20:31:35 »
FB wat is dat?  ;D

Het forum bevat een hele hoop kennis, sommige wat specifieker dan de andere.
Elk verhaal heeft 2 kanten, waarvan er vaak maar 1 kant gehoord word.
Waar er in real life bij de meeste mensen nog een 'demper' op de uitgeslagen taal word toegepast is deze online volledig verdwenen.

Denk dat het weinig te maken heeft met jaloezie, sextekort, of in elkaar geslagen worden door je wederhelft..
De maatschappij veranderd heel erg, niet altijd even positief.
En dat botst -in sommige gevallen- vreselijk.

Persoonlijk heb ik elke vorm van social media ook gewoon verwijderd aangezien mijn mond letterlijk open viel van de opmerkingen en het commentaar wat mensen durven te geven achter hun toetsenbord.
Dat gevoel van 'veiligheid' wat zo'n schermpje bij veel mensen geeft is ongelooflijk, wat durven 'we' toch ineens 'stoer' te zijn ....

Het 'probleem' wat dit oplevert is dat de 'niet zo stoere' mensen eigenlijk niet meer 'durven' te posten omdat ze anders misschien wel belachelijk worden gemaakt omdat ze iets niet weten ..
En dát is jammer!

Ik betrap mezelf er iig wel op, halverwege het typen van een post klik ik dan maar op 'vorige' of delete het spulletje.
Enkel om de eventuele discussie of bijdehandte opmerkingen dan maar te mijden.
8 valves is more than enough.

Walter

• Moderator Volvo-forum.nl
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Volvo S80 3.2 AWD 2007
    • Volvo Forum
« Reactie #208 Gepost op: 31-10-2018 09:46:52 »
Sow, en dan weet je waarom je Volvo rijdt… Zondagavond na een leuke dag Efteling op de A27 bij een kettingbotsing betrokken geraakt. Verkeer was wat zenuwachtig, dus hield al extra afstand. Gelukkig maar, want even later remde ze voor ons écht hard. Zat al tegen ABS aan, keek in de achteruitkijkspiegel toen mijn vrouw zei “harder remmen!” Dus vol in de ABS, net op tijd stil, keek weer in de spiegel en zag dat ze dat nooit gingen redden. Heule harde, doffe dreun, in de auto iedereen in orde dus naar buiten. Mevrouw met geschrokken blik in de ogen uit de Alto gestapt. Zij was op mij geklapt en daarna hard door de meneer van de Passat geramd. Wij waren niet naar voren geschoten, dus zelf niemand geraakt. Zal voor die Alto ook niet meevallen om de S80 vooruit de duwen als ik de poot op de rem hou. Hele circus naar de vluchtstrook, mevrouw draaide net de snelweg op en moest naar Haarlem. Meneer van de Passat moest naar Schiphol om een vlucht te halen. Dan sta je daar bij 5 graden kou te lijden tot sleepdiensten komen. Die adviseerde ons om een afslag verder te gaan en bij de carpoolplaats te gaan staan, zou hij daar ook heen komen en de Alto meenemen. Ook de Passat werd opgehaald. En wij reden zelf naar huis. Los van wat gekrenkte ego’s en materiële schade geen letsel, wel stijf etc. En de nek laten we controleren en houden we in de gaten. Onze dochter bleef heel rustig en heeft verder geen last, heeft op school verteld dat we op de weg botsautootje speelden. Blij met de goede stoel waar ze in zit. En bizar wat het met je lijf doet, maandag overal spierpijn en erg moe, 16u was het batterijtje wel leeg. En bizar om te zien dat twee auto’s op de trailer weggaan en wij gewoon verder tuffen.

Schade toch weer 1500-2000 euro, achterbumper heeft echt een stevige opdonder gehad, lak craquelé door terugploppen, bumper is vervormd en er zit een gat in. Maar alle naden zijn nog perfect, klep sluit prachtig etc. Ze kwam ook ‘mooi recht’ erop. Komt allemaal wel weer goed, al ben je er wel weer even mee bezig. Hadden laatst ook een vrouwtje die tegen de NiMi van mijn vrouw aan reed, op een parkeerplaats. Die schade eerst maar verhelpen.

Grappig detail; de broer van de Alto-mevrouw kwam helpen, reed met een hele mooie V50 2.4 met Medusa’s eronder. Nadat de schadeformulieren met Volvo forum pen waren ingevuld die pen maar aan hem gedoneerd  ;D

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

)()()sT

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V70R | V60D | T-5R CY
    • www.joostvdveer.nl
« Reactie #209 Gepost op: 31-10-2018 10:21:07 »
Da's altijd schrikken! Gelukkig zijn jullie zelf ongedeerd, en ben jij niet doorgeschoven... allemaal bijzaak natuurlijk, maar dan had jij ook een deel-schuld in het geheel.