Walter's wereld (voorheen VolvoMafia)

Gestart door Walter, 21-09-2004 12:51:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjenT5R

Citaat van: Walter op 31-10-2018 09:46:52
Sow, en dan weet je waarom je Volvo rijdt... Zondagavond na een leuke dag Efteling op de A27 bij een kettingbotsing betrokken geraakt. Verkeer was wat zenuwachtig, dus hield al extra afstand. Gelukkig maar, want even later remde ze voor ons écht hard. Zat al tegen ABS aan, keek in de achteruitkijkspiegel toen mijn vrouw zei "harder remmen!" Dus vol in de ABS, net op tijd stil, keek weer in de spiegel en zag dat ze dat nooit gingen redden. Heule harde, doffe dreun, in de auto iedereen in orde dus naar buiten. Mevrouw met geschrokken blik in de ogen uit de Alto gestapt. Zij was op mij geklapt en daarna hard door de meneer van de Passat geramd. Wij waren niet naar voren geschoten, dus zelf niemand geraakt. Zal voor die Alto ook niet meevallen om de S80 vooruit de duwen als ik de poot op de rem hou. Hele circus naar de vluchtstrook, mevrouw draaide net de snelweg op en moest naar Haarlem. Meneer van de Passat moest naar Schiphol om een vlucht te halen. Dan sta je daar bij 5 graden kou te lijden tot sleepdiensten komen. Die adviseerde ons om een afslag verder te gaan en bij de carpoolplaats te gaan staan, zou hij daar ook heen komen en de Alto meenemen. Ook de Passat werd opgehaald. En wij reden zelf naar huis. Los van wat gekrenkte ego's en materiële schade geen letsel, wel stijf etc. En de nek laten we controleren en houden we in de gaten. Onze dochter bleef heel rustig en heeft verder geen last, heeft op school verteld dat we op de weg botsautootje speelden. Blij met de goede stoel waar ze in zit. En bizar wat het met je lijf doet, maandag overal spierpijn en erg moe, 16u was het batterijtje wel leeg. En bizar om te zien dat twee auto's op de trailer weggaan en wij gewoon verder tuffen.

Schade toch weer 1500-2000 euro, achterbumper heeft echt een stevige opdonder gehad, lak craquelé door terugploppen, bumper is vervormd en er zit een gat in. Maar alle naden zijn nog perfect, klep sluit prachtig etc. Ze kwam ook 'mooi recht' erop. Komt allemaal wel weer goed, al ben je er wel weer even mee bezig. Hadden laatst ook een vrouwtje die tegen de NiMi van mijn vrouw aan reed, op een parkeerplaats. Die schade eerst maar verhelpen.

Grappig detail; de broer van de Alto-mevrouw kwam helpen, reed met een hele mooie V50 2.4 met Medusa's eronder. Nadat de schadeformulieren met Volvo forum pen waren ingevuld die pen maar aan hem gedoneerd  ;D


Wat een verhaal walter, zo zie je maar ongeluk zit in een klein hoekje.
Gelukkig is iedereen ongedeerd want dat is toch wel het belangrijkste.

Hopen dat de nekklachten niet te lang aanhouden.

Pfff ... je kan zelf nog zo goed opletten maar als ze dat achter je niet doen heb je ook weinig te vertellen :(
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Walter

#211
Citaat van: arjenT5R op 31-10-2018 10:21:50
Hopen dat de nekklachten niet te lang aanhouden.

Pfff ... je kan zelf nog zo goed opletten maar als ze dat achter je niet doen heb je ook weinig te vertellen :(

Thanks, gaat al stuk beter met mijn nek en heb mijn vrouw er gister ook niet over gehoord. En zelfs met opletten was dit moeilijk voor te remmen hoor. Ben blij mezelf aangeleerd te hebben extra afstand te houden op drukke momenten, anders had ik ook bij de voorganger aangebeld

Citaat van: )()()sT op 31-10-2018 10:21:07
Da's altijd schrikken! Gelukkig zijn jullie zelf ongedeerd, en ben jij niet doorgeschoven... allemaal bijzaak natuurlijk, maar dan had jij ook een deel-schuld in het geheel.

Gekke is dat ik inderdaad niet doorgeschoven ben, al is het voor een Alto een uitdaging een S80 op de rem weg te duwen. Maar ben daarna geloof ik wel iets doorgereden, want de Alto stond een stuk achter me. Die auto voor me was ook erg snel weg, voor mijn gevoel. Dat soort details weet je gewoon niet meer.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Walter


Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Vulk

Gelukkig is het goed afgelopen! Dan ben je inderdaad blij dat je Volvo rijdt en dat je kinderen goed vast zitten!

elianmars

Foei, dat is schrikken, Walter! Gelukkig valt de schade mee en hoef je nog geen afscheid te nemen van de S80.

Walter

Citaat van: Vulk op 31-10-2018 11:17:27
Gelukkig is het goed afgelopen! Dan ben je inderdaad blij dat je Volvo rijdt en dat je kinderen goed vast zitten!
Yep, helemaal.

Citaat van: elianmars op 31-10-2018 13:43:39
Foei, dat is schrikken, Walter! Gelukkig valt de schade mee en hoef je nog geen afscheid te nemen van de S80.
Dan moeten ze met grover geschut dan een Alto komen hahahaha

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Chris

Jeetje, dat is schrikken zeg... gelukkig allemaal ongedeerd en de auto herstelbaar!

Had je je voet nog op de rem door je eigen remactie, of was het bewust? Ik heb eerlijk gezegd, als het in de snelheid lukt om nog na te denken en te kiezen, dat de voet van de rem is en de auto doorschiet. Jammer dan dat je op je voorganger klapt. De verzekering regelt het wel, en dan krijgen de inzittenden in ieder geval minder te verduren... hoewel twee klappen natuurlijk ook geen garantie zijn voor geen problemen :). Zo heb ik het althans altijd meegekregen....

Walter

het is een automaat, denk dat ik daarom poot op de rem had. wat er exact gebeurd is weet ik ook niet allemaal meer. Voorganger was ook snel weg, toen ik uitstapte was de afstand tot de auto achter me volgens mij ook een paar meter. Dus dan moet ik naar voren gereden zijn. Weet het niet meer.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Chris

Dat snap ik ook... gaat erg snel natuurlijk. Belangrijkste blijft dat jullie er goed vanaf zijn gekomen.

Wel even zoals je zegt scherp in de gaten houden of je toch geen rare pijntjes krijgt, met name nek!

Walter

doe ik, dank Chris. Maandag al afspraak bij de huisarts

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Walter

#220
Met de nek gaat het gelukkig prima, wel onder behandeling maar meer omdat ik sneller last van de nekspier heb. Binnenkort nieuwe bumper monteren, dan 1 van de T6/V8 en dan worden de kromme pijpjes vervangen door eindstukjes van diezelfde modellen.

We zitten lekker in de schades; zaterdag de NiMi van de wederhelft onder handen genomen, tijdje terug was zij op een parkeerplaats aangereden en nu had ik de juiste onderdelen in de juiste kleur gevonden. Het portier was behoorlijk gedeukt en op het voorscherm was de lak verdwenen door een flats van één of ander vliegbeest die waarschijnlijk Thais had gegeten. Leuke klus, even zoeken hoe het zit en wat de handige volgorde is.







Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

henry classic v70

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Walter

nog niet helemaal, bumpertjes laten we nog spuiten en heb ook een nieuwe linker koplamp liggen omdat de huidige mat geworden is. En je ziet wat kleurverschil, heb gezegd dat dat even wennen is hahaha Was leuk om even zo bezig te zijn, raammechaniek en slot overplaatsen, ruitje ook maar want gegraveerd. De nieuwe deur had een stootstrip, heb daarvan een nieuw set gekocht en die moeten nog op achterscherm en andere zijde.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

razorx

Blij dat je er geen nekproblemen aan hebt overgehouden. Die kunnen vergaande gevolgen hebben. Succes met de afwikkeling!

Walter

NiMi is bij de spuiter geweest, beide bumpers gespoten en de lijsten gemonteerd. Ook hebben zij de deur wat netter afgesteld, autootje kan er voorlopig weer tegen aan. En de S80? Die gaf vorige week ineens een storing... Dusdanig heftig dat ik gelijk actie moest ondernemen en de reservesleutel voor de zekerheid maar tevoorschijn heb gehaald want de batterij van de afstandsbediening zou bijna leeg zijn :) Gelijk beide sleutels van een frisse Varta voorzien, weet ik in ieder geval dat het voorlopig gewoon goed is. Nu tijd gaan plannen om de achterbumper te vernieuwen

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937