Mijn 850 T-5, er is tóch leven na de 940...

Gestart door Wouter1973, 27-11-2012 10:08:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vulk

Citaat van: Wouter1973 op 25-11-2018 10:37:34
Kon je het lek ook horen tijdens het rijden?

Als het zo een groot lek is, dan moet je dat toch ook merken/horen bij stationair draaien?

arjenT5R

Ic's lekken meestal niet zo hard zijn maar heul dunne pijpjes..

Behalve bij de nieuwere modellen waar ze echt opgeblazen worden.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Wouter1973

Citaat van: arjenT5R op 25-11-2018 11:17:16
Ic's lekken meestal niet zo hard zijn maar heul dunne pijpjes..

Behalve bij de nieuwere modellen waar ze echt opgeblazen worden.
In dat geval (ik heb ook geen directe aanwijzingen voor lekkage) doe ik er nog even niets aan. En zet de andere intercooler als reserve exemplaar in de schuur.

KIM

Citaat van: Vulk op 25-11-2018 11:03:08
Als het zo een groot lek is, dan moet je dat toch ook merken/horen bij stationair draaien?

Zeker. Dan zal de motor flink staan te zagen stationair.
Ik heb het niet gehoord; alleen gezien.

Wouter1973

Ik heb de intercooler even gelaten voor wat het is. Volgens mij is dat ding nog goed, en niet lek. Dat zou dan toch te horen of te zien moeten zijn.
Maar.....ik heb nog wel heel af en toe een 2-3-1 storing. En soms een 2-3-2 erbij. Aangezien zo'n beetje alles onder de motorkap recentelijk is vervangen, ik na een volle bus remmenreinger te hebben geleegd geen vacuumlek heb gevonden, en de indruk bestond dat ik er op benzine geen last van had vandaag naar mijn vaste lpg boer in Eindhoven gereden. Met de laptop aangesloten is rijdend naar alle waardes van het BRC systeem gekeken, inclusief druk van verdamper. Inderdaad stond ie stationair te rijk op lpg, en onder deellast is ie ook enkele procenten minder rijk gezet. BRC Genius systeem nog nagelopen op lekkage. Voor alle zekerheid nog een keer de slang naar de benzinedrukregelaar losgetrokken voor een check, maar dat zag er goed uit.
De terugrit naar huis verliep hoopvol in elk geval  :)

volvobug

Dat stemt de mens hoopvol  :D. Heb nu toch al een paar keer mee gemaakt dat die terugkerende storing uiteindelijk op te lossen was met het opnieuw afstellen van de lpg installatie.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Wouter1973

Naast de (helaas) weer hervatte zoektocht naar een oplossing voor een wel erg hardnekkige 2-3-1 storing ontving ik vandaag eindelijk, na een week, de windschermen. Erg gemakkelijke montage, pasvorm perfect en ik vind het zelf niet verkeerd staan:

Vulk

Staat inderdaad niet verkeerd!
Het is een hele mooie 850 zo.

NinaPaul

Citaat van: Vulk op 01-12-2018 16:03:54
Staat inderdaad niet verkeerd!
Het is een hele mooie 850 zo.

Helemaal mee eens, prachtig glimmende wagen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Wouter1973


Wouter1973

Tsja. En dan tref je je geliefde T-5'je ineens onthoofd aan:

De cilinderkop ligt nu bij een revisiebedrijf. Komt als het goed is morgen weer retour met verse klepseals.

Het uitlaatspruitstuk dan:

Duidelijk te zien dat met name bij de linker uitlaatpoort, maar ook op andere plekken wel te zien, de roetaanslag rondom de lekkage verraadt. Niet alleen meerdere pakkingen waren vergaan, er zat zelfs een bout los.

En als de boel dan zo open ligt, kom je ineens ook andere onverwachte zaken tegen, zoals:

De sensor is pas enkele maanden terug vervangen, en nu al lekkage! :( Ook maar vervangen dus.

En als we dan toch bezig zijn:


Al denk ik dat het niet echt heel erg is dat het rubber hier iets scheef zit, toch ook maar vervangen. Uiteindelijk moet deze motorsteun toch overmatig kantelen van het blok voorkomen, en een slechte werking komt waarschijnlijk ook niet echt ten goede van een goed aansluitend uitlaatspruitstuk. Sterker nog, bij een V70 die ik lang geleden had was zelfs het uitlaatspruitstuk gescheurd en was het flexibele deel van de downpipe lek gegaan door overmatige beweging.



Vulk

Die koelwaterslangetjes rond de turbo zien er ook goed gezwollen uit!

Wouter1973

Citaat van: Vulk op 10-12-2018 19:48:23
Die koelwaterslangetjes rond de turbo zien er ook goed gezwollen uit!
Bedoel je dat korte stukje slang links op de foto?

Sbv

Bewust de kop gedemonteerd voor de klep seals ? of ook gelij kKleppen etc vervangen ?

Idd dat kleine stukje slang helemaal links ziet er wat bol uit

arjenT5R

Jeujj das geen half werk... maar idd klepseals kan ook prima zonder de kop te lichten... al is dat nu een beetje laat :P
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!