Mijn 850 T-5, er is tóch leven na de 940...

Gestart door Wouter1973, 27-11-2012 10:08:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V70geRwin

Citaat van: Wouter1973 op 07-02-2019 11:22:36
sjips. Arjan heeft me door.  ;) Sorry jongens, het was een grap.  ;D ;D
Kwam 'm tegen in AD en dacht: verrek, die kleur! Ik had de foto al iets bijgeknipt, omdat er een diesel uitlaatpijp te zien was. Neemt niet weg dat er helaas wel weer een V70 minder op de weg rijdt....

Rotzak, dat wordt koude koffie dan  :evil:


volvobug

Citaat van: Wouter1973 op 07-02-2019 11:22:36
sjips. Arjan heeft me door.  ;) Sorry jongens, het was een grap.  ;D ;D
Kwam 'm tegen in AD en dacht: verrek, die kleur! Ik had de foto al iets bijgeknipt, omdat er een diesel uitlaatpijp te zien was. Neemt niet weg dat er helaas wel weer een V70 minder op de weg rijdt....

hihi. Is het geen bekende? Heb wel belang bij wat plaatwerk  :evil:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Wouter1973

Citaat van: V70geRwin op 07-02-2019 11:29:51
Rotzak, dat wordt koude koffie dan  :evil:


Sorry...😉 Vond het wel een heel fijn aanbod, voelde me direct al schuldig...

elianmars


Snellebaksteen

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Benny850


Wouter1973

#516
Even serieus weer. Nog geen definitieve oplossing, wat kwam door een stomme eigen fout. Ik zag toevallig dat benzine injector 1 nat was. Aan de buitenkant. Dus zeg maar de stekker en het gedeelte dat uit het inlaatspruitstuk steekt. Nog eens goed kijken en ik zie heel af en toe een minimaal superdun straaltje vanuit de onderkant van de injector rail komen dat recht omhoog spuit. Blijkt verdorie dat het bovenste rubber O-ringetje van de injector niet goed in de rail zat :eusa_wall:
Dus rail los, ander O-ringetje erop en gefixt. Verklaart wel de mindere koude start van de laatste tijd. En helpt natuurlijk niet mee om benzinedruk vast te houden. En potverdorie blij dat ik het ontdekt heb. Zo'n pisstraaltje benzine en een hete motor lijken me geen fijne combinatie. :o
Benieuwd wat ie nu doet na een stuk rijden....wordt vervolgd.

Wouter1973

Mijn radio ontvangst is plotseling weg. En in een poging om iets van een oorzaak te vinden heb ik achterin het 'plankje' links achter verwijderd. Ik zag niets geks aan de antenne, maar om het echt goed te kunnen zien moet er aan de binnenkant een zijscherm weg. Dat heb ik nog even niet gedaan, aangezien ik wel zag dat er een plas water op de bodem lag. De rubber stop die daar zit eruit getrokken, en ik zag dat het afwateringsgaatje dicht zat.  :eusa_think: Geen wonder! Een volgende keer nog eens verder kijken naar de antenne aansluiting...

Wouter1973

#518
Nou ben ik dus drie keer bij een lpg specialist geweest. Aan de laptop gehangen, druk- en temperatuursensor vervangen, alles gecheckt en geen oplossing. Laatste keer mapping via BRC importeur nagekeken en 'die stond er compleet naast'. Dus vol goede hoop de afgelopen tijd gereden. Nog mijn eigen fout met de verkeerd gemonteerde benzineinjector gefixt. Vandaag ontdekte ik dat de gasslang tussen verdamper en injectoren op twee plekken bij een slangklem aan de buitenkant gescheurd was. Dit ook vervangen. En nog is het niet goed op lpg. :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:
Met die lpg specialist waar ik tot nu toe ben geweest ben ik wel klaar eigenlijk. Wilden de auto nu een paar dagen hebben, beetje rijker zetten, flink stuk rijden en dan hopen dat het goed is. En anders was de optie een andere lpg installatie inbouwen a 1250,- euro. Pffff......ik wil gewoon een goede diagnose. Geen geklungel met beetje rijker zetten. En die gescheurde gasslang hadden ze eigenlijk ook moeten zien.
Volgende week gaat ie naar Snoek in Rheden. Of Verdampere in Helvoirt, ik twijfel nog. Met de opdracht om een complete diagnose te doen. Schijnen veel ervaring met LPG diagnoses en reparaties te hebben. Zou me niets verbazen als toch de verdamper niet goed meer is.

arjenT5R

Ik denk als jij zou kunnen loggen we het probleem al vrij snel hadden kunnen tackelen...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Wouter1973

Citaat van: arjenT5R op 11-02-2019 19:47:07
Ik denk als jij zou kunnen loggen we het probleem al vrij snel hadden kunnen tackelen...
I know. Met de kennis van nu is dat zo. Maar zoals het begint met een dergelijke storing: eerst stage 0. Ontsteking, sensoren, vacuumlekken opsporen, lmm, etc. Je bent een poos verder eer je de meest voorkomende oorzaken hebt uitgesloten. Normaal gesproken kom je daar ergens de oplossing dan tegen, maar heb ik net pech. ;-)

Miyel

Arjen bedoelt meer dat als je iemand met kennis van de m4.4 software er naar had laten kijken, je niet naar dealers, importeurs en andere bedrijven had gehoeven.
Met m4.4 is gewoon veel meer mogelijk kwa uitlezing dan al die experts bij elkaar kunnen. Die kijken alleen maar; klopt alles aan ons deel? Ja? Dan ligt het niet aan ons.. hand ophouden en ga maar naar de volgende.

Met logging kijk je naar alle belangrijke info van JOU auto.. niet naar de gas installatie, niet naar het model Volvo, niet naar één sensortje alleen, maar naar de gehele samenhang van alles.

Edit; en dan hoef je dus niet ALLES naar stage 0 te brengen, maar zoek je naar de oorzaak en hoef je alleen die maar aan te pakken.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

arjenT5R

Als je een ecutje koopt bij piet ben je net in de 100 euro klaar en kan je hem er in steken en loggen (plug and play).
Je stuurt het logje naar mij of naar piet whatever en je kan zelf ook mee kijken.

Als om een of andere reden je fueltrims er uit lopen op benzine dan wel niet op lpg is dat heel makkelijk te zien... nu is het allemaal maar gokken.

M4.4 geeft zo bizar veel meer inzicht in wat de computer doet en waarom, dus ook waarom je bepaalde foutmeldingen krijgt.

Ik denk dat wij er zo uitvissen wat er mis is... als je klaar bent kun je de ecu altijd weer verkopen mocht het om de centen te doen zijn.

Zo spannend / duur of moeilijk is het allemaal niet... je hebt alleen een vag kkl kabel nodig en een ecutje met logbare std software.

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70geRwin

Citaat van: arjenT5R op 12-02-2019 15:11:19
Als je een ecutje koopt bij piet ben je net in de 100 euro klaar en kan je hem er in steken en loggen (plug and play).
Je stuurt het logje naar mij of naar piet whatever en je kan zelf ook mee kijken.

Als om een of andere reden je fueltrims er uit lopen op benzine dan wel niet op lpg is dat heel makkelijk te zien... nu is het allemaal maar gokken.

M4.4 geeft zo bizar veel meer inzicht in wat de computer doet en waarom, dus ook waarom je bepaalde foutmeldingen krijgt.

Ik denk dat wij er zo uitvissen wat er mis is... als je klaar bent kun je de ecu altijd weer verkopen mocht het om de centen te doen zijn.

Zo spannend / duur of moeilijk is het allemaal niet... je hebt alleen een vag kkl kabel nodig en een ecutje met logbare std software.

Tof aanbod en zou ik zeker oppakken, er zijn ook verbeteringen in de software met 4.4 en de afwijkende AC aansturing is ook al gefixed begreep ik.

jellejas

Er moet enkel nog een OBD2 connector bijgemaakt worden gezien zijn auto 1994 is maar dat is het einde van de wereld ook niet.
BRAAAAAAAP STUTUTU