Auteur Topic: Overdracht forumleiding per 29-11-2012  (gelezen 5055 keer)

Ben

• Ben je hebt gelijk!
  • Forumsponsor
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • V70 MY05
    • Voor alle Volvoliefhebbers
Overdracht forumleiding per 29-11-2012
« Gepost op: 29-11-2012 09:50:01 »
Beste forummers,

Toen ik in februari 2006 dit forum overnam dacht ik er wat anders over dan ik nu doe.
Als voorbeeld had ik het Volvo-Forum.nl waar het doorgaans gezellig is. Soms een stevige discussie maar nooit grof op op de man.
Helaas moet ik vaststellen dat het 850forum steeds meer verandert in een poel van ruziemakende, elkaar vliegen afvangende lieden.
Ik ga me steeds meer ergeren aan het doen en laten op het forum en ben er daarom nauwelijks nog actief.

Een kleine greep uit de soorten forummers
- scholieren die van hun zakgeld een (te) grote auto rijdend houden (maar die de technische knowhow goed kunnen gebruiken)
- mensen met hart voor het merk (de echte Volvoliefhebbers)
- mensen die ooit een 850 reden en zijn blijven hangen voor de gezelligheid (van harte welkom)
- techneuten die hun kennis delen (zonder hen kan het forum niet bestaan)
- slopers en beunen die het forum gebruiken om met hun klanten te communiceren (daar is het forum niet voor bedoeld)
- klaplopers cq. trollen die soms niet eens een Volvo hebben en het forum alleen gebruiken om te rellen (die kun je missen)

Het technische deel van dit forum is buitengewoon. Beter is er op Volvo 850 gebied niet te vinden.
In het OFF TOPIC deel van het forum is het eerder regelmaat dan uitzondering dat er iets aan de hand is.

Sommige forummers ken ik persoonlijk en vaak blijken dat hele normale aardige mensen.
Maar er zijn ook lieden die heel aardig en normaal lijken maar in de anonimiteit van het internet de boel uitdagen en op scherp proberen te zetten.
Wellicht heeft het met de waarde van de auto's te maken. Die zakt net zo hard als het niveau van het forum.

Ik heb daar geen zin meer in en vraag me af of ik de goeden onder de nietwillenden moet laten lijden.

Ik heb een paar opties, in willekeurige volgorde.
- de forumregels opnieuw definiƫren en een strikt toegangsbeleid instellen en iedereen die de boel op de een of andere manier verstjeert of zich niet aan de regels houdt de toegang ontzeggen
- het forum terugbrengen tot de basis, technische informatie over de Volvo850
- het off topic deel van het forum opruimen en van scratch beginnen onder nieuwe voorwaarden
- de persoonlijke weblogs beperken tot strikte verslagen van projecten zonder allerlei off topic gebrabbel
- het forum alleen toegankelijk maken voor leden van de Volvo850 club (dan weet je zeker dat je alleen de echte liefhebbers houdt)
- het gehele forum sluiten (dat is een kwestie van 1 vinkje in de software zetten)

Ik heb besloten de keuze niet te maken en het forum vooralsnog in de lucht te houden.

Ik heb het volste vertrouwen in het moderatorenteam en natuurlijk heb ik dit met hun besproken en zij zijn bereid de uitdaging aan te gaan.
De dagelijkse regie draag ik aan hen over waardoor ze de vrije hand hebben het forum naar hun goeddunken te besturen.
Ik laat het aan hen om nu of later nieuwe of gewijzigde forumregels in te voeren, boards te schrappen of toe te voegen, forummers de wacht aan te zeggen of te verwijderen.
Kortom, het forum te modelleren naar hun inzichten. Ik zal daarbij geen actieve uitvoerende rol meer vervullen.
Het heeft dan ook geen zin mij nog langer te belagen met klachten over andere forummers, de inhoud van topics etc etc.
Ikzelf blijf sluimerend lid en zal wellicht hier en daar een bijdrage leveren.

Ik wens dit forum een lang, nuttig en vooral vreedzaam vervolg.