Rood is nu weer grijs

Gestart door Sbv, 31-12-2012 22:22:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sbv

 Sinds vanmiddag is een een aanwinst bij bij huize irikro/sbv. Een 855 CY.

Gisteren met Maruska gaan kijken bij een banaan van een forumlid welke al enige tijd te koop stond. Mark had eigenlijk het idee om deze erbij te kopen en dan samen met de automaat er 1 mooie auto van te maken.
We hebben op ons gemak gekeken en met de auto gereden en eigenlijk was deze veel te mooi nog  om samen met de automaat om te bouwen tot 1 auto.
Mark had zoiets van dan koop ik de auto gewoon en dan maar eens kijken....helaas zijn 3 bananen voor de deur wat teveel van het goede. De directie gaat dan wat protesteren. Ze wist het toen nog niet, maar de reactie konden we wel raden . Zelf ben ik al een tijdje wat aan het kijken naar een leuk project om aan te beginnen, waarom....nou de S70R is eigenlijk klaar(op standkachel na). Mijn V70n rijdt gewoon eigenlijk zonder problemen dus ja.....


Vanmiddag de auto gehaald. Op voorhand even overleg met vrouwlief gehad of ik af en toe de S70 op straat mag zetten omdat ik wat te klussen heb. Geen probleem

De onderstaande foto's zijn van de verkopende partij geweest.










Gelukkig zit er ook wel wat werk aan


Achterbumper dient vervangen te worden en het bovendek aan de voorkant ook



naar plekje die op korte termijn aandacht nodig heeft.

De auto komt origineel uit Duitsland. Het is een 2.3 handbak van november 1994, een van de eerdere T-5Ren.
Huidige km stand is wat onbekend. De teller is blijven steken op 214000. Ik vermoed de werkelijkheid rond de 275000, echter gaf de vorige eigenaar aan dat de auto ca 1 ton meer gelopen zou hebben. Het zou kunnen, maar gezien de staat van het interieur etc. weet ik dat zo net nog niet. Ik heb de auto nog niet uitgelezen

ghertzberger


rifwachter

Leuk hoor  :eusa_clap:

Veel plezier met deze banaan.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

grijzev70tdi

Ook wel erg mooi een banaan. Ik zal dit blogje wel blijven volgen :) Handbak is wel erg leuk  ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Sbv

Samen met Maruska een lijstje gemaakt met punten die we zo tegen gekomen zijn

Deels cosmetisch, deels technisch

Technisch
Olie retourleiding naar de radiator is lek, moet vervangen worden, alsmede de pakkingen en bijbehorende klemmen/ringen
De achterlichten zijn dof  -> reeds al vervangen door V70 achterlichten
Koelvloeistof reservoir is hoogstwaarschijnlijk lek ->reservoir ligt al klaar
Carterventilatie moet aangepakt worden
De melding van remsysteem kan diverse oorzaken hebben
Lambda sonde is in het verleden vervangen door een gebruikte
Remklauw LA achter lijkt niet geheel te werken. remmen voor worden vervangen door 302 die klaar liggen
Turbo spoelt niet lekker op, en lijkt wat te haperen bij belasting.
Alarmsysteem werkt niet.


Cosmetisch
De achterklep moet opnieuw gespoten worden, bladdert op diverse plekken, in het verleden niet mooi gespoten
Bekleding van de achterklep laat los, zal een reparatieset voor moeten komen, of een andere bekleding.
Achterbumper zit een gat in, moet gerepareerd worden, vervangen dus andere dus
Roestvorming rechtsachter bij C-stijl spatscherm. Moet aangepakt worden om verdere verspreiding te voorkomen.
Motorkap begint te roesten door te lage afstelling., klep iets afstellen en klep behandelen


Een goede stage-0 zal denk ik een deel al oplossen daar de bougiekabels uit 1994 afkomstig zijn.

Om te beginnen eens de foutcodes gepoogd uit te lezen


A2  212  521
A3  444   213   214   141
A7  122  113

B1  322  414
B2  122

Morgen de boel eens resetten en kijken wat er terug komt

Jack v

Citaat van: Sbv op 31-12-2012 22:30:30
Samen met Maruska een lijstje gemaakt met punten die we zo tegen gekomen zijn

Deels cosmetisch, deels technisch

Technisch
Olie retourleiding naar de radiator is lek, moet vervangen worden, alsmede de pakkingen en bijbehorende klemmen/ringen
De achterlichten zijn dof  -> reeds al vervangen door V70 achterlichten
Koelvloeistof reservoir is hoogstwaarschijnlijk lek ->reservoir ligt al klaar
Carterventilatie moet aangepakt worden
De melding van remsysteem kan diverse oorzaken hebben
Lambda sonde is in het verleden vervangen door een gebruikte
Remklauw LA achter lijkt niet geheel te werken. remmen voor worden vervangen door 302 die klaar liggen
Turbo spoelt niet lekker op, en lijkt wat te haperen bij belasting.
Alarmsysteem werkt niet.


Cosmetisch
De achterklep moet opnieuw gespoten worden, bladdert op diverse plekken, in het verleden niet mooi gespoten
Bekleding van de achterklep laat los, zal een reparatieset voor moeten komen, of een andere bekleding.
Achterbumper zit een gat in, moet gerepareerd worden, vervangen dus andere dus
Roestvorming rechtsachter bij C-stijl spatscherm. Moet aangepakt worden om verdere verspreiding te voorkomen.
Motorkap begint te roesten door te lage afstelling., klep iets afstellen en klep behandelen


Een goede stage-0 zal denk ik een deel al oplossen daar de bougiekabels uit 1994 afkomstig zijn.

Om te beginnen eens de foutcodes gepoogd uit te lezen


A2  212  521
A3  444   213   214   141
A7  122  113

B1  322  414
B2  122

Morgen de boel eens resetten en kijken wat er terug komt
lekker ding om aan te klussen :eusa_clap:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Sbv

Hier kan ik voorlopig wel weer even eea aan klussen. Oppassen dat ik niet gelijk alles aanpak, dan staat er in korte tijd een mooie en goede banaan en ben ik weer uitgeklust  ;D

Jack v

haha wij hebben over de turk ook een jaar gedaan terwijl het alles  bij elkaar nog geen week werk was. :D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

rifwachter

Citaat van: Sbv op 31-12-2012 22:33:42
Hier kan ik voorlopig wel weer even eea aan klussen. Oppassen dat ik niet gelijk alles aanpak, dan staat er in korte tijd een mooie en goede banaan en ben ik weer uitgeklust  ;D


dat is wel beter voor onze nachtrust, dan dat er een duo een mooie V70R zomaar sloopt.  ;D
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

JeffreyC

Gezien de leeftijd en km stand zie hij er nog heel aardig uit! Blijft mooi zooi CY!

Het lijstje is nog kort, toen ik de mijne kocht van de zomer heb ik 1 a4tje aan beide kanten volgeschreven.
Ben op dit moment aan het 4e a4tje begonnen :eusa_shifty:

Succes, maar gezien de staat van de S70R en de V70 komt dat helemaal goed!

Gr Jeffrey
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

Sbv

Er zal vast nog wel eea voorbij komen denk ik zo.
Onderstel heb ik verder nog niet serieus naar gekeken.


Het moet ook niet te snel klaar zijn.

The Volvoboy

Leuk ding! Helemaal vanwege de handbak :) Ben benieuwd :D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

razorx

Ik ben benieuwd heren. Succes met dit project!

Misha

Uitermate discutabele topictitel dit...
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

elianmars