Rood is nu weer grijs

Gestart door Sbv, 31-12-2012 22:22:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Sbv

Jippie,
De melding Remcircuit buiten werking is weg. vanavond even bij Maruska geweest en de sensor van reservoir remvloeistof vervangen door een andere en weg was de melding. Afgelopen nacht een beetje liggen nadenken. Het kon of de sensor zijn of de bedrading. Gelukkig dus de sensor.

Helaas is de veerpootbrug kapot gegaan vanavond bij het loshalen. 1 las leek al niet helemaal fris meer. Helaas...
Binnenkort maar een andere erop dan maar.

Het viel ons verder op dat er af en toe een wat gierend geluid te horen is nabij de stuurpomp. Vloeistof niveau is voldoende. Mogelijk pomp zelf ? Nu heb ik nog een pomp liggen en deze zal ik komende dagen eens monteren of het dan weg is. Anders..Dynamo ? het is niet altijd en rond de 2500 toeren en soms 3000. Spanner multiriem is nog een andere verdachte.

Sbv

Citaat van: Sbv op 31-12-2012 22:22:59
Sinds vanmiddag is een een aanwinst bij bij huize irikro/sbv. Een 855 CY.

Gisteren met Maruska gaan kijken bij een banaan van een forumlid welke al enige tijd te koop stond. Mark had eigenlijk het idee om deze erbij te kopen en dan samen met de automaat er 1 mooie auto van te maken.
We hebben op ons gemak gekeken en met de auto gereden en eigenlijk was deze veel te mooi nog  om samen met de automaat om te bouwen tot 1 auto.
Mark had zoiets van dan koop ik de auto gewoon en dan maar eens kijken....helaas zijn 3 bananen voor de deur wat teveel van het goede. De directie gaat dan wat protesteren. Ze wist het toen nog niet, maar de reactie konden we wel raden . Zelf ben ik al een tijdje wat aan het kijken naar een leuk project om aan te beginnen, waarom....nou de S70R is eigenlijk klaar(op standkachel na). Mijn V70n rijdt gewoon eigenlijk zonder problemen dus ja.....


Vanmiddag de auto gehaald. Op voorhand even overleg met vrouwlief gehad of ik af en toe de S70 op straat mag zetten omdat ik wat te klussen heb. Geen probleem

De onderstaande foto's zijn van de verkopende partij geweest.

http://i916.photobucket.com/albums/ad3/sbv6/photo_zps52abd7c1.jpg

http://i916.photobucket.com/albums/ad3/sbv6/photo1_zps0565d0de.jpg

http://i916.photobucket.com/albums/ad3/sbv6/photo2_zpsa703bd43.jpg

http://i916.photobucket.com/albums/ad3/sbv6/photo3_zps662f0958.jpg


Gelukkig zit er ook wel wat werk aan
http://i916.photobucket.com/albums/ad3/sbv6/photo4_zps9512eaff.jpg

Achterbumper dient vervangen te worden en het bovendek aan de voorkant ook


http://i916.photobucket.com/albums/ad3/sbv6/photo5_zpsfc26957e.jpg
naar plekje die op korte termijn aandacht nodig heeft.

De auto komt origineel uit Duitsland. Het is een 2.3 handbak van november 1994, een van de eerdere T-5Ren.
Huidige km stand is wat onbekend. De teller is blijven steken op 214000. Ik vermoed de werkelijkheid rond de 275000, echter gaf de vorige eigenaar aan dat de auto ca 1 ton meer gelopen zou hebben. Het zou kunnen, maar gezien de staat van het interieur etc. weet ik dat zo net nog niet. Ik heb de auto nog niet uitgelezen

Taranis

Citaat van: Sbv op 02-01-2013 22:47:12
Het viel ons verder op dat er af en toe een wat gierend geluid te horen is nabij de stuurpomp. Vloeistof niveau is voldoende. Mogelijk pomp zelf ? Nu heb ik nog een pomp liggen en deze zal ik komende dagen eens monteren of het dan weg is. Anders..Dynamo ? het is niet altijd en rond de 2500 toeren en soms 3000. Spanner multiriem is nog een andere verdachte.

Misschien mag je de stethoscoop van zuster Irikro nog een keer lenen? Dan hoef je niet in het wilde weg te gaan vervangen :)

Sbv

Citaat van: Taranis op 03-01-2013 11:41:58
Citaat van: Sbv op 02-01-2013 22:47:12
Het viel ons verder op dat er af en toe een wat gierend geluid te horen is nabij de stuurpomp. Vloeistof niveau is voldoende. Mogelijk pomp zelf ? Nu heb ik nog een pomp liggen en deze zal ik komende dagen eens monteren of het dan weg is. Anders..Dynamo ? het is niet altijd en rond de 2500 toeren en soms 3000. Spanner multiriem is nog een andere verdachte.

Misschien mag je de stethoscoop van zuster Irikro nog een keer lenen? Dan hoef je niet in het wilde weg te gaan vervangen :)
is een goede, nog niet echt aan gedacht. Vanavond maar eens gaan luisteren of dat het ook echt is en anders heb ik wat te doen het weekend(of vanavond)

maruska

"wat anders te doen.." weet iris daar al wat van af ? ;D"

het was idd wel een vage krijs uit het vooronder. vergeet ook niet de rubberen ring bij je motorblokbijvuldop te vervangen. die vond ik ook niet zo frisjes meer.
Heb je al een dag ingepland voor je carterventilatievervanging ? Vraag anders Cas bijv he, die heeft een aardige ervaring ermee, en is fan van geel ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

Carterventilatie heb ik er al een paar gedaan inmiddels, dat is geen probleem.

einde van de ochtend even bij VOMD op bezoek geweest voor wat spullen, helaas hadden ze niet liggen wat ik gelijk wou hebben.
- Tandwieltje
- Bougiekabels tegen leuke prijs

Voorlopige spullen die tzt vervangen moeten worden

Olie Filter         3517857
Pakking         977751
Brandstoffilter      30671182
Luchtfilter         9186262
Interieur Filter      9171296
Buis                 9471644
Slang         1271654
Slang         1271653
Slang         8653339
Olie afscheider      1271988
Plug                 1346125
pakking         9146266
Bougiekabelset   9135700
Bobine kabel      9445258
Bougieset         8692071
Ruitensproeier kop V70 new   30655605
Keerring   Pijpstok buis      30637865
Pakking   Olie vul dop      1275379
Expansietank                 9141095
Vuldop                         9445462
Lampjes ECC paneel      6849560
Remschijven achter         31262099
Blokken achter                 271758
         
Slang olie koeler inlaat      3528201
Slang olie koeler uitlaat      3528207
Pakking olie pomp         1366791
Keerring                         968757
tandwiel km teller         


Ach het houd je bezig  ;D

Taranis

Laat je 't op een pallet verpakken? De achterbank ligt toch al plat momenteel :P

Sbv

Citaat van: Taranis op 03-01-2013 14:20:25
Laat je 't op een pallet verpakken? De achterbank ligt toch al plat momenteel :P
Tis allemaal klein spul en het hoeft ook niet gelijk te gebeuren, dan ben ik volgende week klaar met de techniek

Taranis

Zullen we wedden dat je 't eind januari vervangen hebt? Je kunt toch niet stilzitten ;D

Sbv

Citaat van: Taranis op 03-01-2013 14:23:16
Zullen we wedden dat je 't eind januari vervangen hebt? Je kunt toch niet stilzitten ;D
Klopt, is ook voor einde van de maand gedaan. Het is dat ik wat moet wachten op een deel van de onderdelen ivm niet gelijk beschikbaar zijn anders had ik het waarschijnlijk komend weekend al deels gedaan


maruska

stilzitten les 1 :

















zit stil.












beweeg niet.








Zo, das toch niet moeilijk ? ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

KIM

Je zult toch echt met een dwangbuis langs moeten gaan Mark  ;D

Sbv


knoopie

Citaat van: Sbv op 03-01-2013 14:21:29
Citaat van: Taranis op 03-01-2013 14:20:25
Laat je 't op een pallet verpakken? De achterbank ligt toch al plat momenteel :P
Tis allemaal klein spul en het hoeft ook niet gelijk te gebeuren, dan ben ik volgende week klaar met de techniek

;D


Sbv

Vanavond weer even bezig geweest met de auto. Eigenlijk in hoofdzaak wat zaken onder de kap schoonmaken en wat zaken nalopen voor de voorkeuring APK morgen.
Ik vermoed zelf dat de koplampen een punt van afkeur zullen zijn, maar mogelijk heb ik het mis.

Als je dan toch onder de kap bezig bent, de schutbordsteun vervangen door 1 die ik nog van de S70 had liggen, die is een stuk verser. Al kijkende zie je dan weer meer dingen en beginnen mijn handen toch wat te jeuken. Vaccuum slangen dienen ook gedaan te worden, die zijn goed poreus. 1 heb ik er nu vervangen, de rest komt nog wel.
Even snel onder de parafaan gekeken en er zat zowaar een interieur filter in, die redelijk ranzig was.

Tot slot nog even de binnenkant een stukje schoongemaakt.