Rood is nu weer grijs

Gestart door Sbv, 31-12-2012 22:22:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sbv

Ik heb nog niet gekeken of het allemaal echt dicht is. Het was vanochtend nog donker en er lag wat sneeuw om de auto. Banaan moest buiten slapen. Vrouwlief heeft dagdienst en claimde de garage  :(

Chris

Citaat van: Sbv op 15-01-2013 07:51:33
Ik heb nog niet gekeken of het allemaal echt dicht is. Het was vanochtend nog donker en er lag wat sneeuw om de auto. Banaan moest buiten slapen. Vrouwlief heeft dagdienst en claimde de garage  :(


Dat is inderdaad wel een aandachtspunt. Bij mij zijn we toen ook twee keer aan de gang geweest omdat het toch lekte. Die verbinding is ook gewoon rot en onmogelijk om goed bij te komen.

Hoop voor je dat het dicht is.

Sbv

#332
Nog 2 plaatjes



Het ow zo fijne thermostaathuisje waar je eigenlijk niet fatsoenlijk bij kunt komen zonder een gat in subframe te maken



Hopelijk is het spul dicht en blijft het dicht.

De carterventilatie blijft nog even liggen, komt tzt wel.

Met andere stabi stangen rijdt het wel weer wat strakker als zonder en gelukkig is het gerammel weg.


UserID6342

Als je beide oliekoelerslangen wilt vervangen, dan hier een kleine tip ;D.

Zorg dat je een pakking hebt van het thermostaathuisje (en uiteraard de O-ringen van de oliekoelerslangen), markeer hoe de slangen op het huisje zitten en haal het hele huisje, inclusief de slangen eraf.  Nu los de slangen vervangen en op de merktekens die je al eerder hebt gemaakt terugzetten, zodat de slangen ongeveer dezelfde richting oplopen.  Thermostaathuisje met slangen en nieuwe pakking weer monteren via de rechterzijkant en klaar is klara.

Als je het op deze manier doet gaat het vele malen sneller en makkelijker.  Ik heb er zo ook wel eens mee lopen vechten, samen met Stefan.  Nooit meer dus, voortaan meteen het huisje eraf pakken.

Sbv

Hebben we uiteindelijk ook gedaan. Bij de nieuwe slangen zaten ook nieuwe ringen en voor de zekereheid had ik een setje extra ringen besteld.
Het blijft een naar klusje naar mijn idee

elianmars

Citaat van: Dirk342 op 15-01-2013 08:33:22
Als je beide oliekoelerslangen wilt vervangen, dan hier een kleine tip ;D.

Zorg dat je een pakking hebt van het thermostaathuisje (en uiteraard de O-ringen van de oliekoelerslangen), markeer hoe de slangen op het huisje zitten en haal het hele huisje, inclusief de slangen eraf.  Nu los de slangen vervangen en op de merktekens die je al eerder hebt gemaakt terugzetten, zodat de slangen ongeveer dezelfde richting oplopen.  Thermostaathuisje met slangen en nieuwe pakking weer monteren via de rechterzijkant en klaar is klara.

Als je het op deze manier doet gaat het vele malen sneller en makkelijker.  Ik heb er zo ook wel eens mee lopen vechten, samen met Stefan.  Nooit meer dus, voortaan meteen het huisje eraf pakken.

Zo hebben we het ook gedaan. Het schroefje, waarmee de slangen vast geklemd zaten, was met geen mogelijkheid los te krijgen. Toen dus het gehele huisje los gehaald en in de bankschroef wilde het schroefje pas los schieten.

Probleem was nog om de gehele zooi er in 1 keer uit te krijgen (huisje plus slangen). Dat wilde niet lukken, dus de pijpjes doorgeknipt met een betonschaar  :evil:

@San: Hopelijk is alles dicht nu. Aansluitingen in het huisje vertrouw ik wel op, alleen het huisje op de motor weet ik niet zeker.
Anders moet daar nog een nieuw rubbertje tussen.

Mocht het nog niet dicht zijn, komt dat wel goed als we met de carterventilatie aan de slag gaan.

Sbv

Ik zal vanmiddag eens kijken als ik thuis ben of er nog lekkage te zien is. hopelijk niet, maar we gaan het zien

Sbv

De postduif had geen last van sneeuw uit Engeland en heeft zojuist 3 lambda sondes gebracht.
- 1 maal Banaan
- 1 maal S70R
- 1 maal Banaan Maruska

Eens kijken of ik tijd en zin heb het weekend om ze te monteren

knoopie

dat is laat geworden jongens.....ik hoop wel dat de boel dicht is en je geen lekkage verder hebt.

;)

elianmars

#339
Citaat van: knoopie op 15-01-2013 13:13:30
dat is laat geworden jongens.....ik hoop wel dat de boel dicht is en je geen lekkage verder hebt.

;)


San ging iets over 12 weg hier. Hij kwam bijna de brug niet op, aan het eind van de straat, met zijn zomerbandjes ;D

Ik ben niet gaan slapen voordat ik wist dat hij veilig thuis was.

knoopie


Taranis

Citaat van: elianmars op 15-01-2013 13:41:10
Ik ben niet eeeder gaan slapen voordat ik wist dat hij veilig thuis was.

Dat is nou echte liefde  :P

Sbv

Citaat van: elianmars op 15-01-2013 13:41:10
Citaat van: knoopie op 15-01-2013 13:13:30
dat is laat geworden jongens.....ik hoop wel dat de boel dicht is en je geen lekkage verder hebt.

;)


San ging iets over 12 weg hier. Hij kwam bijna de brug niet op, aan het eind van de straat, met zijn zomerbandjes ;D

Ik ben niet eeeder gaan slapen voordat ik wist dat hij veilig thuis was.
Eerste stuk was echt heel erg glad en met de overigens zeer goede zomerbanden(zeer ruim profiel dan) was het gewoon spekglad. Terbregseplein(A20-A16) omhoog was ook behoorlijk glibberen.

Zojuist een verzoek voor garage plek gedaan voor een uurtje vanavond thuis om te kijken of alles idd goed dicht is  :eusa_pray:  :eusa_pray:  :eusa_pray:

Bouke

San ik heb nog wel Winterbanden voor je te leen/koop ;) ;D

Sbv

Citaat van: Bouke op 15-01-2013 14:08:39
San ik heb nog wel Winterbanden voor je te leen/koop ;) ;D
Die thuisbrengers passen niet op mijn 302 remmen. Het is veel leuker om nu met de V70n te rijden met AWD en werkende standkachel  :evil: