Rood is nu weer grijs

Gestart door Sbv, 31-12-2012 22:22:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Sbv

Citaat van: Dirk342 op 08-04-2013 23:34:11
Kabels van/voor de Lambdasensor verdwijnen in de hoofdkabelboom die over de bak loopt en dan op het subframe verder gaat naar de ECU toe.  Heb die hele zooi laatst losgehad / vervangen bij Arjen, zie foto's in zijn B-log.
Joepie...... Van de week maar in schema kijken of ik wat kan vinden ergens op ECU, dan trek ik wel tijdelijke draden als test

KIM


UserID6342

Als ik jou was zou ik de kleurcodes van de bekabeling op de stekker even goed onthouden, dezelfde kleurcode opzoeken op de ECU voetjes en dan de draad doormeten met een multimeter.  Wel uiteraard even opletten dat je de goede kabel te pakken hebt want kleurcodes en Volvo was niet zo'n denderend, consequent iets ;D.

Maar je kunt dan op een vrij simpele manier de kabels, per stuk, controleren.

Marc O.

Die bouten bij het fusee gingen zeker makkelijker los dan afgelopen zondag bij mij? ;D

Voor wat betreft het vastdraaien van de bouten bij het subframe: We hebben dat gedaan met de krik onder de remschijf om zo een 'belast wiel' na te bootsen. Ik neem aan dat dat geen probleem oplevert, wel?
...The Nile isn't just a river in Africa...

UserID6342

Is geen probleem Marc, wat ik meestal doe is even een krik onder de fusee zetten (zo dicht mogelijk tegen de stofkap aan) en 'm dan even iets omhoog zetten.

triton

Citaat van: elianmars op 08-04-2013 22:57:36
Zie ik daar een stuk, door AndrĂ© mishandeld, gereedschap liggen?  ;D

Goed bezig geweest, San. Eigenlijk nauwelijks te begrijpen dat dit niet is gezien tijdens de apk keuring.

Kan ik niks aan doen, gewoon slechte kwaliteit :eusa_whistle: ;D
Professioneel raddraaier

Sbv

Citaat van: Dirk342 op 09-04-2013 07:19:38
Als ik jou was zou ik de kleurcodes van de bekabeling op de stekker even goed onthouden, dezelfde kleurcode opzoeken op de ECU voetjes en dan de draad doormeten met een multimeter.  Wel uiteraard even opletten dat je de goede kabel te pakken hebt want kleurcodes en Volvo was niet zo'n denderend, consequent iets ;D.

Maar je kunt dan op een vrij simpele manier de kabels, per stuk, controleren.
Het weekend eens kijken of ik me ertoe kan zetten om dit aan te pakken. Ik hou niet van lampjes op dashbord die branden terwijl ze dat niet horen te doen

Sbv

Citaat van: Marc O. op 09-04-2013 07:29:11
Die bouten bij het fusee gingen zeker makkelijker los dan afgelopen zondag bij mij? ;D

Voor wat betreft het vastdraaien van de bouten bij het subframe: We hebben dat gedaan met de krik onder de remschijf om zo een 'belast wiel' na te bootsen. Ik neem aan dat dat geen probleem oplevert, wel?
Yep,
Dit ging allemaal heel makkelijk los. 2 tikjes en fusee boutje kwam eruit

Sbv

Citaat van: Dirk342 op 09-04-2013 07:36:35
Is geen probleem Marc, wat ik meestal doe is even een krik onder de fusee zetten (zo dicht mogelijk tegen de stofkap aan) en 'm dan even iets omhoog zetten.
Ik heb nu de auto op zijn wielen gezet en ben er half onder gaan liggen. Met 3 verlengstukken kom je dan een heel eind. Volgende keer weer krik onder fusee, dat gaat toch wat makkelijker

triton

Mooi dat het allemaal weer gelukt is Sander.
Professioneel raddraaier

KIM

Ik heb de draagarmen ooit gedaan door ze eerst bijna vast te draaien en daarna met de voetjes op de vloer de boel natrekken. De krik is wel een gemakkelijkere methode.

De draadjes zou ik gelijk een hele draad per keer omleiden. De kans dat je met meten iets vind is niet zo groot. Ik denk dat je een wankelcontact heb gezien de frequentie van de storing. Met 1 omleiding kun je zien welke draad ervoor verantwoordelijk is; kost je alleen wel even testrijden.

Of je vervangt ze gelijk alle 4.

Sbv

Vanavond even zoeken naar een schema van een 94-er of 95-er eigenlijk. Ik heb nu enkel een schema van een 96-er 850. Daar kan ik na lang zoeken wel eea op terug vinden aan kleurtjes en aansluitingen.
Ben niet zo van de electronica, geef mij maar een flinke sleutel of iets

Sbv

Vanmiddag lekker in het zonnetje eens op zoek gegaan waarom de ruitenspoeiers voor en achter het zo slecht en achter niet doen

Voor:
Ondanks de nieuwe nozzels kwam er maar een pisstraaltje uit. Een paar keer sproeien en oorzaak gevonden. het 3 wegklepje(terugslag klep) deed het niet lekker en spoot via een plek naar buiten waar ik dat niet wou hebben. Een klein schroefje heeft dit nu opgelost.

Achter:
Pomp had ik recent al eens vervangen door een andere en terecht, want pomp deed het niet meer. Verder zoeken, telkens een stukje leiding loshalen en dan maar kijken wat en hoe. Uiteindelijk ook terugslag klepje achter defect. recent al eens een andere ingezet, maar die was waarschijnlijk ook defect(ja goed om erin gezet).

Binnenkort maar 2 nieuwe bestellen dan werkt het allemaal weer naar behoren

Sbv

Inmiddels nieuwe terugslagklepjes erin en problemen met de sproeiers zijn verholpen

Onder tussen maar nieuwe topic's aangemaakt voor 2 storingen die mij storen

- Lambda lampje wat steeds terug keert
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,64159.0.html

- irritante centrale deurvergrendeling die reageert op remlicht/richting aanwijzer
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,64152.0.html

Taranis

Gisteren een stukje in de tijdmachine gestuurd, Sander bedankt voor het leuke ritje :eusa_dance:

Het is inderdaad wel echt even terug in de tijd, Volvo heeft toch wel stappen gemaakt als het aankomt op geluidsisolatie en zitpositie. Bijzonder trouwens ook dat het vroegah echt snelle auto's waren, nu had ik bij versnellen vanaf 140-150 km/h zoiets van 'dat doet mijn dieseltje een stuk sneller' ;D

Opmerkelijk rammelvrij trouwens, die gekke banaan :eusa_think: En deukvrij ook...

Wel grappig, het was echt een stukje sentiment :D Ik zit zelf ook wel eens naar een T-5R of R voor erbij te kijken nu ze best betaalbaar zijn, maar gisteren wel weer even geleerd dat een handhark niks voor mij is. Ik moet alleen niet te lang in die banaan rijden, want dan staat er ook zo weer een 850 voor de deur ;D