Auteur Topic: The Demon, Olijfje en Puntmuts! Weer eens een update!  (gelezen 104704 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cornelis-b

  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 7168
  • Geslacht: Man
  • Ex 855R Blackstone M4.4 Nu Fiat Ducato Hymer
    • Blackie is verleden tijd, nu de tractor
Leuk verslag Walther en Thea en die bank is echt een super idee ;D
De R bumper specialist. Een gebroken spijl, twee gebroken spijlen of een scheur? 850 of X70, het kan goed gerepareerd worden. Ook voor ABS controllers kan je me een PB sturen.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

The Demon

  • When God made me, He broke all the rules!
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5000
  • Geslacht: Man
  • +600.000 km and still going strong!
The Demon, Olijfje en Puntmuts! Weer eens een update!
« Reactie #1876 Gepost op: 23-12-2018 15:20:57 »
Het is weer even geleden maar we zijn er nog steeds. :P

Het tripje naar Duitsland was zeer geslaagd te noemen, we hebben echt een top weekend gehad met z'n vieren.
Een kort fotoverslagje hadden jullie nog tegoed.

Met opblaascijfers op de achterruit was de club van 50 duidelijk te herkennen.

De dames lekker op de achterbank.

Een schitterend appartement met 2 badkamers.

Natuurlijk een dagje met de boot van Rüdesheim am Rhein naar Koblenz en weer terug.
Op de terugweg zijn we langs de Rijn terug gereden en o.a gestopt in Bingen voor koffie en wat shoppen.

Olijfje roffelt nog steeds lekker door en is nog maar 200 km van de 600.000 km verwijdert, dat gaan we dit jaar dus zeker nog wel halen.
Er zijn wel twee kleine dingetjes naar voren gekomen die opgelost moeten worden.
Eén daarvan is een af en toe luidruchtige looprol of spanrol van de multiriem, tijdelijk op te lossen met een pufje WD40.
De rollen heb ik al liggen en als het weer het toelaat ga ik die vervangen.

Tweede is een fenomeen wat zich voordoet bij temperaturen van onder de 2 graden celcius.
Als ik 'smorgens instap en het contact omdraai gaat het ledje op de LPG schakelaar niet branden.
Draai ik vervolgens de sleutel door om te starten dan slaat de motor na enige tijd moeizaam aan om vervolgens normaal te blijven lopen voor ongeveer 30 sec. tot een minuut. Daarna ratelt er een relais o.i.d. en slaat hij af.
Starten daarna gaat weer gewoon zoals het hoort en gaat het ledje van de LPG schakelaar ook weer aan, dus led groen en zodra je start led rood om vervolgens na aanslaan van de motor (wat dan gewoon gaat zoals het hoort) weer op groen.
Ik verdenk de schakelaar van enige slijtage omdat ik in Italië ook al een keer merkte dat het omschakelen naar benzine niet in één keer ging, ik moest 3 keer op de knop drukken.
Als iemand een suggestie heeft waar dit te zoeken dan hoor ik het graag.

Tot zover dan maar weer even.
Wij wensen iedereen een fijne kerst!

hilko73

  • Buurman tuner ;D
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1088
  • Geslacht: Man
Re: The Demon, Olijfje en Puntmuts! Weer eens een update!
« Reactie #1877 Gepost op: 30-12-2018 11:36:04 »
Ik heb nog wel een schakelaar voor je. Gratis. Ding is niet mooi maar werkt wel. Je moet 'm alleen even ophalen, je weet waar.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

The Demon

  • When God made me, He broke all the rules!
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5000
  • Geslacht: Man
  • +600.000 km and still going strong!
Re: The Demon, Olijfje en Puntmuts! Weer eens een update!
« Reactie #1878 Gepost op: 30-12-2018 12:42:12 »
Dank voor het aanbod Hilko, ik heb inmiddels een splinter nieuwe binnen.
Alleen nog even erin zien te fröbelen.

The Demon

  • When God made me, He broke all the rules!
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5000
  • Geslacht: Man
  • +600.000 km and still going strong!
Re: The Demon, Olijfje en Puntmuts! Weer eens een update!
« Reactie #1879 Gepost op: 27-01-2019 18:34:25 »
Zal ik dan toch maar weer eens het forum gaan vervuilen/vervelen* met een update?
*=Doorhalen wat niet van toepassing is.

We zijn het nieuwe jaar weer lekker begonnen met een weekendje Dld, lekker een appartementje en genieten van elkaar en het leven.
Niet omdat het kan maar omdat het moet.
Het plotseling overlijden van Dirk heeft mij in ieder geval geleerd dat het leven zomaar over kan zijn en je er dus alles uit moet halen nu het nog kan, en dat doe ik dus ook samen met Thea. Je weet immers echt niet wanneer je de overstap naar het eeuwige gaat maken.

Voor het tripje naar Dld had ik een paar tweedehands winterbanden gescoord in de maat 205/55/16 die via facebook werden aangeboden voor slechts 75 €uro, koopje dus omdat ze slechts 1 winter gebruikt waren.
Die Michelinetjes dus op mijn Perfo's laten draaien en gaan met die banaan.........euh....Olijf.
Een maatje te hoog eigenlijk maar dat zijn mijn zomerbanden ook dus ik verwachtte niet veel problemen.
Little did I know dat dit dus echt zwaar gaat aanlopen met inveren in de spatbord rand bij een 40 mm verlaagde auto.  :eusa_wall:
Maar goed, dan maar rustig over drempels en dergelijke oneffenheden in de weg, dan is het nog wel te doen.
Bij het opbergen van de zomerbanden zag ik wel ineens iets vreemds in de rechter achterband zitten, nadere inspectie (met de bril op) wees uit dat het hier om een object van metaal ging dat doorgaans gebruikt word om een houtverbinding te maken, een spijker dus en die hoort niet in een band.  >:(
Gezien de slijtage van die banden ga ik toch maar voor een nieuw setje van dat zwarte spul.

Bij het zien van die spijker dacht ik gelijk de oorzaak van de trilling die ik ervoer tussen de 70 en 80 km/h te hebben gevonden, helaas na de eerste rit op de winterbanden was dit dus duidelijk niet het geval.
Onbalans van de wielen sluit ik uit omdat de trilling op beide sets gelijk is, ik ook geen lagers of homokineten dus die luit ik ook nog even uit.
Eerst volgende verdachte is de torsiesteun oftewel baksteun omdat het vooral merkbaar is bij accelereren.

Voor de rest houd Olijfje zich goed en doet ze wat ze moet doen: Rijden!
Vandaag nog even voor een kennis een kast opgehaald en die schoven we zo achterin alsof het niets was, heerlijk zo'n auto waar je niet hoeft te denken of het wel past.  :eusa_dance:

Het slecht werken van de LPG installatie bij -2 is nog niet opgelost omdat ik nog geen tijd, zin en gelegenheid heb gehad om de schakelaar te wisselen.
Ondertussen heb ik ook nog zitten denken of het niet gewoon een massa probleem is bij de ECU, dat is natuurlijk ook al 23 jaar oud.
Als de tempersturen weer wat beter worden en het weer wat droger is zal ik daar ook maar eens naar gaan kijken, baad het niet dan schaad het ook niet.

Nu eerst maar eens een happie eten en aandacht geven aan mijn (andere) grote liefde.

Laterssssss.....

razorx

  • Lijnoliekoning
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 11791
  • Geslacht: Man
  • 855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi
    • van automatisering die stopt naar automatisering die klopt
Re: The Demon, Olijfje en Puntmuts! Weer eens een update!
« Reactie #1880 Gepost op: 27-01-2019 19:48:51 »
Dat doe je goed Walter met die prioriteiten.
Het blijft bizar Dirk niet even te kunnen appen om om het even wat. Mis hem ook heel erg. Laat zien hoe kwetsbaar het allemaal is. Koester wat je hebt.

Wat die auto aangaat: Ik wacht ook op beter weer. Daarnaast breekt kunststof zo oud te graag bij deze temperatuur.

BBS

  • "Bert - Jan," Clublid: 85011464
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5289
  • Geslacht: Man
  • 2.3RN T5
    • BBS Blog: v70 2.5T AWD Whapp, 0681927007
Re: The Demon, Olijfje en Puntmuts! Weer eens een update!
« Reactie #1881 Gepost op: 27-01-2019 20:44:06 »
Het blijft bizar Dirk niet even te kunnen appen om om het even wat. Mis hem ook heel erg. Laat zien hoe kwetsbaar het allemaal is. Koester wat je hebt.

Jij ook al? Bizar gewoon...

Ik mis hem ook heel erg. Nog steeds!



Walter, dat doe je hartstikke goed, prioriteiten stellen. Koester wat je lief is en geniet van elke dag.
Daarom gaat bij ons ook het roer om.
Volvo V70 2.3t-T5 AWD 1997 op LPi.
Van handhark naar automaat én het fijne van een 2,5T gecombineerd met het lekkere van een T5 is een 2,3t-T5.

elianmars

  • V70 T5 + C70 T5
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 33913
  • Geslacht: Man
  • V70 T5 '05 + C70 T5 convertible '00
Re: The Demon, Olijfje en Puntmuts! Weer eens een update!
« Reactie #1882 Gepost op: 27-01-2019 22:54:08 »
Jij ook al? Bizar gewoon...



Idem. Heb een paar keer op het punt gestaan hem een whatsapp te sturen en toen kwam het besef weer.... :-\

Vanavond toevallig ook met anderen over gehad. Geniet nu. Het kan morgen zomaar over zijn.

BBS

  • "Bert - Jan," Clublid: 85011464
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5289
  • Geslacht: Man
  • 2.3RN T5
    • BBS Blog: v70 2.5T AWD Whapp, 0681927007
Re: The Demon, Olijfje en Puntmuts! Weer eens een update!
« Reactie #1883 Gepost op: 28-01-2019 03:13:39 »
Ik had al een keer een heel verhaal staan om te versturen op de WhatsApp, toen het pas echt doordrong dat er nooit een antwoord zou komen. Weken gaat het goed en dan komt het besef weer dat het inderdaad zo maar eens afgelopen kon zijn.

Daarom gaat bij ons het roer ook drastisch om. Ik werk om te leven, ik leef niet om te werken.
Geniet van elke dag en wacht niet tot morgen, morgen kon het allemaal wel eens anders zijn.



"Kump goe Schat!"
Volvo V70 2.3t-T5 AWD 1997 op LPi.
Van handhark naar automaat én het fijne van een 2,5T gecombineerd met het lekkere van een T5 is een 2,3t-T5.