Volvo V70 R en natuurlijk een rode!

Gestart door Peultje, 22-01-2013 22:17:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

peteRRR

Zo mooi om zulke dingen zelf te kunnen repareren al was het maar als verzet tegen de euro en als je die omrekent na de Gulden ( mag/kan dat nog een keer )
dan staan ze voor 170 gulden een ruit stunt uit te halen en misschien komt er ook de BTW nog op langs.

Zo,n banden plug setje is ook een geweldenaar ter plaatse om je buitenband te repareren voor noppes,..https://www.hbm-machines.com/producten/apart/acties/hbm-57-delige-bandenreparatieset?gclid=EAIaIQobChMI5_2z16iS3gIVBuh3Ch2X3QMzEAQYAiABEgIv3PD_BwE

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Jelmar

Om nou zo'n bandenprop door je voorruit heen te prakken vanwege een sterretje... Vind ik wel vergezocht hoor peteRRR ;D ;D








Geintje... #humortest.
850R

Peultje

#77
Gisteren ook maar eens de carterpan onder de R vandaan getrokken om de O-ringen te vervangen. Bij de demontage brak een der korte boutjes van de rand van de carterpan af. Er zitten er zoveel dat we het stompje maar hebben laten zitten. Om de pan er onder weg te krijgen dienden we het uitstekende stukje plaat wat aan het subframe zit met een rond gat erin (waar dient dat voor?) naar beneden te buigen om voldoende ruimte te krijgen voor het laten zakken van de pan. Voor de rest ging het eigenlijk wel voorspoedig.

Een van de O-ringen was wel enigzins vervormd maar tot nu toe had ik geen problemen met het oliedruklampje.



De carterpan was mooi zwart maar vrij van sludge. Ik denk dat regelmatig olieverversen daar een grote bijdrage aan heeft geleverd.



De twee o-ringen voor en na de oliepomp in de insparingen in de bovenrand, de twee afdichtingsringen van de leiding van het filter naar de koeler, de ring op de olieaanzuigleiding en de twee ring tussen de koeler en de pan alle vervangen.

Daarna de rand van het onderblok en de pan goed schoongemaakt met schuursponsjes, remmen reiniger en scheermesjes en geoefend in het terugzetten. Daarna een dun laagje Elring afd 2018 pakking (volgens mij hetzelfde spul als de Volvo pakking) op de rand van de pan gesmeerd. Met een rollertje kregen we het niet netjes, spul is behoorlijk visceus, maar met vingers in latex ging het ook.

Daarna de boel er weer onder gezet en op moment vastgezet, 17Nm voor de kleine boutjes en 48Nm voor de twee bouten naar het vliegwielhuis. Een van de tapgaten in dat huis was niet helemaal lekker dus daar eerst maar een tap doorheen gehaald en ook de bout maar even door het snijijzer getrokken.  Toen nieuw filter en olie erin.

De pakkingen van de turboretourleiding maar laten zitten. Zag er nog droog uit daar en ik heb niet van die kleine handjes om achter en boven de HO te kunnen sleutelen. Was bovendien al borreltijd.

Daarna maar even proefgereden en de boel waar aan gesleuteld was was mooi dicht. Wel kwam er veel olie door de vulopening waarvan de dop nog bovenop de motor lag. Vandaag dus met veel remmenreiniger de boel onder de motorkap maar weer schoongemaakt
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

KIM

Dat laatste:  ;D ;D

Wat zal je gescholden hebben...
Heb je ook nog naar dat klepje gekeken waarover Maarten mij tipte in mijn blog?

razorx

Goed werk weer.  :eusa_clap:
Spontaan herinner ik me hoe ik tot drie keer toe twee bouten aan de vliegwielkant in een loos gat stak.
Ze bleven zitten tot ik de motor startte.  :eusa_wall: Kaal geschuurd door het vliegwiel vielen ze er dan uit.

Peultje

#80
Nee, ik heb dat over Maarten zijn klepje wel gelezen en was van plan er naar te kijken maar dat is er gewoon bij ingeschoten. Jammer maar daar is nu niet veel meer aan te doen.

Weet iemand trouwens waar deze aan twee zijden van het het subframe zittende lippen (dat ding met het grote ronde gat) voor dienen?

Rode V70 R AWD 1999 B5234T8