Komt een Japanse T-5R bij de dokter...

Gestart door SnoobyDoo, 05-02-2013 10:54:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SnoobyDoo

Nadat ik dit weekend over een nog roze R ben gestruikeld toch maar besloten om een weblogje aan te maken. Er valt eer genoeg aan te behalen en dan ook maar vanaf het begin een beetje bijhouden. De vorige eigenaar wilde er eigenlijk geen afstand van doen en had de roffel de naam 'Sluiper' gegeven. Als laatste eer aan de vorige eigenaar houden we dat maar in stand. Het is ergens ook wel de ultieme sleeper car, dus dat past wel.

De roffel is trouwens een italiaanse 2.0 in 609.

Omdat de roffel valt in de categorie 'schuurvondst' een beetje een gok. Had geen idee van de ellende die ik zou aantreffen als de wagen uiteindelijk op de brug zou komen. Documentatie vanaf 2004 zit er wel bij, inclusief uitdraaien van de garages waar hij in onderhoud is geweest. Op zich prima, maar dat maakte het gerammel onder de kap er niet minder om.

Hieronder de foto's vlak na aanschaf, duidelijk nog niet helemaal in 609-style :)








Maandagavond was het dan zover. Op de brug.... eerste keer echt goed kijken. Graag ook even de aandacht voor de fantastische uitlaat. Ferrita, eat your heart out  ;D










De eerste diagnose: het lijkt mee te vallen. Motorsteunen, draagarmen, stabi-stangen, het was minder een pleuriszooi dan verwacht. Voor wat betreft de herrie onder de kap: de schokbreker rechtsvoor is op vakantie en doet helemaal niets.


Donderdag eerst maar eens vierkant uitlijnen en zorgen dat onderstaande jongen het gerammel gaat verhelpen



Dan in het weekend maar eens verder kijken. Tot dusver heb ik nog geen spijt.....



Richie: All right! Take it easy you bitch! I mean, Your Bitchness..I mean Lady Bitch of, oh God Eddie, what do you call them? Eddie: Jugs, what do you call em?

grijzev70tdi

Leuk project! Ben benieuwd!

Maar zou je niet eerst de rubbers vervangen van de schokbreker en dan uitlijnen?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

SnoobyDoo

Lol, scherp gezien, dat staat wat ongelukkig getypt..

Donderdagmorgen rubbermorgen (keer wat anders dan woensdag gehaktdag :) )

En dan hopelijk eind van de dag de rest....

Richie: All right! Take it easy you bitch! I mean, Your Bitchness..I mean Lady Bitch of, oh God Eddie, what do you call them? Eddie: Jugs, what do you call em?

Sbv

Neem je gelijk andere dempers rubbers en draagarmen, ben je voorlopig klaar aan de voorkant.

Nivomats doen hun werk nog netjes ?

Moet er motorisch nog eea gebeuren of dat niet ?

J.D.854

Succes met het opknappen, ben benieuwd hoe ze eruit ziet na een poetsbeurt.
<<< Volvo 855 2.3 T-5 Automaat>>>

rifwachter

Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Hans Duiven


SnoobyDoo

Pink Moose... ik zou m bijna hernoemen en niet poetsen :)

@Sbv: We pakken wat we zien, maar na gisteravond denk ik niet dat we meteen alles vervangen. Draagarmen zijn volgens de uitdraai 5k oud dus dat laten we eerst maar even zo. Vrees dat het toch 'work in progress' blijft.  Nivomats & motorisch maak ik me eigenlijk de minste zorgen. Lijkt op papier goed voor gezorgd (maar je weet het natuurlijk nooit). Loopt nu in elk geval heerlijk en zonder randverschijnselen.

Zag vanmiddag wel dat er drie lampjes op de SC-805 kaduuk zijn. Ook maar op het lijstje gezet.

Richie: All right! Take it easy you bitch! I mean, Your Bitchness..I mean Lady Bitch of, oh God Eddie, what do you call them? Eddie: Jugs, what do you call em?

Powerpete

das wel een heel dankbare om te poetsen....

Meteen de Rode R meeting in de agenda ploffen !!!!

"Aerodynamics are for people who can't build engines." (Enzo Ferrari)

The Volvoboy

Oh man mijn handen jeuken om dat ding weer om te toveren in rood ;D ;D

Ik ga het volgen, je bent al goed bezig :)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Powerpete

nu weet ik t weer een poosje geleden is deze in de buurt van apeldoorn gespot, mishandeld met een grote paardentrailer er achter.....  :eusa_naughty:

"Aerodynamics are for people who can't build engines." (Enzo Ferrari)

SnoobyDoo

#11
Hoewel nog steeds roze (Koen gaat vast nog ergens in het schema passen  ;D ) klinkt het nu gelukkig niet meer alsof ik een halfvolle gereedschapskist onder de motorkap heb liggen tijdens het rijden.

Het 'sturen als een zeilboot' is ook verleden tijd. Wat een verschil kunnen een paar simpele aanpassingen maken. Helaas nog niet aan uitlijnen toegekomen omdat het nog net niet goed zit qua geluid. Die hele kleine rammel die er nog inzit gaat er ook uit! Vermoedelijke dader: spoorstang LV. Onderdeel besteld, dinsdag weer op de brug.

Deze meneer LV ook vervangen.



Enige improvisatie op de roffel bij de fantastische Ferrita-wannabe.



Toch nog wel een beetje gekwijld. Zelf heb ik nog geen fatsoenlijke schroevendraaier thuis. De brug en klushoek zijn van een pensionado die echt van wanten weet en er de humor wel van inziet. Deze week kwam er nog een kadootje voor hemzelf binnen, vond ie handig. Qua kennis, kunde en materiaal heb ik nog een heeeeele lange weg te gaan. Mooi spul!


Morgen een mini-meet in Emmen met Coyote1980 in de CY en Redolpho in de Saffron. Misschien ga ik wel helemaal niet poetsen morgenochtend. Kan ik de heren hun eigen roffel mooi voordelig op de foto laten zetten. Gewoon naast me parkeren  ;D




Richie: All right! Take it easy you bitch! I mean, Your Bitchness..I mean Lady Bitch of, oh God Eddie, what do you call them? Eddie: Jugs, what do you call em?

rifwachter

Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

KIM

Da's geen Ferrita wannabee, maar een origineel (en dus verteerd) eindstuk.
De uitlaatbeugel zit normaal aan de pijp gelast. Na verloop van tijd roesten die er af en moet je toch iets wanneer je geen lasapparaat hebt.

Verder: Goed bezig!

SnoobyDoo

@KIM: Dank voor de info. Hoop dat ik snel wat aan die verteerde rommel kan doen.


Vandaag maar even een poging tot wassen gedaan. Voor de echte kleur zal er machinaal e.e.a. moeten gebeuren maar zelfs nu was er al enig verschil. Ook het interieur meegenomen. Heb sterk het vermoeden dat er sinds de invoer in 2004 geen stofzuiger binnen is geweest. Afgezien van het kapotte bovendek en de afgekloven pook valt de schade overigens mee. TLC blijft het motto.






Daarna nog een minimeeting met Redolpho met zijn V70R Saffron en Coyote1980 met de CY. Gezellig, koud (ondanks de koffie) en een mooi plaatje met drie mooie kleuren uit '95, '96 en '97. Voor herhaling vatbaar.



Dinsdag de spoorstang, dan eindelijk vierkant uitlijnen en kijken wat het volgende wordt. Work in progress.....




Richie: All right! Take it easy you bitch! I mean, Your Bitchness..I mean Lady Bitch of, oh God Eddie, what do you call them? Eddie: Jugs, what do you call em?