De Volvo's, de Bug en de Mattie(s) van volvobug

Gestart door volvobug, 03-07-2013 19:20:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

volvobug

#60
Zo, vandaag de 430.000 km voorbij zien komen op de tellert en 'still going strong'. Weinig bijzonderheden. Nou ja, vorige week nog in een vlaag van verstandsverbijstering gemeend dat ik een bussluis kon hebben  :eusa_doh:.  Dacht dat het de uitgang van een carpoolplaats bij Zwolle (Beukenallee) was.

Je wordt snel wakker als je met een klap rechtsvoor omlaag schiet en met je rechtervoorwiel in zo'n betonnen gat hangt  :eusa_wall: Liep wel met een sisser af, in de achteruit terug de carpoolplaats op en met bonkend hart inspectie. Geen sporen op het subframe, carrosserie of bumper. Wel de velgrand beschadigd, ik vermoed dat de auto op de velgrand is blijven "hangen" op de rand van het beton.
Auto spoort normaal en gek genoeg is een wat vreemde kraak in mijn veerpoot rechtsvoor nu verdwenen  :D Zo lost het ene probleem het andere op.

Verder hebben de versie bougiekabels, lambdasonde, bobine en map-sensor er toe geleid dat het verbruik structureel met zo'n 3% is afgenomen.

Project Bug nauwelijks aan toe gekomen, anders dan vele materialen in huis gehaald om in de wintermaanden de versnellingsbak eens op te gaan bouwen. Zal daar t.z.t. wel (beeld-)verslag van doen.



Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Marty__Mouse

Citaat van: volvobug op 16-10-2013 23:11:55
Zo, vandaag de 430.000 km voorbij zien komen op de tellert en 'still going strong'. Weinig bijzonderheden. Nou ja, vorige week nog in een vlaag van verstandsverbijstering gemeend dat ik een bussluis kon hebben  :eusa_doh:.  Dacht dat het de uitgang van een carpoolplaats bij Zwolle (Beukenallee) was.

Je wordt snel wakker als je met een klap rechtsvoor omlaag schiet en met je rechtervoorwiel in zo'n betonnen gat hangt  :eusa_wall: Liep wel met een sisser af, in de achteruit terug de carpoolplaats op en met bonkend hart inspectie. Geen sporen op het subframe, carrosserie of bumper. Wel de velgrand beschadigd, ik vermoed dat de auto op de velgrand is blijven "hangen" op de rand van het beton.
Auto spoort normaal en gek genoeg is een wat vreemde kraak in mijn veerpoot rechtsvoor nu verdwenen  :D Zo lost het ene probleem het andere op.

Verder hebben de versie bougiekabels, lambdasonde, bobine en map-sensor er toe geleid dat het verbruik structureel met zo'n 3% is afgenomen.

Project Bug nauwelijks aan toe gekomen, anders dan vele materialen in huis gehaald om in de wintermaanden de versnellingsbak eens op te gaan bouwen. Zal daar t.z.t. wel (beeld-)verslag van doen.


Oei, dan schrik je je toch wel even helemaal het lep lazarus...! Gelukkig/hopelijk dus geen blijvende schade..
Zo zette mijn lieve vriendinnetje de auto laatst bij Rijnstate in de parkeergarage ook met het subframe bovenop de varkensrug die daar zo mooi aan het einde liggen.. Ik was even bang dat het de carterpan was, maar "gelukkig" het subframe..
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

volvobug

Ik ken ze Maarten, zijn van de fijne jongens, not.  Alhoewel ik ze dacht ik niet raak.  Komt zeker de de verlaging van jouw auto.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

petrolhead

Als ik daar niet oplet, ligt mijn bumper eraf  bij Rijnstate.

Marty__Mouse

Citaat van: volvobug op 17-10-2013 20:18:57
Ik ken ze Maarten, zijn van de fijne jongens, not.  Alhoewel ik ze dacht ik niet raak.  Komt zeker de de verlaging van jouw auto.

Ik was eigenlijk nooit zo overtuigd dat mijn auto verlaagd is, maar ik had inderdaad wel blauwe nivomats.. (origineel dan, inmiddels zijn deze vervangen voor mooie nieuwe glimmende zwarte  ;D )

When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

widebody

Ideetje voor het volgende project??

volvobug

Haha, maar nee bedankt. Of het zou geen volgend maar een "in plaats van" project moeten worden  ;D Kom momenteel niet aan de bug toe, heb nog een verbouwingkje thuis lopen en dat moet ook allemaal in de avonduren en weekends. Fijn dat ik werk heb, jammer dat het zoveel tijd kost  ;D.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

volvobug

Gaaaaaap, vandaag de 434.343 km op de teller voorbij zien komen. Verder weinig bijzonderheden met de 10 kleppert. Eergisteren nog wel een raar momentje met een start, begint de motor stationair te wisselen tussen 800 en 1500 toeren. Bleek de stekker van de stationairregelaar losjes te zitten, waarschijnlijk bij de laatste reiniging van dat ding (toch alweer maanden geleden) niet goed doorgeklikt. Dus dat was zo hersteld.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

razorx

Heerlijk om te lezen. Weer een voorbeeld dat goed onderhoud even wat geld en tijd kost, maar zich terugbetaalt. Bij Nrfh heb ik ook een hoog gaap gehalte. Met de R komt dat nog. Gewoon stug doorgaan.

Het is goed dat je dit post. We rijden in oudere auto's met soms of altijd verborgen achterstallig onderhoud. Pak dat aan en je hebt wat moois.

Ik blijf je weblog met plezier volgen.

volvobug

Citaat van: razorx op 15-11-2013 23:08:39
Heerlijk om te lezen. Weer een voorbeeld dat goed onderhoud even wat geld en tijd kost, maar zich terugbetaalt. Bij Nrfh heb ik ook een hoog gaap gehalte. Met de R komt dat nog. Gewoon stug doorgaan.

Het is goed dat je dit post. We rijden in oudere auto's met soms of altijd verborgen achterstallig onderhoud. Pak dat aan en je hebt wat moois.

Ik blijf je weblog met plezier volgen.
Het fijne van het onderhoud van deze auto is dat ik hem nu zelf als 2de eigenaar ruim elf jaar en bijna 400K km heb (gekocht met 38.000 km op de teller). Onderhoud is 'slechts' een kwestie van bijhouden en ook onderdelen vervangen die niet stuk zijn maar wel hun beste tijd hebben gehad, zoals sensoren, veerpoten, nivomatten etc.

Ennuh, het plezier is wederzijds   :)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

volvobug

Weinig nieuws hier, behalve een klein mijlpaaltje. Vandaag de 438.000 km voorbij zien komen op de teller, hetgeen betekent dat ik deze V70 zelf al 400.000 km gereden heb  :eusa_dance:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

pwberg

Citaat van: volvobug op 16-12-2013 21:06:57
Weinig nieuws hier, behalve een klein mijlpaaltje. Vandaag de 438.000 km voorbij zien komen op de teller, hetgeen betekent dat ik deze V70 zelf al 400.000 km gereden heb  :eusa_dance:

Wow...........  :o

:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Hoest met de Bug?  :eusa_drool:
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

t_w

Die valt wel onder de categorie: 'respectabele afstand'...

Keep on going...

volvobug

#74
Citaat van: pwberg op 16-12-2013 21:44:39
Citaat van: volvobug op 16-12-2013 21:06:57
Weinig nieuws hier, behalve een klein mijlpaaltje. Vandaag de 438.000 km voorbij zien komen op de teller, hetgeen betekent dat ik deze V70 zelf al 400.000 km gereden heb  :eusa_dance:

Wow...........  :o

:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Hoest met de Bug?  :eusa_drool:
Die Bug loopt niet weg, ook al doe ik niets  ;D Ben tussen het werken en klussen in huis door bezig met het draaien van klein spul zoals afstandsbussen, ringen, borgboutjes, aftapplug etc. om binnenkort de versnellingsbak in elkaar te kunnen zetten. Bewerkte gietstukken, tandwielen, assen en schakelvorken zijn al in huis.

De bak zelf:


Deksels en geleider schakelstangen:


Tandwielen, primaire en secundaire as:


En zo moet het worden:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.