De Volvo's, de Bug en de Mattie(s) van volvobug

Gestart door volvobug, 03-07-2013 19:20:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ries van de Zilverschuit

#300
Mooi dat het is gelukt met de airco.

Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

volvobug

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 22-08-2015 23:29:11
Mooi dat het is gelukt met de airco.

Was ook erg blij met het springlock tooltje dat ik vrijdagmiddag nog bij je kon lenen, had ik niet eerder aan gedacht maar zonder zal het niet lukken lijkt me.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

volvobug

Nog 2.000 km en ik mag weer een olie- en bougiewissel doen bij de 10V  :eusa_dance:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

leons850

Citaat van: volvobug op 07-10-2015 14:24:02
Nog 2.000 km en ik mag weer een olie- en bougiewissel doen bij de 10V  :eusa_dance:


Het is wat he...
Gelukkig mag ik volgend weekend ook. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

volvobug

Citaat van: leons850 op 07-10-2015 14:41:19
Citaat van: volvobug op 07-10-2015 14:24:02
Nog 2.000 km en ik mag weer een olie- en bougiewissel doen bij de 10V  :eusa_dance:


Het is wat he...
Gelukkig mag ik volgend weekend ook. ;)

:D Bijna niet bij te houden, dat onderhoud aan dat oude barrel  ;D

Ik kan het wel naar voren halen uit verveling, maar afgeronde km standen onthouden makkelijk voor de volgende wissel  :azn:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

razorx


Lammert

Als je je echt verveelt Ruud, heb ik nog wel een magneetkoppeling voor je ;P
Of even op en neer naar Spanje rijden?

volvobug

Wat gaan we in Spanje doen? Volvo ophalen?  :D

Ik hoef me niet meer te vervelen, heb 2 nieuwe koplampunits (Van Wezel) binnen, die kunnen er het weekend in  :D. En die magneetkoppeling doen we binnenkort wel even, geef maar een gil.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Lammert

Citaat van: volvobug op 08-10-2015 23:46:21
Wat gaan we in Spanje doen? Volvo ophalen?  :D
2000 km rijden tot je oliewissel ;P

Mijn beide van Wezels zijn eigenlijk Depo units, alleen de doos is van Wezel. Maar ze komen wel gewoon door de APK. Voor dat prijsverschil met OEM hoefde ik niet lang na te denken...

volvobug

Citaat van: Lammert op 09-10-2015 00:18:02
Citaat van: volvobug op 08-10-2015 23:46:21
Wat gaan we in Spanje doen? Volvo ophalen?  :D
2000 km rijden tot je oliewissel ;P

:eusa_wall: Traag van begrip ben ik  ;D

Ik had inderdaad al gezien dat er Depo op de behuizing staat, maar voor dat geld en de positieve ervaringen hier wil ik wel graag een paar frisse kijkers na 18 jaar.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

knoertS70

Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

volvobug

519.900 km

Olie, oliefilter en bougies gewisseld. De bougies na 40.000 km op LPG:



Geloof dat het blokje nog steeds wel gezond is met deze km-stand  :D. Heb daarom de dame ook nog maar eens ontzettend verwend met 5,5 liter schone hydrocrack van de Action  ;D

En omdat we de komende jaren van plan zijn gewoon door te rijden met deze auto toch maar eens een paar nieuwe koplampunits laten komen. Van dit:



naar dit:



Scheelt toch een stuk in de lichtopbrengst met een stel verse reflectoren  :o. De nieuwe units zijn van Van Wezel maar hebben op het kunststof deel Depo staan. Is al meer hier over geschreven om vanwege de mindere kwaliteit alleen de nieuwe reflectoren over te zetten in de oude units. Maar het past zo uit de doos prima, ook de knipperlichten schuif je er zo weer op.

Ik roffel weer verder  8)

(note for self: expansievat bestellen, dit begint aan de kleine slangaansluiting te lekken)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

volvobug

Heb ook nog zoiets als het project Bug. Daar kom ik de laatste tijd te weinig aan toe, zo liggen de delen voor de versnellingsbak nog steeds te wachten op montage en het daarvoor  benodigde klein draaiwerk.
Maar, als je zelf niets doet moet je zorgen dat anderen voor je bezig blijven of zelf spullen inkopen. Zo heb ik de afgelopen tijd een gebruikte maar eigenlijk nog als nieuwe set kroonwiel en pignon voor de achteras kunnen kopen:

.

Overgenomen voor een zeer schappelijk prijsje van een fransman die de rechte vertanding (comme il faut) te lawaaierig vond en dit setje liet vervangen door schuine vertanding (comme il niet faut).

En centraal in de achteras komt de "differential carrier", hier was ik al langere tijd naar op zoek tegen acceptabele kosten. Qua afmetingen zou ik het zelf kunnen op de draai-/freescombi die ik heb. Maar het is een uit massief staal volledig rondom bewerkt en daarna veredeld werkstuk dat zeer nauwkeurig komt in 3 dimensies zeg maar. Dat zag ik niet zitten, het moet wel in 1 keer goed.

Voor de liefhebbers van verspanende bewerking wat foto's.









Het kroonwiel wordt hier op gemonteerd. Op het kruis komen de 4 sateliettandwieltjes die de tandwielen op de uiteindes van de steekassen aandrijven.
Het is een listig ding om te maken, ben erg blij mee dat ik hem alvast in huis heb.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Lammert

Stukje bij beetje gaat die bug er komen Ruud!

Maarre... op voorgaande foto's zie ik stiekem Kroon Emperol op de achtergrond liggen... waar zijn al die lege flessen Action olie nou :P

En wat dat lekkende tuitje op je expansievat betreft: bij mij zat er wat prut tussen de slang en het tuitje waar het doorheen lekte. Misschien dat schoonmaken ook helpt