De Volvo's, de Bug en de Mattie(s) van volvobug

Gestart door volvobug, 03-07-2013 19:20:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvobug

Citaat van: elianmars op 30-10-2016 22:48:09
Enkel zo'n kilometerstand is al mooi om te zien 8) :)

Dan zal ik binnenkort maar weer eens een fotootje van de teller posten  :D.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

elmarconi

Citaat van: razorx op 18-09-2016 13:49:26
Je gelooft het niet, maar die obstructie heb ik ook nog nooit gezien. Sas is nu weg met de 10V, maar dat ding moet er uit. Een principekwestie ;D .

Beetje verlate reactie: Ik heb nog even gezocht in mijn archieven, heb destijds deze amandel ook verwijderd. Geen pic's of melding omdat ik met een zoektocht naar iets anders bezig was...

Minstens 0.05 pk...
--
Autogas Inside . . .

volvobug

Citaat van: elmarconi op 30-10-2016 22:57:09
Citaat van: razorx op 18-09-2016 13:49:26
Je gelooft het niet, maar die obstructie heb ik ook nog nooit gezien. Sas is nu weg met de 10V, maar dat ding moet er uit. Een principekwestie ;D .

Beetje verlate reactie: Ik heb nog even gezocht in mijn archieven, heb destijds deze amandel ook verwijderd. Geen pic's of melding omdat ik met een zoektocht naar iets anders bezig was...

Minstens 0.05 pk...

Echt minstens ...... 8)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Ewout Schalkwijk

Goedzo, blijven bloggen. Dat doe ik ook en het kan niet altijd spectaculair zijn.;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

razorx

Je olieverbruik is erg net te noemen, Zeker gezien de leeftijd van het blok.

Galactica

Citaat van: volvobug op 30-10-2016 22:39:59
565.100 km

Las ergens dat er meer geblogd moet worden als bijdrage aan een positieve sfeerbeleving op dit forum.

Heb alleen niets te bloggen. 10V kan niet getuned worden  :eusa_shifty: en er gaat niets stuk.

O jawel. Ik heb vandaag een halve liter olie bijgevuld na 5.000 km  :D

Ruud, je profielfoto alleen al draagt bij aan een positieve sfeerbeleving. :P

volvobug

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 30-10-2016 23:51:46
Goedzo, blijven bloggen. Dat doe ik ook en het kan niet altijd spectaculair zijn.;D

Dank voor de aanmoediging  :D

Citaat van: razorx op 31-10-2016 10:46:06
Je olieverbruik is erg net te noemen, Zeker gezien de leeftijd van het blok.

Ja dat realiseerde ik mij ook, hou het nooit zo bij maar wist nu dat ik voor het laatst op niveau had gevuld kort na de laatste oliewissel, zo'n 5.000 km geleden. Ik blijf van mening dat een blok dat eenmaal op temperatuur is gewoon regelmatig op z'n staart getrapt moet worden, dat houdt de boel lekker gangbaar.

Citaat van: Galactica op 31-10-2016 12:56:01
Ruud, je profielfoto alleen al draagt bij aan een positieve sfeerbeleving. :P

Mooi, zal ik hem wat groter posten?  ;)

Nu we toch bij Bugatti beland zijn, in relatie tot olieverbruik riep Ettore altijd: "Beaucoup de jeu – beaucoup de l'huile – beaucoup de vitesse". Vrij vertaald: "Veel speling (af fabriek) - veel olie erdoor heen jagen - veel snelheid", oftewel een beetje olieverbruik geeft niet  :D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

volvobug

579.500 km

Hij: Hé Volvobug
Ik: Hu, eh, ja?
Hij: Heb je nou niets te melden?
Ik: Ehh, nou, eigenlijk wel.
Hij: En, wat dat? Eindelijk weer eens problemen gehad met die tienklepper?
Ik: Ja volop! Ik kreeg mijn ruitesproeierreservoir niet gevuld. Water wilde niet in de vulpijp wegzakken. Toen bleek dat het zeefje onderin de vulpijp dichtgekoekt zat met een of ander organisch gegroeid spul.
Hij: was zeker een beste klus hè, poeh poeh.
Ik: ja, zeefje schoonmaken en het was opgelost. En ik heb ook nog een H7 lampje moeten vervangen, die was stuk. Heb helaas geen foto's gemaakt.
Hij: ...zucht....
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

diederickvolvo

aah, weer een update  ;D
gebeurt wel weinig aan he, behalve km maken  :eusa_dance:

stuuraandeverkeerdekant

En hoe zit het met die bug dan? Moet daar niet eens wat aan gebeuren?

;D
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

UserID6342

Pfoei, je zou er haast misselijk van worden, van die grote reparaties aan die 10V ;D ;D

BBS

Of hij ligt er bijna elke dag onder te knutselen ;D

Dan kan het ook aardig matchen waarom er zo weinig gepost wordt over die 10 klapper ;D ;D
Volvoloos....

850blues

Leuk bericht  ;D

In welk kwartaal kunnen we de oliewissel verwachten?

Citaat van: volvobug op 18-02-2017 18:03:32
Ik kreeg mijn ruitesproeierreservoir niet gevuld. Water wilde niet in de vulpijp wegzakken. Toen bleek dat het zeefje onderin de vulpijp dichtgekoekt zat met een of ander organisch gegroeid spul.

Vorige keer ff snel de plantengieter uit de keuken gepakt zeker (met Pokonwater er nog in)?
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

Ewout Schalkwijk

Citaat van: volvobug op 31-10-2016 13:35:23
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 30-10-2016 23:51:46
Goedzo, blijven bloggen. Dat doe ik ook en het kan niet altijd spectaculair zijn.;D

Dank voor de aanmoediging  :D

En dan nog bijna vier maanden wachten met een update? Ik dacht dat je ondertussen wel je hele blok had omgebouwd met 500pk en 750nm ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Joram

Leuke blog! ik las je verhandeling met het tussenlager, vroegah in de garage slepen we gewoon de buitenring eraf, lasrups op de binnenring en hij valt er zo af, zo demonteerden we ook voorwiellagers uit fusee's, binnenwerk eruit meppen, dikke rups rondom erin en je nieuwe lager uit de vriezer pakken, paar tikjes en de oude buitenring ligt er naast, als je snel bent valt de nieuwe zo op z'n plek, zonder dat je tonnen aan kracht met een pers hebt gezet.