De Volvo's, de Bug en de Mattie(s) van volvobug

Gestart door volvobug, 03-07-2013 19:20:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

volvobug

Citaat van: arjenT5R op 19-01-2018 13:56:37
Lijkt me wat vroeg hoor bij...620.000km? ;D

Ja hè maar niet heus ::) zat toch regelmatig met samengeknepen billen. Ik heb de Mattie's voorbij Metz in Frankrijk opgehaald en daar moest ik toch al stevige heuveltjes op, vervolgens nog Luxemburg en de Ardennen door, maar het is goed gegaan  :eusa_pray:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

volvobug

[anti berispingsmodus want gaat over 850 of Classic]

621.200km

Bij de V70 ca. 2 weken geleden nog de verdeelkap en rotor vervangen voor nieuwe exemplaren, fabrikaat Bosch. De oude zaten er alweer 100K km op  :eusa_shifty:

[/anti berispingsmodus want gaat over 850 of Classic]
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

classicT5

Zal wel meer zijn dan 1300kg aan de trekhaak? Lege autoambulance weegt al zon 600kg.

Leuk project, zo mooi die oude techniek.

volvobug

Citaat van: classicT5 op 19-01-2018 20:05:11
Zal wel meer zijn dan 1300kg aan de trekhaak? Lege autoambulance weegt al zon 600kg.

Leuk project, zo mooi die oude techniek.

Nou nee, deze ambulance is 400 kg, volledig alu. Autootje weegt ca. 750 kg en we hadden hem volgestouwd met deuren en onderdelen van het tweede chassis. Tweede chassis lag onder de auto op de ambulance. Zo kom ik aan ongeveer 1.300 kg.

Ja, v.w.b. betreft de techniek ontdek je leuke dingen. Kom er binnenkort wel op terug met een paar foto's  ;)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Ewout Schalkwijk

Blij dat er nog een aantal blogs zijn waar de sfeer wel goed is. :D
Ik ken heel dat merk niet, waar komt het vandaan?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

classicT5

Waardeer het als je info en fotos deelt, ik vind het leuk zon restauratie

volvobug

#636
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 19-01-2018 21:28:47
Blij dat er nog een aantal blogs zijn waar de sfeer wel goed is. :D
Ik ken heel dat merk niet, waar komt het vandaan?

Mathis is een frans automerk. http://www.mathis-auto.com/Page01-Presentation-histoire.htm

Het aardige voor mij is dat er nog een historisch verband is tussen Emile Mathis en Ettore Bugatti. Ze hebben elkaar ontmoet bij de fabrikant De Dietric, zijn vervolgens zelfstandig gegaan en Bugatti heeft zijn allereerste ontwerp voor Mathis gemaakt, de Hermes.

-- aanvulling: las nog dat het in de hoogtijdagen het 4de Franse merk was qua volume na Citroën, Renault en Peugeot!
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

volvobug

#637
Citaat van: volvobug op 19-01-2018 21:14:53
........Ja, v.w.b. betreft de techniek ontdek je leuke dingen. Kom er binnenkort wel op terug met een paar foto's  ;)

Hier is er alvast eentje. Denk je dat ze bij Volvo vernieuwend waren met hun 3 elektrode bougie voor de 10V, kom ik al spittend in het Mattie-kippenhok deze tegen:



Een vooroorlogse bougie van het type dat nog te splitsen is in twee delen, zodat je de kern kunt vervangen. En hoeveel elektroden blijkt dat oude ding te hebben:



Inderdaad  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Marc O.

Gaaf zeg, zo'n échte oldtimer. Succes en veel plezier met de restauratie!
...The Nile isn't just a river in Africa...

The Volvoboy

Citaat van: volvobug op 20-01-2018 11:57:31
Citaat van: volvobug op 19-01-2018 21:14:53
........Ja, v.w.b. betreft de techniek ontdek je leuke dingen. Kom er binnenkort wel op terug met een paar foto's  ;)

Hier is er alvast eentje. Denk je dat ze bij Volvo vernieuwend waren met hun 3 elektrode bougie voor de 10V, kom ik al spittend in het Mattie-kippenhok deze tegen:

http://iloapp.familieleenen.nl/data/_gallery/public/7/151644477338297500_resized.jpg?width=1280&height=960

Een vooroorlogse bougie van het type dat nog te splitsen is in twee delen, zodat je de kern kunt vervangen. En hoeveel elektroden blijkt dat oude ding te hebben:

http://iloapp.familieleenen.nl/data/_gallery/public/7/151644477238096900_resized.jpg?width=1280&height=960

Inderdaad  ;D

Voor de 24V ook... :eusa_whistle: ;D

Gaaf ding Ruud, leuk project!
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km


classicT5

Onderdelen zal wel een uitdaging zijn? Zoals bv nieuwe bougies, filters ed?

Is die 6v uitgevoerd?

Heb jij mogelijkheid om zelf veel te fabriceren? Bv draaibank ed? Lijkt me dat je ook nog zelf dingen zult moeten maken omdat het niet meer te vinden is.

razorx

Als ik naar je plaatje van het blok kijk:


Doet het vermoeden dat de inlaat en de uitlaatkleppen naast elkaar liggen. Is dat zo en hoe hebben ze dat dan met het spruitstuk geregeld?

arjen850

Leuk hoor Ruud :D je zou ook eens niets te doen hebben he :D

KIM

Echt leuk dit!
Mooi zijkleppen motortje; flink wat werk aan de carrosserie. Jij bent wel even onder de pannen...