De Volvo's, de Bug en de Mattie(s) van volvobug

Gestart door volvobug, 03-07-2013 19:20:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

The Volvoboy

Dat wordt gezellig met vervangen van bougies ofzo, met die gasleiding zo over het blok heen. :eusa_shifty: Over de benzineleiding was naar mijn mening een nettere oplossing geweest.

Je hebt de schakelaar wel mooi weggebouwd! :)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

razorx

#751
Citaat van: volvobug op 29-08-2018 19:58:14
..
Aandachtspuntje bij inbouw is ook de 1ste injector en dat die niet met zijn beugeltje tegen de koelwaterslang schuurt. Is netjes rekening mee gehouden:


En het viel me op dat de injectorvoetjes niet meer gelijmd zitten maar vastgeschroefd?


Beter zo?
Nou en of!

Vroeger werden ze eigenlijk niet gelijmd maar gekneld. De lijm was als hulp bedoeld.
Gelukkig was het voetje wel zwakker dan het spruitstuk, dus bij de vroeg of laat onstaande speling hoefde je alleen het voetje te vervangen.

Maar dit is zooo veel beter. Het zien hiervan is bij wijze van spreken al een reden om mijn spruitstuk los te halen en het ook zo te doen.
Heeft ze wat jaartjes gekost om te bedenken. ;)

Dat eerste plaatje is ook zo een oplettertje. Ooit, jaren terug tijdens de Elandrun maakte Ludo me nog attent op de slechte plaatsing van mijn kvs slang bij mijn 10V.

san

Netjes...waar is eigenlijk die loze ronde beugel van,die voor je motorsteun zit?

volvobug

Citaat van: san op 29-08-2018 20:35:19
Netjes...waar is eigenlijk die loze ronde beugel van,die voor je motorsteun zit?

Ik denk dat je de beugel bedoelt waar origineel de eerste metalen buis van turbo naar IC mee bevestigd zit. Die is overbodig bij een reversed IC routing.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

classicT5

Das waar vroeger de intercoolerpijp aan vast zat

san


KIM

Ik heb een stuk kvs slang stuk geknipt en tussen de 1e injector en de kvs slang geplaatst.
Schroefvoetjes zijn heel mooi ja.

Ewout Schalkwijk

Mooi gemaakt hoor. Veel fijne kilometers gewenst :D :eusa_clap:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

peteRRR

Citaat van: volvobug op 29-08-2018 19:58:14
Citaat van: peteRRR op 29-08-2018 19:35:41
Als het zo ver is gaat hier dan wel grote normale mensen olie in het carter,...of lukt dat niet meer inmiddels ;D

Groet

Er zat bij aankoop 10W-40 Valvoline in, en raadt eens waar die te koop is  ;D


Hoe kan het ook anders! :evil:

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

MrCain

Citaat van: razorx op 29-08-2018 20:25:29
Citaat van: volvobug op 29-08-2018 19:58:14
..
Aandachtspuntje bij inbouw is ook de 1ste injector en dat die niet met zijn beugeltje tegen de koelwaterslang schuurt. Is netjes rekening mee gehouden:
https://one-photo.familieleenen.nl/____gallery/images/c/3e0/820/84b/231/5a2/832/e49/9e1/634/7df/088/c4e/3a7.jpg_l.jpg?progressive&_1

En het viel me op dat de injectorvoetjes niet meer gelijmd zitten maar vastgeschroefd?
https://one-photo.familieleenen.nl/____gallery/images/e/2ec/703/d63/c71/768/f4f/df8/6bf/654/18c/c9a/eea/57a.jpg_l.jpg?progressive&_1

Beter zo?
Nou en of!

Vroeger werden ze eigenlijk niet gelijmd maar gekneld. De lijm was als hulp bedoeld.
Gelukkig was het voetje wel zwakker dan het spruitstuk, dus bij de vroeg of laat onstaande speling hoefde je alleen het voetje te vervangen.

Maar dit is zooo veel beter. Het zien hiervan is bij wijze van spreken al een reden om mijn spruitstuk los te halen en het ook zo te doen.
Heeft ze wat jaartjes gekost om te bedenken. ;)

Dat eerste plaatje is ook zo een oplettertje. Ooit, jaren terug tijdens de Elandrun maakte Ludo me nog attent op de slechte plaatsing van mijn kvs slang bij mijn 10V.

Daarom staan de injectoren bij mij andersom/omgekeerd  ;)
Leuke plaats voor de omschakelknop :D

De leidingen lopen bij mij ook zo over het blok heen, enige nadeel vind ik is dat het retour lpg de tank meer opwarmt dus druk hoger kan worden. Dit opgelost door deze te isoleren. Bougies vervangen gaat gewoon goed hoor: hoef dat maar om de 50.000 te doen  ;D
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

-D©©©L-

Citaat van: The Volvoboy op 29-08-2018 17:28:35
Citaat van: -D©©©L- op 29-08-2018 17:27:32
Citaat van: The Volvoboy op 20-08-2018 15:04:09
Citaat van: KIM op 20-08-2018 10:53:48
Full size past ook met wat aanpassingen:

https://photos.smugmug.com/Volvo/i-zfpLQtX/0/51f3c3fa/L/IMG_7179-L.jpg

Zo zit het bij mij bij zowel de R als de XC.

Edit: Als je nog aan een Spaanse nippel kunt komen heb je er maar 1 nodig.

Deze heb ik ook en vind ik persoonlijk erg fijn tanken.

Mooie oplossing die inderdaad perfect werkt. Bij LPG inbouw keuring helaas wel afkeur.

Die van mij is zo gemaakt met LPG inbouw en goedgekeurd. :eusa_think:
Dat gebeurd ook wel eens, keurmeester die niet wakker is of een gok dat er geen steekproef komt.
Die vuller is een R67-01 type goedgekeurd deel, als daarin geboord of gezaagd wordt, vervalt de goedkeur. En niet goed gekeurde delen mogen niet toegepast worden.
In de praktijk komt t meestal wel goed, maar strikt genomen is het afkeur.


Citaat van: volvobug op 29-08-2018 20:39:48
Citaat van: san op 29-08-2018 20:35:19
Netjes...waar is eigenlijk die loze ronde beugel van,die voor je motorsteun zit?

Ik denk dat je de beugel bedoelt waar origineel de eerste metalen buis van turbo naar IC mee bevestigd zit. Die is overbodig bij een reversed IC routing.

Die beugel is juist een overblijfsel van de reversed routing.  ;D

volvobug

Citaat van: -D©©©L- op 30-08-2018 21:51:23
Citaat van: The Volvoboy op 29-08-2018 17:28:35
.....
Ik denk dat je de beugel bedoelt waar origineel de eerste metalen buis van turbo naar IC mee bevestigd zit. Die is overbodig bij een reversed IC routing.

Die beugel is juist een overblijfsel van de reversed routing.  ;D

Oh? Ja dat kan ook, het is maar net wat je als begin en eindpunt van een IC ziet  :eusa_think:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

-D©©©L-

Citaat van: volvobug op 30-08-2018 22:48:35
Citaat van: -D©©©L- op 30-08-2018 21:51:23
Citaat van: The Volvoboy op 29-08-2018 17:28:35
.....
Ik denk dat je de beugel bedoelt waar origineel de eerste metalen buis van turbo naar IC mee bevestigd zit. Die is overbodig bij een reversed IC routing.

Die beugel is juist een overblijfsel van de reversed routing.  ;D

Oh? Ja dat kan ook, het is maar net wat je als begin en eindpunt van een IC ziet  :eusa_think:

Op de foto zie ik de oude (niet reversed) routing, later (>1995) is dat omgedraaid (reversed)  omdat er bij -40 en oostenwind een mogelijk risico bestaat dat er wat invriest ofzo.

Die nieuwe injectorvoetjes zijn inderdaad een verbetering, werd ook wel een keer tijd.

volvobug

De Saffron vanochtend uit laten lijnen, stuur stond niet recht en hij trok naar rechts. Achteras en vooras uitgelijnd en dat rijdt weer lekker rechtdoor.

De eerste tank LPG is er ook doorheen met een eerste verbruiksmeting van 1:8,6. Dat valt me reuze mee, nu waren het wel hoofdzakelijk snelwegkilometers "met de flow mee" van 110-120 km/uur. En af en toe een sprintje uiteraard  ::)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

volvobug

#764
Kan je bezig houden, die oude hokken. Gisteren een heerlijke dag met een toer-/puzzelrit met de wijkvereniging. Eenmaal thuis vind ik het rechteruitlaatstuk wat laag hangen t.o.v. het linker. Ik druk dat met de hand iets hoger en dat voelt wel erg losjes aan. Beetje wiebelen en voilà:



:eusa_wall: Wist wel dat die krokant was maar zo krokant dat hij er nu al onderuit zou komen, nee. Afijn, omdenken dan maar: wat fijn dat dit niet onderweg op snelheid losgekomen is.  :angel:

Tja en dan is het al 's avonds en moet je wat. Draaibank aanslingeren en propje draaien:



en in de pijp meppen met een overdaad aan Gungum op de randen:



en we rijden weer.

Ieder nadeel heb zijn voordeel, het gebrom van die Simons rond de 2000-2500 toeren is er niet meer nu ik met alleen de linkerpijp rij  :D

Dus nu twijfel ik wel óf een nieuwe set Simons eronder


óf toch maar een enkele (origineel Volvo) pijp. En dan moet ik ook van achterbumper wisselen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.