De Volvo's, de Bug en de Mattie(s) van volvobug

Gestart door volvobug, 03-07-2013 19:20:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvobug

Citaat van: TonV70R op 09-12-2018 20:43:40
Fijn om te lezen dat de R nu nog steeds goed wordt behandeld!

Je bent er goed mee bezig. :eusa_clap:

Dank je Ton. Het is dankzij een goede basis  ;) dat het makkelijk bijhouden is  :D. De 4 ton kwam vorige week ook alweer voorbij:



Handtekening? 85011806 en Saffronie.

volvobug

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 27-11-2018 17:25:43
Maar dit zit nu wel goed vast, of komt dat nog. Mooi dat je dan van die brom af bent :D

Nee dus  :-[

Moest maandag en dinsdag in Hamburg zijn, ben daar op zondagmiddag alvast naar toegereden om eerst mijn zus aldaar te bezoeken. En op een zondagmiddag is het rustig op de snelweg in Duitsland, dus wat doe je dan als puberende vijftiger:



Even testen natuurlijk  ;D. Uitkomst: fabrieksopgave klopt nog steeds, had nog een klein beetje over maar het begon ineens te regenen.
Daarna laten uitrollen en op een normale  :angel: snelheid maar weer gaan cruisen. Denk ik ineens, wat bromt die uitlaat toch weer! En ja, die geperforeerde plaat die toch echt wel stevig klem zat er volledig uitgeblazen.  :o

Voor mij wel een teken dat het toch echt wel een restrictie oplevert, ik bedoel, ik heb notabene een tweede pijp die volledig open is en nog wordt er in de linkerpijp zodanig veel druk opgebouwd dat eerst dat kippengaas en nu die plaat eruit geblazen wordt.

Afijn, er moet een andere oplossing komen. Kreeg daarvoor onderweg al een brainwave, heb die gedeeld met leons850 want die was benieuwd naar mijn ervaringen en hij heeft inmiddels al wat voorbereid om in zijn pijp te lassen. Ik moet dat nog doen, wellicht dat Leon eerder zijn bevinding kan delen komende weken. Ik kom er later op terug.

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Ries van de Zilverschuit

Heb je ergens wat onbalans zitten, gezien het beeld?  ;D
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

V70geRwin

Sjokt nog lekker door met 32,9 op de klok  ;D

Poos terug uit Denemarken ook een lang stuk continue 200 kunnen rijden.
Schiet lekker op, ook in de tank  ;D

classicT5

En nog oldtimer updates?  :)

Las ik nou ergens dat in Duitsland een voorruit van een auto doorboort was met stuk filter? ;)

volvobug

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 13-12-2018 12:07:05
Heb je ergens wat onbalans zitten, gezien het beeld?  ;D

Beetje, werd versterkt door mijn eigen spierspanning  ;)

Citaat van: V70geRwin op 13-12-2018 12:22:01
Sjokt nog lekker door met 32,9 op de klok  ;D

Poos terug uit Denemarken ook een lang stuk continue 200 kunnen rijden.
Schiet lekker op, ook in de tank  ;D

Had hem voor de test van de top maar even op benzine gezet. Zondag en dinsdag terug flink door gereden, terugweg ook een heel stuk 160-180 kunnen cruisen. gemiddeld gebruik op LPG rond de 1:7,4, valt me dan alleszins mee. Bij normaal verkeer in NL rond de 1:8,5.

Citaat van: classicT5 op 13-12-2018 20:08:15
En nog oldtimer updates?  :)

Las ik nou ergens dat in Duitsland een voorruit van een auto doorboort was met stuk filter? ;)

;D ;D Gelukkig niet, weet zeker dat er langere tijd niemand achter me en voor me zat.

En sorry, geen oldtimer updates. Ben nog bezig met die homp staal klein te maken op de draaibank maar moet nog achter nieuwe beitelplaatjes aan.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

V70geRwin

Dat verbruik is nog heel netjes zeg, kom ik niet aan...

volvobug

Citaat van: V70geRwin op 15-12-2018 15:58:39
Dat verbruik is nog heel netjes zeg, kom ik niet aan...

Wat, 1:7,4 niet?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

V70geRwin

Citaat van: volvobug op 15-12-2018 16:04:00
Wat, 1:7,4 niet?

Dat zegt de boordcomputer al dus ik reken het maar niet zo exact uit  :eusa_doh:

volvobug

Citaat van: V70geRwin op 15-12-2018 23:12:24
Dat zegt de boordcomputer al dus ik reken het maar niet zo exact uit  :eusa_doh:

Dat is wel veul, op benzine. Stadsverkeer? Zijn de lambdasonde en temperatuursensor fris? Alle vacuumaansluitingen oké?

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

V70geRwin

Citaat van: volvobug op 16-12-2018 01:38:11
Dat is wel veul, op benzine. Stadsverkeer? Zijn de lambdasonde en temperatuursensor fris? Alle vacuumaansluitingen oké?

Dorpsverkeer ook goed, alles is fris en icm een zware voet best logisch.
Enige die ik wel eens verdenk ik de nokkenas sensor.
Op de snelweg wordt het al snel beter bij langere stukken.
We rijden niet zo veel dus 1 op 7.8.9. maakt ons niet heel veel uit.

volvobug

403.900 km

De Saffron gaat lekkeRRRR  :D heerlijke auto. Maar vreemd genoeg van de een op de andere dag sinds gisteren een zoemend geluid, rijsnelheid afhankelijk. Wiellager rechtsachter verdacht en klonk inderdaad niet fris meer toen ik het wiel vrij draaiend op de krik had. Geluid werd vandaag al snel erger, reden om maar meteen in actie te komen.
Vandaag bij ene Huub via Marktplaats een nieuw SKF lager gescoord voor weinig, had hij ooit verkeerd besteld. Heel toevallig dat hij dat net nu aanbood  :eusa_dance:. Hij bleek overigens in een loods in Amstelveen een Laserblue aan het renoveren te zijn, ook dat was wel weer toevallig.
Afijn, lager zojuist gemonteerd, wat een eenvoudige klus. Zo snel dat ik geeneens tijd had om foto's te maken. Maar de volgorde:

- wiel eraf
- remklauw los (2x boutje SW13)
- paspen schijf los
- schijf eraf, handrem iets lossen indien nodig (tandwieltje omhoog draaien)
- stofkap voorzichtig eraf tikken
- dop 36 en de luchttol erop (indien voorhanden),
- oude lager/naaf eraf en naafpen schoonmaken
- montage in omgekeerde volgorde.

Vida schrijft voor aandraaien tot 120 Nm en nadraaien met een hoek van 30 graden.

Het gaat zo makkelijk en zo'n nieuw lager voelt weer zo degelijk aan dat ik voornemens ben de andere kant preventief te vervangen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

classicT5

Dat zijn de dankbare klussen om te doen ;)

volvobug

Grrr.... Zoemgeluid is minder maar niet volledig weg. Lijkt wel of het wiellager rechtsvoor ook aan vervanging toe is, maar meen me te herinneren dat dat al eens vervangen is.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

HuuuB

Goed werk Ruud! Fijn dat het lager bij jouw r wel past en gezoem weg is. Groet huub