De Volvo's, de Bug en de Mattie(s) van volvobug

Gestart door volvobug, 03-07-2013 19:20:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

volvobug

Citaat van: arjenT5R op 16-08-2019 21:26:04
Mooooooooooooooooiiiiiiii!!!!!!!!!!!! :D

Zeker mooi, de eerste start gisteravond was weer zoals het hoort!  :D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

volvobug

De R start weer iedere dag zoals het hoort sinds de vervanging van een lekkende lpg injector.

Het olieverbruik is door de klepsealvervanging gedaald van 1 liter op 1 á 2.000 kilometer naar 1 liter op 7 á 8.000 kilometer.

Niks meer aan doen, ik vind het prima zo  ;D

(en had ik al eens gezegd dat zo'n R voor een 21 jaar oude auto facking heerlijk rijdt?)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

volvobug

435.800 km Saffron R

Just for the record, olie, oliefilter en bougies vervangen. Komende week zitten de eerste 50.000km met de Saffron er alweer op. Verder niks bijzonders, die R wordt al net zo'n saaie auto als de 10V (gelukkig  :)). Afijn, dan maar twee plaatjes die gemaakt zijn op een toerrit vanuit de wijkvereniging:



Handtekening? 85011806 en Saffronie.

volvobug

Ik rij nu met slootwater in mijn koelsysteem vanuit België naar huis  :-\
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

razorx

Citaat van: volvobug op 20-12-2019 18:11:36
Ik rij nu met slootwater in mijn koelsysteem vanuit België naar huis  :-\
Dat is minder. Wil je wagen dat wel binnen houden?  :eusa_sick:

Sbv

Dat is minder, wat is er lek ? radiator of blok ergens ?

Vulk

Citaat van: volvobug op 20-12-2019 18:11:36
Ik rij nu met slootwater in mijn koelsysteem vanuit België naar huis  :-\

Au had even contact opgenomen. Heb altijd wel een aantal liter bij me.

V70R^2


Ries van de Zilverschuit

Citaat van: volvobug op 20-12-2019 18:11:36
Ik rij nu met slootwater in mijn koelsysteem vanuit België naar huis  :-\

Verkopen ze dat daar in de rode of groene variant?
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

volvobug

#1000
Citaat van: volvobug op 20-12-2019 18:11:36
Ik rij nu met slootwater in mijn koelsysteem vanuit België naar huis  :-\

Goedemorgen, makkers in de strijd om onze oude 850's en Classics op de weg te houden.

Afgelopen zomer was ik eens bij forumlid -D©©©L- op de koffie toen hij met al zijn wijsheid en ervaring vroeg of ik de kachelslangen van de Saffron al eens had vervangen. Om daar nog aan toe te voegen "vroeg of laat gaan ze allemaal op deze leeftijd en meestal worden ze vergeten omdat ze zo uit het zicht zitten". Sindsdien had ik deze preventieve actie op mijn lijstje staan maar nog niet aan toe gekomen. Helaas.......  :eusa_doh:





Gisteren in België op de snelweg op weg naar huis, plots rode lampje van het koelvloeistofniveau aan. Huh? Dan schiet door je heen "k*t, zal toch niet ineens een lek zijn"  om vervolgens in je spiegels alleen nog maar een dikke witte mist te zien. Vluchtstrook op, lidmaatschap voor de gele hesjes bevestigd en de motorkap open. Slangen naar de radiateur toe was niks mis mee. Turbo inlaat buis verwijderd en ja hoor, de langste kachelslang geploft aan de zijde van het blok. Sta je dan op de vluchtstrook, nog 220 km van huis, terwijl links van je het verkeer voorbij raast en rechts een diepe greppel met steile oevers je belet om op een parallelweg te komen.

Afijn, ik zou mezelf niet zijn als dat niet creatief opgelost wordt. Ik heb beide kachelslangen gedemonteerd. Van de lange, geplofte slang heb ik het slechte deel en de schutbordkoppeling afgesneden met een mesje (kon ik gelukkig in de auto vinden). Het resterende deel heb ik gebruikt om de aansluitingen van de kachelslangen mee door te lussen.

Toen moest ik nog aan een paar liter vloeistof zien te komen. De greppel natuurlijk, maar te diep. Daarvoor maar een drinkflesje aan een spanband die achter in de auto lag bevestigd en daarmee steeds kleine beetjes water uit de sloot gehaald. Systeem afgevuld, motor starten, even ontluchten en rijden maar!  :eusa_dance: Auto bleef vervolgens keurig op temperatuur, ook in een file sloeg de fan netjes aan en ik ben dan ook verder zonder problemen thuis gekomen. Geluk bij een ongeluk was dat het geen vrieskoude dag was, ik vond het nu al zonder verwarming best wel frisjes  :eusa_shifty:

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 20-12-2019 22:35:30
Verkopen ze dat daar in de rode of groene variant?
Het was lichtbruin Ries  ;D

Citaat van: Vulk op 20-12-2019 20:14:26
Au had even contact opgenomen. Heb altijd wel een aantal liter bij me.
Was wellicht een optie geweest Thomas maar ik stond ter hoogte van Eeklo op de E11 (geloof ik) en zou nog een uurtje daglicht hebben. Dus leek me beter maar meteen aan de slag te gaan.

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

850blues

Wat dacht je, met Actionolie krijg ik ze niet stuk, nu maar eens BE-slootwater proberen....  ::) ;D

Mooi dat je het zelf hebt kunnen fixen en het kennelijk met een sisser is afgelopen.

2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

arjenT5R

Haha geweldig verhaal, mooi opgelost zo!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

razorx

Ja inderdaad een geweldig verhaal.
Gelukkig viel het uiteindelijk mee.

Ries van de Zilverschuit

Het is wel eens slechter afgelopen hier met die slangen.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue