Blitz boostcontroller

Gestart door konniekip, 11-07-2013 20:37:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

konniekip

Ik heb een 2e hands Blitz boostcontroller gehaald om de turbodruk op mijn 15G optimaal in te kunnen stellen.
Er zit al een fasttech chip in, maar ik heb mijn twijfels over de kwaliteit van de huidige TCV. Ik wil ook de druk kwantitatief kunnen meten en daarvoor gebruik ik ook de Blitz.
Moet ik een aparte slang vanaf het inlaatspruitstuk aanleggen of kan ik de slang voor de originele turbodrukmeter gewoon aftappen met een T-stuk naar de boostcontroller?


Martijn_B

Je kan aftappen, welk type heb je gekocht?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

konniekip

Blitz dual sbc.... bedankt voor de raad.. wat is de beste plek voor door het schutbord?

konniekip

#3
oke, ik heb nu de blitz een tijdje uitgeprobeerd, ben er voorzichtig mee en ben benieuwd wat de mogelijkheden zijn. Ik heb de max druk op 1,15 bar gezet, limiter op -10.
Met een set van 60 en gain van 4 haal ik een mooie lineaire versnelling vanaf 2800-3000 toeren waarbij de druk gemiddeld ~0,6-0,8 bar is. Deze blijft vrij constant met een piek naar 1,06 bar.

Ik vroeg me af wat hoger zetten van de 'set' oplevert, komt de turbo dan met hogere druk inzetten en is dat iets wat bij deze drukken problematisch kan zijn voor de motor?